י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
למרות איומי נתניהו

ההסלמה בדרום: נמשך הירי לעבר ישראל; צה"ל תקף הלילה בעזה

הבוקר נשמעה אזעקת צבע אדום בשדרות ובשורה של יישובים בעוטף עזה בשל ירי רקטות מהרצועה | לפחות שלוש רקטות נורו לעבר שטח ישראל, אחת מהן יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל | בעקבות המשך הירי, החליט מתאם פעולות הממשלה בשטחים על סגירת מעבר ארז

ההסלמה בדרום: נמשך הירי לעבר ישראל; צה"ל תקף הלילה בעזה
רקטות שנורו לעבר ישראל- ארכיון צילום: איל אחמד-פלאש 90

צה"ל תקף הלילה (בין ראשון לשני) מספר עמדות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, זאת בתגובה לירי הרקטות והפרחת בלוני התבערה והנפץ אמש  לעבר ישראל. בניגוד לאיומים ששיגר אתמול ראש הממשלה, התקיפה לא הייתה חריגה, וזאת למרות שהירי בוצע לעבר העיר אשקלון.

מדובר צה"ל נמסר: "לפני זמן קצר, טנקים של צה״ל תקפו מספר עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, בתגובה להפרחת בלוני התבערה והנפץ במהלך הימים האחרונים וירי הרקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל מוקדם יותר הערב".

בתוך כך, גם הבוקר נמשך הירי לעבר ישראל ושלוש רקטות שוגרו בשעה האחרונה לשדרות ויישובים נוספים בעוטף עזה. כיפת ברזל יירטה רקטה אחת. לא דווח על נזק או על נפגעים.

בעקבות הירי, החליט מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, על סגירת מעבר ארז למעט תנועות במקרים הומניטריים וחריגים, באופן מיידי ועד להודעה חדשה. זאת, בהמשך להחלטה על סגירת מרחב הדיג אמש, ובעקבות הירי הרקטי והמשך הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל.

אמש מעט לפני חצות שוגרו שוב שתי רקטות לעבר ישראל אך נפלו השטח הרצועה. מוקדם יותר, סמוך לשעה 21:10 בערב, נשמעה אזעקת צבע אדום בשורה של יישובים בעוטף עזה ובעיר אשקלון. מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה אחת שנורתה. רקטה נוספת נפלה ככל הנראה בשטח פתוח.

לא דווח על נזק או נפגעים כתוצאה מהירי. בצה"ל אישרו שאכן נורו רקטות לשטח ישראל. מעיריית אשקלון נמסר: "אזעקה נשמעה לפני זמן קצר באשקלון. ללא נפילות בשטח העיר. נכון לעכשיו, לא ידוע על נפגעים או נזק. עדכונים נוספים יימסרו ככל שיידרש".

הירי מהרצועה מגיע ברקע העימותים בהר הבית והמהומות בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים. בתוך כך, למעלה מ-40 שריפות פרצו במהלך היום סמוך ליישובים בעוטף עזה, בשל שיגור בלוני תבערה מהרצועה. השריפות גרמו לנזקים כבדים בשטחים חקלאיים. לוחמי האש, חיילי צה"ל, קציני הביטחון וחיילי צה"ל פועלים מאז שעות הבוקר לכיבוי השריפות. גם בשעה זו נמשכות הפרחות בלוני התבערה לעבר שטח ישראל, כך לפי דיווחים פלסטיניים.

בעקבות האירועים, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, הודיע אתמול כי בתום שורת הערכות מצב ביטחוניות, הוחלט על סגירת מרחב הדיג ברצועת עזה. ההחלטה תיכנס לתוקף באופן מיידי ותימשך עד להודעה חדשה. זאת בעקבות הירי הרקטי והמשך הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, המהווים הפרה של הריבונות הישראלית.

עזה ירי ישראל אשקלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד