י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בצל הביקורת

חקירת האסון במירון: שני מהנדסים עוכבו לחקירה

ברקע הטענות על טיוח חקירת האסון בל"ג בעומר בהר מירון, בשעה זו נחקרים בלהב 433 שני מהנדסים שהיו אחראים על מתן האישורים לקיום האירועים | החקירה נפתחה בעקבות החלטתו של היועמ"ש בסוף השבוע האחרון על מתווה במסגרתו יפעלו שני צוותי חקירה – של משטרת ישראל ושל המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה

חקירת האסון במירון: שני מהנדסים עוכבו לחקירה
מסדרון המוות במירון צילום: צילום מסך

המשטרה עיכבה הבוקר (שני) לחקירה שני מהנדסים שהיו מעורבים במתן האישורים לקיום הילולה במירון. המעצר מגיע אחרי הביקורת והטענות שנשמעו על התנהלות החקירה. מדובר במנהל ויועץ הבטיחות, שנחקרים בשעה זו בלהב 433.

השניים, לפי החשד שעלה מהחקירה, הם אלו שאישרו את קיום האירועים בהר. המשטרה צפויה לזמן לחקירה כבר בימים הקרובים חשודים נוספים.

כזכור, בתום מספר התייעצויות לגבי חקירת האסון במירון, שבו נהרגו 45 בני אדם ונפצעו למעלה מ-150, החליט בסוף השבוע היועץ המשפטי לממשלה על מתווה שבמסגרתו יפעלו שני צוותי החקירה – זה של משטרת ישראל וזה של המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה לחקירת האסון.

מטעמו של מנדלבליט נמסר כי צוותי החקירה יעבדו באופן משותף ומתואם לצורך חקירת האירוע, "תוך הקפדה על גדרות וסייגים לעבודה המשתפת, במספר היבטים, על מנת לשמור על עצמאות החקירה של כל גוף, ויכולתו להגיע לבירור האמת בצורה מיטבית".

אתמול (ראשון) דווח ב'כאן' כי כבר עם בתחילתה של החקירה מתגלים חיכוכים בין הצוותים החוקרים של המשטרה ומח"ש.

לפי הדיווח, במח"ש ביקשו מהמשטרה את הממצאים הפתולוגיים של הרוגי האסון, שלהם משמעות קריטית בנוגע לחקירת האסון. אולם לדבריה, במשטרה סירבו, ובמח"ש מיהרו לבית המשפט להוציא צו חסוי שיורה למכון להעביר את הממצאים. במשטרה זעמו נוכח הצו שנכפה עליהם.

אסון מירון תשפ"א חקירה מהנדסים אביחי מנדלבליט משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד