י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מתיחות שיא בבירה

יום ירושלים: עימותים קשים ופצועים בהר-הבית; נאסרה עליית יהודים. תיעוד

ברקע ציון יום ירושלים, מאות פלסטינים בעימותים קשים מאז שעות הבוקר המוקדמות מול כוחות הביטחון ברחבת הר הבית בבירה | אבנים הושלכו אל מחוץ לחומות ההר לעבר דרך העופל | במקביל נאסרה כניסת יהודים להר | דיווחים פלסטינים: למעלה מ-50 בני אדם נפצעו במהומות

יום ירושלים: עימותים קשים ופצועים בהר-הבית; נאסרה עליית יהודים. תיעוד
מהומות בהר הבית צילום: רשתות ערביות

בצל המתיחות הביטחונית שהולכת ומחריפה בירושלים, מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי החליט הבוקר (שני) לאסור עליית מתפללים יהודים לשטח הר הבית, מחשש שהדבר יגרור מהומות אלימות שיצאו משליטה.

במקביל, הבוקר נמשכים העימותים על הר הבית. מאות צעירים פלסטינים שאגרו אבנים וחפצים על ההר, מתעמתים עם כוחות המשטרה. מוקדם יותר דווח כי הצעירים משליכים אבנים לעבר דרך האופל. המשטרה פרצה להר הבית בניסיון לבלום את המהומות. לפי הסהר האדום, לפחות 50 פלסטינים נפצעו במהלך המהומות.

בתיעודים שפרסמו הערבים נראו אבנים, מקלות, בקבוקים וחפצים נוספים שהוכנו על ההר במטרה לתקוף את השוטרים. 

במשטרה מדווחים כי לפני זמן קצר, החלו מאות פורעים לידות אבנים לעבר שער המוגרבים. בעקבות כך הורה המפכ"ל, רנ"צ יעקב שבתאי לכוחות המשטרה המוצבים במקום, להיכנס להר הבית ולהדוף את הפורעים, תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

מהמשטרה נמסר: "בסיום הערכת מצב, שהסתיימה לפני זמן קצר, בראשות מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי בשיתוף מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן וכלל גורמי הביטחון, החליט המפכ"ל בשלב זה שלא לקיים ביקורים בשטח הר הבית. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הפולחן אך לא תאפשר הפרות סדר".

במשטרה ציינו עוד כי אלפי שוטרים ולוחמי משמר הגבול פרוסים משעות הבוקר המוקדמות ברחבי ירושלים והעיר העתיקה לאבטחת האירועים ולשמירה על שלומו וביטחונו של הציבור.

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה על סגירת הר הבית ליהודים: "האלימות והבריונות ניצחו! אשמים ראשי מערכת הביטחון שהמדיניות שלהם להכיל כל פגיעה ביהודים שהופכת ביממה האחרונה לפוגרומים, אבל יותר מאלה ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה שמאפשרים למשטרה להתקפל".

ח"כ בן גביר הודיע בכניסה להר הבית כי מסר למנהלי סיעת הליכוד שלא יקראו לו בשבוע הקרוב לאף הצבעה על חוקים או תקנות. ח"כ בן גביר: "מי שמתקפל בהר הבית מתקפל מארץ ישראל כולה. אין לי סיבה להצביע השבוע עם מי שמקבל החלטות של התקפלות".

מתפללים הבוקר בכותל המערבי\\צילום: דוברות המשטרה

 

 

הר הבית מהומות בירושלים יום ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד