י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תיעוד: רוגמים שוטרים באבנים

בהוראת הדרג המדיני: מסלול מצעד הדגלים שונה

בצל החשש מחידוש העימותים בהר הבית ובמזרח ירושלים, המשטרה החליטה תחיל לקיים את צעדת הדגלים שתחלוף בשער שכם, אך לאור הוראת הדרג המדיני המסלול שונה | הסהר האדום מדווח על לפחות 300 פצועים בהר הבית | תיעוד חדש: עשרות ערבים רוגמים שוטרים באבנים

בהוראת הדרג המדיני: מסלול מצעד הדגלים שונה
עימותים במזרח ירושלים-ארכיון צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

במשטרה החליטו היום (שני) לאפשר את קיומו של מצעד הדגלים לפי התכנון המקורי, למרות הצפי שהדבר יגרור מהומות במזרח ירושלים. אך לאור דרישת הדרג המדיני מתכונת המצעד שונתה.

משטרת ישראל נערכה בפריסה רחבה עם כוחות משטרה מתוגברים כבר משעות הבוקר ולאורך כל היום בהתאם למוקדי האירועים, להבטחת בטחון המשתתפים, מניעת הפרות סדר והסדרת התנועה.

מהמשטרה נמסר כי בסיום הערכת מצב, על פי החלטת הדרג המדיני ובהמלצת גורמי הביטחון, הוחלט לשנות את מסלול תהלוכת ריקוד הדגלים.

בעקבות כך יפונו הצועדים דרך שער יפו בדרכם לכותל.

פירוט הסדרי תנועה:

בין השעות 19:00-14:00 יחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים וכן הצירים המובילים אליהם:

בצלאל, המלך ג'ורג, אגרון.

הצירים יפתחו בהתאם להתקדמות הצועדים.

בין השעות 22:00-14:00 יחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים והצירים המובילים אליהם:

יצחק קריב, שלמה המלך, חטיבת ירושלים, צנחנים, הנדסה, חיים בר לב לכיוון דרום.

תנועת הרכבת הקלה תופסק בזמן "ריקוד הדגלים", בתחנות שסמוכות לכיכר צה"ל משני הכיוונים.

תחבורה ציבורית תתנהל בצירים חלופיים. למידע נוסף יש לפנות למוקד אגד 2800*.

המשטרה קוראת למשתתפי צעדת "ריקוד הדגלים" להישמע להוראות המארגנים, להימנע מכל גילוי של אלימות פיזית ומילולית ולאפשר לאירוע להתקיים כחוויה וחגיגה משמעותית תוך הקפדה על שמירת הסדר והחוק.

המשטרה תערך עם שוטרים גלויים וסמויים ותפעל בנחישות וללא פשרות אל מול כל ניסיון להפר את הסדר והחוק.

המשטרה תגלה אפס סובלנות כלפי כל גילוי של אלימות פיזית ו/או מילולית, תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה כנגד מפרי הסדר ופורעי החוק ותדאג למצות עימם את מלוא חומרת הדין.

משטרת ירושלים קוראת לציבור להתאזר בסבלנות ולהישמע להוראות השוטרים בשטח, להשתמש בדרכים חלופיות ובתחבורה הציבורית.

לרשות הציבור ניתן לפנות אל מוקד 110 של משטרת ישראל לקבל המידע אודות האירועים.

בתוך כך, גורמים במשטרה אמרו כי הפריצה הבוקר להר הבית נעשתה בעקבות חשש לשלום המתפללים בכותל המערבי. הסהר האדום דיווח כי במהלך המהומות נפצעו למעלה מ-300 מתפללים. רבים מהפורעים יידו לעבר כוחות הביטחון אבנים, זיקוקים, ברזלים וחפצים נוספים.

ממד"א נמסר, כי מאז משעות הבוקר המוקדמות, חובשים ופראמדיקים של העניקו טיפול רפואי לכ-9 נפגעים באורח קל מיידוי אבנים ומתקיפה. בשעות הבוקר נרגם אמבולנס של מד"א באבנים בעת שהיה בנסיעת חירום בדרכו לטפל בחולה במזרח ירושלים, בדרך נס לא היו נפגעים, לאמבולנס נגרם נזק. "צוותי מד"א ממשיכים לעמוד בכוננות ובתיאום עם משטרת ישראל וכוחות הביטחון ויתנו מענה לכל אירוע שיידרש", נמסר מהארגון.

בד בד, בית החולים הדסה הר הצופים עדכן כי בין הנפגעים תינוקת בת 7 חודשים אשר נפצעה בראשה מאבן שהושלכה לעברה. "לאחר טיפול ראשוני היא נשארת להשגחה בחדר מיון ילדים", נמסר מבית החולים. כמו כן בחור בן 28 אשר שהה ברכב שהותקף סמוך לעיר העתיקה, נער בן 16 עם חבלה מכדור גומי, 2 גברים עם פגיעה מגז מדמיע ואיש כוחות הביטחון עם פגיעה ביד מאבן.

בין הנפגעים, 21 שוטרים פצועים. 3 מהם פונו לטיפול רפואי בבתי החולים. בשעה האחרונה נשמר השקט בהר הבית אך במטרה נערכים לאפשרות של חידוש המהומות בעקבות הצעדה שצפויה להתחיל בשעה 16:00.

 

 

הר הבית עימותים מזרח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד