י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נסע לתל אביב

בעקבות ההסלמה: נתניהו ביטל את הגעתו למרכז הרב

בעקבות השיגורים מעזה לישראל והחשש מהסלמה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל את הגעתו לעצרת של ישיבת 'מרכז הרב' לציון יום ירושלים - ונסע להתייעצות ביטחוניות בקריה בתל-אביב | מספר התלמידים בעצרת צומצם בעקבות ההוראה של המשטרה

בעקבות ההסלמה: נתניהו ביטל את הגעתו למרכז הרב
נתניהו במרכז הרב צילום: ישי ירושלמי

העצרת המסכמת את אירועי יום ירושלים של ישיבת 'מרכז הרב', נערכת הערב (שני) ברקע ההתחממות הביטחונית בכל רחבי הארץ. כמידי שנה משתתפים בעצרת בכירי רבני הישיבה, ובשנים האחרונות נטלו חלק באירוע גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ופוליטיקאים רבים.

השנה בעקבות שיגורי הירי והמתיחות בין עזה ישראל, ראש הממשלה נתניהו, שאישר בימים האחרונים את השתתפותו בעצרת, הודיע ברגע האחרון כי הוא לא יגיע ובמקום העצרת נסע רה"מ להשתתף בהתייעצויות ביטחוניות בקריה בתל אביב.

בתוך כך, המשטרה ביקשה ממארגני העצרת כי יצמצמו את מספר התלמידים המשתתפים בעצרת השנתית, וחלק מהתלמידים מהם אכן כבר עזב את המקום, זאת לאור ההוראה שלא יהיו הרבה משתתפים בשטח בשעת קיום העצרת המסורתית.

מוקדם יותר היום, דקות אחדות לאחר שפקע האולטימטום של ארגון חמאס, אזעקות נשמעו בשורה של ערים ברחבי הארץ, בין היתר בירושלים ובבית שמש. תושבים דיווחו על פיצוצים עזים. מערכת כיפת ברזל יירטה חלק מהרקטות. לא דווח על נפגעים. במקביל, דווח על ירי נ.ט לעבר רכב אזרחי בגבול הרצועה.

מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שבעה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. שיגור אחד יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית. אחד מהטילים שנורו פגעו פגיעה ישירה בבית ביישוב בית נקופה שבהרי יהודה. לא ידוע על נפגעים. בתוך כך, אזעקות נשמעות מדי כמה דקות ביישובים עוטף עזה.

ראש הממשלה נתניהו נשא דברים בטקס המרכזי, לציון יום ירושלים שנערך בגבעת התחמושת, כשהוא מתייחס למצב הביטחוני ומעביר מסר לארגוני הטרור: "אנחנו במאבק שמתפרס על פני כמה חזיתות: בירושלים, בעזה ובמקומות אחרים בארץ. ארגוני הטרור בעזה חצו לפנות ערב ביום ירושלים קו אדום ותקפו אותנו בטילים במבואות ירושלים. ישראל תגיב בעוצמה רבה. לא נסבול פגיעה בשטחנו, בבירתנו, באזרחינו ובחיילינו. מי שתוקף אותנו ישלם מחיר כבד".

מרכז הרב יום ירושלים בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד