י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
עדכונים שוטפים

בתגובה לחיסולים בעזה: 2 הרוגות ופצועים קשה מפגיעות ישירות

בשעות האחרונות נרשמת הסלמה מצד ארגון חמאס ששיגר מטחים כבדים לעבר אשדוד ואשקלון בעקבות חיסול בכירי טרור ברצועת עזה | פגיעות ישירות באשדוד ואשקלון | עד כה דווח על מספר פצועים ו-2 הרוגים | רקטה נחתה מטרים ספורים מפתח ביה"ח ברזילי באשקלון

בתגובה לחיסולים בעזה: 2 הרוגות ופצועים קשה מפגיעות ישירות
מבצע שומר החומות צילום: מד"א / pixabay / כבאות והצלה

שעה קלה לאחר הדיווחים בעזה על פגיעה בפעילי טרור, הגיעה התגובה: מטחים כבדים של למעלה מ-130 רקטות נורו בתוך שעה קלה לעבר אשקלון, אשדוד ויישובים רבים בשפלה. באשדוד, נרשמו פגיעות ישירות בכמה מבני מגורים. בנוסף, רכבים נפגעו ונהרסו כליל. באשקלון, פגעה רקטה במוסד חינוכי שהיה ריק מאדם. ארבעה בני אדם נפגעו כתוצאה מהירי ו-21 לקו בחרדה.

זמן קצר לאחר המטח הראשוני, נורו מספר רקטות לעבר העיר אשקלון. באותו מטח נהרגו שתי נשים בשתי זירות שונות לאחר שרקטה פגעה בבית שבו שהו. בנוסף, מספר בני אדם נפצעו בדרגות פציעה שונות, אחד מהם באורח אנוש. בית החולים ברזילי עדכן כי 84 בני אדם פונו בעקבות המטחים האחרונים לעיר. בסך הכל נפצעו יותר מ-90 בני אדם מאז החל המבצע.

בצה"ל נערכים להמשך התקיפות ברצועת עזה, כחלק ממבצע 'שומר החומות' אליו נכנסה ישראל לאחר ירי הרקטות אמש (שני) לעבר ירושלים ובית שמש. בד בבד, ארגוני הטרור ממשיכים לשגר רקטות לעבר ישראל. בשעות האחרונות, כאמור, חלה הסלמה לאחר דיווח על חיסול בכירי טרור בדירה במרכז רצועת עזה. בעקבות כך חמאס מחריף את תגובתו ויורה מטחים כבדים לעבר יישובים שאליהם נמנע מלירות עד כה בסבב הלחימה הנוכחי.

מחשש להתגברות ההסלמה הביטחונית, שר הביטחון בני גנץ אישר לצה"ל לגייס כ- 5,000 חיילי מילואים בהתראת קריאה חריגה למערכים שונים, בין היתר, בפיקוד דרום, פיקוד העורף ואגף המבצעים. "זאת", ציינו במשרד הביטחון, "לצורך המשך הפעילות המבצעית במסגרת מבצע 'שומר החומות' ותגבור ההגנה על העורף".

בבית החולים ברזילי, פרסמו עדכון הערכת מצב נכון לשעה 15:20 כי מספר הנפגעים גדל: ובמרכז הרפואי טופלו עד כה 84 נפגעים: 2 קשה, 2 בינוני, 44 קל, 35 חרדה. וכעת מטופלים במיון 49 נפגעים, ומספר המאושפזים עומד על 6. בין הנפגעים: 14 עם פגיעות ראש, 2 עם פגיעת חזה, 23 עם פגיעות אגן וגפיים, 3 עם פגיעה רב מערכתית, נפגע אחד בעמוד השדרה, ו-35 נפגעי חרדה.

עדכונים שוטפים מכל הזירות:

19:40 > מאז תחילת הלחימה: זוהו כ-480 שיגורים לשטח ישראל וכן כ-150 שיגורים שנפלו בשטח הרצועה. כ-200 שיגורים יורטו.

19:19 > דובר חמאס מאיים כעת: אם ישראל תמשיך להפציץ בנייני מגורים בעזה - המטח הבא יהיה לכיוון תל אביב.

18:34 > הצנזורה מתירה לפרסום: תקלה בכיפת ברזל באשקלון הביאה לבקשה מהאזרחים להישאר בממדים למשך כחצי שעה. הבעיה טופלה האזרחים מתבקשים להישאר בסמיכות למרחב המוגן.

18:30 > צה"ל: חוסל מפקד מערך הנ"ט של חמאס בעיר עזה.

18:25 > יו״ר ימינה בנט שובר שתיקה בסיור בבית שנפגע באשקלון: ״אנחנו במערכה מול אויב אכזר, ביום כזה כדאי שנבין שאין גוש א׳ או גוש ב׳ כולנו נחושים מול האויב״. בנט סירב להתייחס האם אפשר להקים ממשלה עם רע״מ לאור האירועים.

18:20 > פיקוד העורף: גם מחר - לא יתקיימו לימודים בטווח 40 ק"מ מהרצועה.

18:01 > שר החוץ המצרי: קיימנו מגעים עם ישראל כדי להביא לרגיעה. אך לא קיבלנו תשובה חיובית.

17:40 > מנכ"ל מד"א הנחה את נהגי האמבולנס: החליפו את צליל הסירנות כדי למנוע פאניקה.

17:35 > משרד הבריאות בעזה מדווח על 28 הרוגים עד לשעה זו, מתוכם 10 ילדים. מספר הפצועים עומד על 152.

17:14 > הזרוע הצבאית של חמאס מפרסמת כי הארגון השתמש בפעם הראשונה היום בירי על אשקלון בטקטיקה חדשה בשיגור טיל "א-סג'יל" שהכנתה לו יכולת פגיעה גבוהה , לכן הטיל הצליח לחמוק מכיפת ברזל וגרם להרוגים.

17:00 > אחרי האזהרות: הפלסטינים מדווחים על גל תקיפות נרחב ברצועה.

16:50 > דובר צה"ל לתושבי הרצועה: התרחקו ממתקני חמאס, צפויה תקיפה נרחבת ומשמעותית

16:45 > דיווח: החמאס פנה לישראל בתיווך מצרי בניסיון להביא לרגיעה או הפסקת אש אך בישראל דחו את ההצעה בטענה כי הם טרם השלימו את הפעילות שנדרשת מול החמאס.

16:30 > ביה"ח ברזילי: במרכז הרפואי  טופלו עד כה 84 נפגעים: 2 קשה, 2 בינוני, 44 קל, 35 חרדה. כעת מטופלים במיון 49 נפגעים, ומספר המאושפזים עומד על 6. בין הנפגעים: 14 עם פגיעות ראש, 2 עם פגיעת חזה, 23 עם פגיעות אגן וגפיים, 3 עם פגיעה רב מערכתית, נפגע אחד בעמוד השדרה, ו-35 נפגעי חרדה.

16:14 > ראש הממשלה בתום ישיבת העירכות: ״נגביר עוד יותר גם את עוצמת התקיפות וגם את קצב התקיפות, החמאס יקבל כאן מכות שהוא לא ציפה להן״.

16:05 > אזעקה במרחב מערב לכיש ובמרחב עוטף עזה.

15:58 > בפיקוד העורף מעדכנים כי תושבי אשקלון מורשים לצאת מהממ״ד לאחר חצי שעה בו התבקשו להישאר במקום מסיבה לא ברורה.

15:35 > שר הביטחון בני גנץ בתום ישיבת העירכות בפיקוד דרום: ״צה"ל וכוחות הביטחון פגעו וימשיכו לפגוע קשות בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי".

15:15> עדכון לאשקלון: אדם נוסף נהרג בפגיעה ישירה בבית בעיר.

15:13> אזעקה נשמעה בעיר נתיבות.

15:00> אישה נהרגה, ושלושה נפצעו כתוצאה מפגיעות ישירות באשקלון, ביניהם 1 במצב קשה ו-2 נוספים במצב קל.

14:45> פגיעה בבניין רב קומות באשקלון. דיווח ראשוני על פצוע קשה כתוצאה מהפגיעה.

14:30> צה"ל בהודעה חריגה לתושבי אשקלון: להישאר במרחבים המוגנים, אין לצאת מהבית

14:10> דובר הזרוע הצבאית של חמאס: "ירינו לעבר אשקלון ואשדוד 137 'רקטות כבדות' בתוך פרק זמן של 5 דקות".

13:45> מכבאות והצלה מחוז דרום נמסר כי "צוותי כיבוי מתחנת אשקלון פועלים בשריפה בבית ספר באשקלון בעקבות פגיעה ישירה. לוחמי האש מבצעים סריקות לשלילת לכודים בתוך המבנה ולהשגת שליטה".

פגיעה ישירה בבית ספר באשקלון

13:30 > דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות בגזרת אשקלון ואשדוד: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי ל- 2 נפגעים במצב קל מרסיסי זכוכית ו- 5 נפגעי חרדה. 

13:25 > חמאס: "אנשינו משגרים כעת את המכה הגדולה ביותר עד כה על אשדוד ואשקלון בתגובה לתקיפת הבתים ואנשי ההתנגדות על ידי ישראל."

הפגיעה באשדוד

13:24 > דיווח על פגיעה בבית פרטי באשדוד, כווני מד״א במקום מטפלים במספר נפגעים שמוגדרים כפצועים קל.

13:20 > מטחים לאזור השפלה, אשדוד, אשקלון, ויישובי העוטף, דיווח על נפגעים - פרטים בהמשך.

13:16 > מטח כבד ביותר: כ-40 רקטות נורו, דיווח על פגיעה ישירה בבית באשדוד

13:11 > מטח רקטות אל עבר אשדוד, אשקלון ויישובי עוטף עזה.

בצה"ל מציינים כי במהלך היממה האחרונה אוגדת עזה מממשת יכולות תקיפה רב-זרועיות באמצעות אש מהאוויר, מהים והיבשה. באמצעות מודיעין איכותי ומדויק המאפשר סגירת מעגל מהירה של כלי טיס ויחידות קרקעיות שונות בעלות יכולות אש, צה"ל פגע בכ-15 פעילים במערך הרקטות ונ"ט ובמספר רב של מטרות טרור - תשתיות חמאס ומטרות תת-קרקעיות.

בתוך כך, הרמטכ"ל סיים לפני כשעה הערכת מצב, ובסיומה הנחה להמשיך בתקיפת אתרי ייצור ואחסון אמצעי לחימה של חמאס וגא"פ כפי שבוצע לאורך כל הלילה, לצד הרחבת התקיפות ליעדים נוספים. כמו כן, הבהיר הרמטכ"ל כי יש להמשיך ולפגוע בכל פעיל של חמאס או גא"פ, באשר הוא, כפי שאנו עושים למן הרגע הראשון.

הרמטכ"ל הנחה על תגבור כוחות נוספים לאוגדת עזה של חטיבות חי"ר ושריון, זאת לצד המשך היערכות מוגברת של יחידות הגנ"א, מודיעין ואוויר. בנוסף, הרמטכ"ל החליט להשהות את התרגיל המטכ"לי 'מרכבות האש' למשך השבוע הקרוב. בחינה מחודשת להמשכת התרגיל תתקיים לאחר חג השבועות.

חמאס שומר החומות אשדוד אשקלון עוטף עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד