ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
צה"ל תוקף בעוצמה ברצועה

מטחים כבדים לעבר גוש דן: פגיעה ישירה בבניין בפתח תקווה. צפו

צה"ל כותש ללא הפסקה תשתיות של ארגוני הטרור ברצועת עזה לאורך כל השעות האחרונות. בשעה 1:00 נורו מטחים לעבר מרכז הארץ ואף לאזור עמק חפר, הנקודה הצפונית עד כה. רקטה פגעה בין בניינים צפופים בפ"ת ובמקום ישנם חמישה פצועים קל משאיפת עשן ורסיסי זכוכית

מטחים כבדים לעבר גוש דן: פגיעה ישירה בבניין בפתח תקווה. צפו
הנפילה בפ"ת צילום: דוברות איחוד הצלה

אחרי התקיפה המאסיבית ברצועת עזה - מגיעה תגובת ארגוני הטרור: מטחים כבדים של רקטות נורו הלילה (בין רביעי לחמישי) לעבר גוש דן, ואזעקה נשמעה בשורה של יישובים באזור המרכז. לראשונה נורו הלילה רקטות לעבר יישובי עמק חפר - הנקודה הצפונית ביותר שאליה שיגרו ארגוני הטרור מרצועת עזה.

באחד המטחים, פגעה רקטה פגיעה בין בנייני מגורים השוכנים בצפיפות במרכז העיר פתח תקווה. פגיעת הרקטה הובילה לשריפה שפרצה. ממד"א נמסר כי חובשים ופראמדיקים מעניקים טיפול רפואי ל-5 פצועים במצב קל שסובלים משאיפת עשן ופגיעות של רסיסי זכוכיות כתוצאה ופצוע בן 38 במצב בינוני. כוחות כבאות והצלה פועלים במקום לכיבוי השריפה. בנוסף, דווח על מספר זירות נוספות בעיר שבהן נפלו רסיסים.

אבי מרכוס מנהל אגף רפואה של איחוד הצלה סיפר: "מדובר בנפילה בסמיכות לבנייני מגורים. העקנו סיוע למספר נפגעים שסובלים מבעיות נשימה עקב שאיפת עשן כתוצאה משריפה שפרצה לאחר הנפילה. כמו כן הענקנו סיוע בזירה למספר נפגעי חרדה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בחשבון הטוויטר שלו אחרי הירי לעבר גוש דן וכתב: "אזרחי ישראל האהובים - שמעו להנחיות פיקוד העורף, הן מצילות חיים -שימרו על עצמכם. אני גאה בעמידה האיתנה שלכם ובצה״ל שממשיך לתקוף בכל העוצמה גם בשעה זו. יחד ננצח".

מוקדם יותר הודיע צה"ל כי תקף שורה של מבנים אסטרטגיים של ארגון הטרור חמאס וסיכל מספר פעילים בארגון "בשעתיים האחרונות", מסר דובר צה"ל, "מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מבנים בעלי חשיבות אסטרטגית של ארגון הטרור חמאס וכן סיכלו חוליה של הכוח הימי של חמאס".

בין המבנים שהותקפו, הבנק המרכזי של ארגון הטרור חמאס ושני מבנים של המטה לביטחון פנים בעזה שבבעלות חמאס המשמשים לפעולות סיכול מודיעין. צה"ל ממשיך לתקוף בשעה זו מטרות טרור ברצועת עזה. יחד עם זאת, תקפו מטוסי חיל האוויר את בניין המטה לביטחון פנים נוסף של חמאס המשמש לסיכול מודיעין בחאן יונס.

על פי פרסומים ברשתות החברתיות וכלי התקשורת בעזה, רצף התקיפות בשעה האחרונה ברצועה, הוא מהכבדים שנראו באזור מזה זמן רב. תושבים בעזה הגדירו זאת כ"טירוף של האויב". לפי הדיווחים, מוצבי אלדאח'לי ואלקסאם הותקפו לפני הלילה.

כמו כן הותקפו בתים נוספים של בכירים בארגוני הטרור. בנוסף ישנם דיווחים על הרס וחורבן רב באזור שיח' זאיד. מוקדם יותר תדרך מקור ביטחוני כי חמאס מתחיל להבין שצה"ל הפעם שובר את הכלים.

פתח תקווה שומר החומות רצועת עזה עמק חפר פגיעה ישירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד