1. עמוד הבית
  2. מחשבים ואינטרנט
  3. אונליין

ל-80% מגולשי האינטרנט חשוב שהמידע שלהם לא יעבור לחברות מסחריות

אחרי שהשיקה 'אפל' את פיצ'ר האבטחה החדש שלה ועוררה שיח לגבי הפרטיות שלנו. סקר קצר שערכה ESET בדק, האם הציבור בכלל מבין שעוקבים אחריו, האם זה משנה לו והאם הוא מודע לדרך בה עושים זאת ואיזה מידע שלו נגיש

קובי עוזיאלי, ב' סיון תשפ"א 13/05/2021 08:44

מעקב וירטואלי אילוסטרציה אילוסטרציה צילום: Unsplash

בשבועות האחרונים התעורר שיח באשר לפי'צר האבטחה של אפל App Tracking Transparency. אם בעבר היה ניתן לעקוב באופן אוטומטי אחרי הגולשים ברשת, כעת האפליקציות יאלצו לבקש הרשאה לעקוב אחר הפעילות של הגולש באופן מקוון.

חברות מסחריות דוגמת פייסבוק מודאגות מהשינוי הזה עקב כך שהפעילות הכלכלית שלהן נשענת על איסוף מידע והצגת תכנים ומודעות מותאמות אישיות לגולש.

אבל מה לגבי המשתמשים? האם גולשי אינטרנט בישראל מודעים למעקב האפליקציות אחריהם?

מדגם מייצג שערכה חברת אבטחת המידע ESET בשיתוף עם מכון גיאוקרטוגרפיה מעלה כי לכ-80% מהציבור בישראל חשוב שהמידע אודות הפעילות שלו באינטרנט לא יועבר לחברות מסחריות.

האם אנחנו יודעים כיצד עוקבים אחרינו?

· 61% מהציבור מודעים לעובדה שחברות מסחריות אכן עוקבות אחריהם באינטרנט, אך לא יודעים לציין באיזה אופן זה נעשה.

· כששאלנו לגבי סוג המידע שנאסף, מתברר כי כ-60% לא היו בטוחים או שלא ידעו, שהמידע שהאפליקציות במכשירים שלהם אוספות הוא מידע כמו תמונות, מיקום, הרגלי גלישה, קריאה, קנייה ואפילו הוצאות כספיות.

האם נצטרך לשלם בעתיד על השימוש בפייסבוק?

אחת השאלות בה עוסקים לאחרונה מאז הכריזו על פיצ'ר ההגנה החדש, היא כיצד פייסבוק תתגבר על כך שלא תוכל לעקוב אחר משתמשים?

אחד הרעיונות שעלו ומדברים עליו בתקשורת הוא שאולי בעתיד תהיה לפייסבוק גרסה בתשלום, או אם נעדיף את הגרסה החינמית נוכל להשתמש בה אך נצטרך לאשר מעקב אחרינו ואחר המידע שלנו.

 





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
;