י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דאגה כלכלית

מצוקת הדיור: עלייה חדה במחירי שכירות דירות

בסוף השבוע יפורסם מדד חודש אפריל שצפוי להמשיך את מגמת עליית המחירים הזוחלת. מנתונים שנאספו בחודשים האחרונים עולה כי מחיר השכירות הממוצע טיפס בכמה מאות שקלים בתוך שלושה חודשים בלבד • חברי ועדות הדיור ואנשי מקצוע סבורים כי הפיתרון למצוקת הדיור החרדי נמצא בפריפריה

מצוקת הדיור: עלייה חדה במחירי שכירות דירות
פריפריה בפריחה. נוף כנרת צילום: יח"צ

מחר, ערב שבת קודש פרשת במדבר, יפורסם מדד חודש אפריל שצפוי להיות חיובי לאחר שמדד מרץ עלה מעבר לתחזיות הכלכלנים והצביע על עלייה מתונה במחירי השכירויות. כבר לפני מספר שבועות, עם פרסום מדד מרץ, העריכו כלכלני בנק לאומי כי התמתנות מחירי השכירות בחודש מרץ הייתה אפיזודה זמנית בלבד וכי מחירי השכירות ימשיכו לטפס כלפי מעלה. ניתוח נתונים ממקורות שונים מצביע על עליית מחירים בשיעור של יותר מעשרה אחוזים מאז סוף שנת הכספים הקודמת (2020).

אמנם הנתונים הרשמיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אינם מצביעים על עלייה כה דרמטית בתוך רבעון אחד, אך גם נתוני הלמ"ס מצביעים על מגמת עלייה במחירי השכירות. עלייה שניתן לתלות בסיומה של הקורונה. שהסתיימה אצל בעלי הדירות הרבה לפני שהסתיימה אצל השוכרים. המחיר הממוצע המבוקש עלה במאות שקלים בתוך שלושה חודשים וגם אם קיים פער בין המחיר הנדרש למחיר שמשולם, עדיין לא ניתן להתעלם מהמגמה שצפויה להימשך במידה ולא יתרחש מפנה דרמטי במספר התחלות הבנייה.

עסקני דיור סבורים כי השנים האחרונות, למרות ההתמתנות במחירי השכירות ב־2019, הפכו את הפריפריה לפיתרון הדיור המתאים לציבור החרדי. שכונות חרדיות חדשות בערים שעד לפני עשור איש בציבור החרדי לא ראה אותן מתאימות למגורים, הולכות ונבנות במהירות. שכונות חרדיות חדשות או שכונות חדשות ש"מתחרדות" ניתן למצוא בצפון ובדרום ולמעשה בכל חלקי הארץ. בולטת במיוחד ההתיישבות החרדית בטבריה אולי בשל היותה אחת מד' ערי הקודש ואולי בשל המחירים הנוחים נכון להיום.

במחיר שכירות של ספק דירה ספק מחסן צפוף וחנוק בירושלים ובני ברק, ואפילו באלעד וביתר, ניתן לשלם משכנתא על דירה חדשה, רחבת ידיים מול נוף גלילי משכר הצופה לגולן ולכנרת. חברי ועדות הדיור ואנשי מקצוע בתחום הנדל"ן סבורים זה מכבר כי טבריה בני ברק של הצפון היא הפתרון האמיתי למצוקת הדיור החרדית. בתוך כך נמסר כי ממשיך הזינוק הדרמטי במספר הרוכשים דירות בעיר טבריה בדגש על דירות חדשות בקריה החרדית החדשה שבשכונת 'נוף כנרת' ועל גידול מפתיע דווקא של משפרי דיור ומשפחות ברוכות הילדים שמגלות עניין רב בשכונה החדשה.

רוצים לשמוע עוד פרטים על פנינת הנדל"ן הצפונית? השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם>>

ניתן גם להתקשר לטלפון: 072-395-2978

שכונת נוף כנרת טבריה שכירות מחירי הדיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד