ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
עדכונים שוטפים

בתקיפה נרחבת: צה"ל פגע ב'מטרו' של חמאס, מטחי רקטות לדרום

למעלה מ-160 מטוסים השתתפו הלילה בתקיפה הנרחבת ביותר ברצועה מאז מבצע 'צוק איתן' | במתקפה נפגע באופן קשה המערך התת קרקעי של ארגון חמאס המהווה נכנס משמעותי לארגון | הלילה והבוקר נרשמו מטחים כבדים לעבר ערי הדרום והשפלה. בן 57 נפצע בינוני מפגיעה ישירה

בתקיפה נרחבת: צה"ל פגע ב'מטרו' של חמאס, מטחי רקטות לדרום
ההרס בבית חאנון הבוקר צילום: רשתות ערביות

צה"ל הודיע הבוקר (שישי) כי בתקיפה נרחבת שביצעו כוחות משולבים, הושמדו קילומטרים רבים של המערך התת קרקעי ברצועת עזה. הפרויקט, שמכונה ה'מטרו' של ארגון חמאס והושקעו בו שנים של עבודה וכסף רב - נפגע באופן קשה. בתגובה, שיגרו ארגוני הטרור מאות רקטות לעבר ערי הדרום והשפלה.

בתקיפה הנרחבת ביותר של צה"ל מאז מבצע צוק איתן, השתתפו במהלך הלילה למעלה מ-160 מטוסי קרב של חיל האוויר מ-12 טייסות שונות. הותקפו כ-150 מטרות בתשתיות תת-קרקעיות בצפון רצועת עזה. במקביל לתקיפות חיל האוויר, כוחות חי"ר, ארטילריה ושריון שנפרסו לאורך הגבול, ביצעו ירי של מאות פגזי ארטילריה ועשרות פגזי טנקים לעבר מטרות ברצועה.

תושבים ברצועה דיווחו על פיצוצים עזים שלא נשמעו בעזה מזה שנים ארוכות. בעקבות התקיפות המאסיביות, תושבים רבים החלו לעזוב את האזורים המותקפים לעבר מתקנים של ארגונים בינלאומיים, מתוך הבנה כי כאלו לא יפגעו על ידי צה"ל. במקביל, נמשכים מאמצי התיווך להביא לרגיעה - בישראל נכון להבוקר משיבים בשלילה.

במהלך התקיפה, שמטרתה הייתה פגיעה קשה במנהרות התת-קרקעיות של חמאס, המהוות נכס אסטרטגי של הארגון, הושמדו קילומטרים רבים של תשתיות מנהור. צה"ל ימשיך ויתקוף מטרות טרור בשטח רצועת עזה ככל שיידרש", נמסר מדובר צה"ל. בתוך כך, פיקוד העורף הודיע כי הוסרה ההנחיה לתושבי עוטף עזה לשהות במרחבים המוגנים. ההנחיה ניתנה בשעת פעילות צה"ל ברצועה - מחשש לירי נרחב.

במהלך הלילה שוגרו מטחים כבדים של רקטות לעבר ערי הדרום והשפלה. כתוצאה מפגיעה ישירה באשקלון, נפצע אדם בן 57 באורח בינוני. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רקטות על פי מדיניות היירוט. החל מהשעה 19:00 אמש, זוהו כ-190 שיגורים משטח רצועת עזה ישראל. כ-30 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. הבוקר נקבע מותה של אישה כבת 50 שנפצעה מוקדם יותר השבוע בעת שרצה למרחב המוגן

עדכונים שוטפים:

17:29 > הירי נמשך: אזעקות חוזרות ונשנות ביישובי עוטף עזה. בחסדי שמים ללא נפגעים.

17:20 > לפני זמן קצר, כלי טיס של צה״ל זיהה ותקף חוליית שיגור רקטות בעת השיגור במרחב רצועת עזה. החולייה סוכלה.

17:05 > המטחים לדרום נמשכים - אזעקות בכל אזורי העיר באר שבע וביישובי עוטף עזה.

17:02 > דיווח: מצרים הציעה לישראל ולחמאס הפסקת אש בת 12 שעות. גורם ביטחוני ל'כאן חדשות': "ממשיכים במבצע, אין הצעה להפסקת אש."

17:00 > שלושה פלסטינים נהרגו מאש צה"ל בעימותים ביהודה ושומרון. עימותים נוספים נרשמים בשעות האחרונות בכיכר איו"ש סמוך לרמאללה, עמדת חסם שוטר בחברון, בכפר זיתא ובמחסום ג'למה

16:50 > מטח שיגורים כבד לעבר אשקלון, אשדוד ושורת יישובים בדרום.

16:16 > דיווח ראשוני על פצוע כתוצאה מנפילת רקטה סמוך לבאר שבע.

16:03 > לפני זמן קצר, ובמאמץ משותף של אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אמ"ן וחיל האוויר, תקף צה"ל באמצעות מטוס קרב אתר אחסנת ציוד סייבר של המודיעין הצבאי של חמאס בצפון רצועת עזה.

16:00 > אזעקות בבאר שבע נתיבות והסביבה.

15:43 > בעקבות ההתפרעויות בלוד: מפקד מחוז מרכז החליט לאסור כניסה לעיר מהשעה 16:00 ולאסור יציאה מהבית מהשעה 21:00.

15:40 > אירוע חריג בצפון: לבנונים פגעו בגדר הגבול, חצו לישראל והציתו אש.

15:35 > דובר צה"ל מוסר כי לפני זמן קצר, כלי טיס של צה"ל תקף חוליית נ"ט נוספת של ארגון הטרור חמאס בסג'עיה, בזמן שהייתה בהכנות לירי נ"ט לעבר שטח ישראל. התקיפה התאפשרה באמצעות סגירת מעגלים מהירה, יכולת אש קטלנית ומודיעין מדויק של אוגדת עזה.

15:00 > אזעקות נשמעות כעת בקרית מלאכי ובמועצה האזורית באר טוביה ובשורת יישובים בדרום.

14:05 > האזעקות האחרונות נשמעו בזמן הלוויתו של הילד עידו אביגל הי"ד בן ה-5 בשדרות - הנוכחים נשכבו על הרצפה והתבקשו להתפנות מהמקום.

13:57 > אזעקות נשמעות כעת ביישובים: אבן שמואל. עוזה. קריית גת, כרמי גת. איתן. אשקלון. שדה דוד. תלמים. ברור חיל. זיקים. כרמיה. נתיב העשרה. אזור תעשייה הדרומי אשקלון. יד מרדכי. מבקיעים.

13:35> כלי טיס של צה"ל תקף וסיכל חוליית פעילים של ארגון הג'יאהד. האסלאמי בצפון רצועת עזה. בצה"ל מציינים כי מדובר בסגירת מעגל מהירה של יכולות מודיעין ואש של אוגדת עזה.

13:25 > שר הביטחון גנץ מקיים כעת הערכת מצב ביחד עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל ובכירי מערכת הביטחון, בעקבות התקיפות הלילה ולקראת המשך המערכה.

צילום: אלעד מלכה.

13:15 > דובר צה"ל: לפני זמן קצר, כלי טיס של צה״ל תקף חוליית נ"ט של ארגון הטרור חמאס בסג'עיה, בזמן שהייתה בהכנות לירי נ"ט לעבר שטח ישראל.

12:45> תושבים ביישוב בעוטף עזה התבקשו להישאר במרחבים מוגנים.

12:31> סוכל ירי למרכז הארץ: צה"ל פגע בחוליה שנערכה לשיגור רקטות.

11:57 > דובר צה"ל: ראשוני: התקבל דיווח על ניסיון פיגוע סמוך לעפרה שבמרחב החטיבה המרחבית "בנימין". אין נפגעים לכוחותינו. מחבל מנוטרל בנקודה. 

10:50> הירי התחדש: מטח לעבר אשקלון ועוטף עזה

10:49> כלי טיס של צה"ל תקפו מספר עמדות תצפית של ארגון הטרור חמאס בצפון ומרכז רצועת עזה. מצה"ל נמסר: "צה״ל ממשיך לתקוף מטרות טרור ברחבי רצועת עזה וימשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש"

10:15> לוחמי ההגנה האווירית יירטו כלי טיס בלתי מאויש שחצה משטח הרצועה לשטח מדינת ישראל.

08:30> במרכז הרפואי הלל יפה טופלו במהלך אמש  5 בני אדם עקב הפרות סדר במוקדים שונים. כולם במצב קל. 3 כבר שוחררו לאחר קבלת טיפול. השאר עדיין מטופלים במיון.


טנק של צה"ל תוקף הלילה ברצועה// צילום: גילי יערי, פלאש 90

08:15> כלי תקשורת מקומיים בעזה דיווחו על למעלה מ-450 תקיפות ישראליות בצפון הרצועה. יותר מ -50 פצועים הגיעו לבית החולים בית חאנון בצפון רצועת עזה.

08:15> משרד הבריאות של ארגון הטרור חמאס: 115 בני אדם נהרגו ברצועת עזה מתחילת ההסלמה, בין ההרוגים 27 ילדים ו-11 נשים. בנוסף, כ-600 בני אדם נפצעו .

07:30> מטח אל עבר יישובי העוטף, אשקלון ואשדוד.

07:00> לוחמי ההגנה האווירית יירטו מל"ט שחצה משטח הרצועה לשטח מדינת ישראל. חיל האוויר היה במעקב אחר הכלי עד הפלתו.

04:50> למיון המרכז הרפואי ברזילי הגיע פצוע במצב בינוני בן 57 לאחר פגיעה ישירה בבית, עם פציעה בבטן. הועבר לחדר ניתוח.

 

שומר החומות תקיפת צהל חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד