י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אירוע חריג בצפון

צה"ל ביצע ירי: לבנונים פרצו את הגדר וחדרו לישראל • צפו

אירוע חריג מאוד בגבול הצפוני: קבוצת לבנונים פרצו את גדר המערכת, חדרו לישראל והבעירו אש | תושבים במטולה דיווחו על קולות נפץ עזים, ככל הנראה כתוצאה ממוקש שהתפוצץ | פצוע בצד הלבנוני 

צה"ל ביצע ירי: לבנונים פרצו את הגדר וחדרו לישראל • צפו
הלבנוני שנפצע בגבול הצפוני צילום: צילום מסך

במקביל למכה שמנחית צה"ל על ארגוני הטרור ברצועת עזה, גורמים עוינים מנסים כעת (שישי) לעורר מהומות בגבול הצפוני של ישראל.

דובר צה"ל מתייחס לפני זמן קצר לדיווחים על כך שקבוצת לבנונים פגעו לפני זמן קצר בגדר המערכת בגבול הצפוני, חדרו לשטח ישראל והבעירו אש. מדובר באקט חמור של פגיעה בריבונות ואולי אף פתח להבערת הגבול הצפוני.

במטולה הסמוכה היו ערים להתרחשויות, ותושבים דיווחו על קולות נפץ חזקים במיוחד, ככל הנראה, כתוצאה ממוקשים שהתפוצצו בעקבות השרפה שהציתו הלבנונים.

דובר צה"ל טוען בהודעה שפורסמה: "לפני זמן קצר, טנקים של צה"ל ביצעו ירי הרחקה לעבר מספר חשודים מפרי סדר, אשר חצו משטח לבנון לשטח ישראל. החשודים חיבלו בגדר, הציתו שריפה במרחב ולאחר מכן התרחקו בחזרה לשטח לבנון".

בהמשך מסר דו"צ: "בהמשך לדיווח על מפרי סדר בגבול לבנון, אחד החשודים חצה שוב משטח לבנון לשטח ישראל. לוחמי צה"ל הגיבו בירי".

בעקבות ההתרחשויות, פורסמה הודעת הרגעה לתושבי מטולה: "מס' ההתקהלויות שהיו על הגדר נמצאות בשליטה מלאה של הצבא", נאמר בהודעה בה צוין כי "לא הייתה חדירה לשטח הישוב".

עוד נאמר לתושבים, "אנו נמצאים בסוף האירוע. נעדכן במידה ויהיו התפתחויות. כרגע תקין. אנא הימנעו מהגעה/ נסיעה על גדר המערכת עד להודעה חדשה".

כזכור, אמש (חמישי) שוגרו שלוש רקטות מאחד הכפרים בלבנון לעבר שטח ישראל. הרקטות נחתו בשטח ולא גרמו לנפגעים או נזק. תושבים בגליל המערבי דיווחו על שמיעת פיצוצים. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שלושה שיגורים משטח לבנון לעבר הים, מול חופי הגליל. וכי לא הופעלה התרעה בהתאם למדיניות.

‏גורם ביטחוני לבנוני אמר אמש לערוץ הלבנוני MTV כי ההערכה הראשונית היא שארגונים פלסטיניים עומדים מאחורי הירי. בלבנון כמו בעזה, קיימים ארגוני טרור קטנים יותר, שלא תמיד סרים למרותו של ארגון חיזבאללה, וההערכה כי הם אלו שירו את הרקטות כאות הזדהות עם העזתים וערביי ישראל המתפרעים בערי ישראל.

גבול לבנון הגבול הצפוני שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד