י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מעשה אצילי"

צפו: מנסור עבאס ביקר בבית הכנסת שהוצת

לאחר שבוע של פרעות ופוגרומים קשים בלוד, יו"ר מפלגת 'רע"מ' ביקר באחד מבתי הכנסת השרופים, וקרא להרגעת הרוחות: "אנחנו חייבים להסתכל קדימה ולשקם את מערכת היחסים" | בנוסף הצהיר כי הוא מתנגד לבחירות ישירות: "החוק מחליש את הכוח הפוליטי שלנו"

צפו: מנסור עבאס ביקר בבית הכנסת שהוצת
עבאס ורביבו בבית הכנסת צילום: מתוך כאן 11

היום (ראשון) יו"ר מפלגת 'רע"מ' חבר הכנסת מנסור עבאס סייר בעיר לוד, אשר חוותה בשבוע האחרון התפרעויות ועימותים קשים מצד תושביה הערביים, ובין היתר ביקר באחד מבתי הכנסת שנשרפו.

''זה מחזיר אותי לערכי האיסלאם", אמר עבאס במקום בית הכנסת והמשיך, "אפילו בתקופת מלחמה ערכי האיסלאם אוסרים לפגוע במקומות הקדושים. כמו שאנחנו כועסים וכואבים כאשר יש פגיעה במסגדים, אנחנו כועסים וכאובים כשפוגעים בבתי כנסת".

הוא המשיך: "אם זה בא מכיוון המוסלמים כי אנחנו לא ככה, האיסלאם לא כזה והמוסלמים האמיתיים לא כאלו. זו היתה שגיאה של מיעוט, של קומץ קטן, אנחנו צריכים להבין את הצד האחר, ולכן באתי לפה ללוד, ישבתי עם התושבים הערבים וביקרתי במסגד הגדול שם''.

''חייבים להסתכל קדימה, לשקם את בתי הכנסת והמקומות הקדושים, זה נוגע לתחושות הפנימיות שלנו, אנחנו חייבים להסתכל קדימה ולשקם את מערכת היחסים, לשקם את התשתיות ואת מערכת היחסים בין האנשים", הוסיף.

ראש העיר לוד יאיר רביבו, אשר סייר בבית הכנסת יחד עם עבאס, שיבח את האחרון: "אני חושב שהמעשה האצילי של ח"כ עבאס מוכיח שהוא קורץ מחומר אחר של הנהגה שהיינו כל כך זקוקים לה. מנסור הוא סיבה לאופטימיות בכל השבוע שעברנו".

לאחר מכן עבאס התראיין ל'כאן חדשות': "אם מסכימים, במיוחד על ההסכמה הסופית איך אנחנו רואים את העתיד הקרוב ביחד. אז נוכל לשרטט מפת דרכים איך להביא את כל הכוחות ביחד, גם בנושאים הפוליטיים".

"אין היום לדבר על פוליטיקה, אנחנו קודם מתעסקים בחייהם של האזרחים", הבהיר אך יחד עם זאת סיפק הצהרה פוליטית לעתיד מפלגתו, "דווקא בגלל כל המשבר של מערכת היחסים בין יהודים לערבים, חייבים ללכת עם זה קדימה".

"אנחנו היום מודעים יותר לאתגר עצמו ולקשיים שיש לנו בדרך. אני חושב שהיום שהפנים של רוב הכוחות הפוליטיים בכנסת עצמה, לכיוון הזה. יש מעט מאוד מסיתים, ואנחנו גם על זה נתגבר".

בנוסף התייחס לחוק בחירות ישירות: "החוק הזה הוא מחליש את הכוח הפוליטי שלנו. לכן עמדתנו הבסיסית, היא שאנחנו לא מעוניינים בו. מי שרוצה שישנה אצ דעתנו, הוא צריך שהחוק הזה לא יחליש את כוח ההשפעה שלנו".

בית כנסת לוד מנסור עבאס יאיר רביבו שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד