י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תיעוד: רגע הפגיעה באשדוד • מתעדכן

הירי התחדש לאחר שעות של שקט | הרוגים ופצועים בעוטף עזה

'שומר החומות' היום התשיעי: בצל הדיווחים על מגעים להפסקת אש, ארגוני הטרור חידשו בשעות האחרונות את הירי לעבר עוטף עזה, אשקלון, אשדוד ובאר שבע | מספר בני אדם נפצעו מפגיעה ישירה במפעל במועצה האזורית אשכול, שניים מהם נהרגו | פגיעה ישירה בבניין באשדוד

הירי התחדש לאחר שעות של שקט | הרוגים ופצועים בעוטף עזה
זירה הנפילה הקטלנית באשכול צילום: פלאש 90

אחרי כשש שעות של שקט מתוח - חודש הירי לעבר יישובי הדרום ועוטף עזה: אזעקת צבע אדום נשמעה במספר בשורה של ערים והתושבים דיווחו על הדי פיצוצים. כתוצאה מפגיעה ישירה של רקטה במפעל במועצה האזורית אשכול נפצעו עשרה בני אדם - ביניהם שלושה שנפצעו באורח קשה ואחד באורח אנוש שמותו נקבע בהמשך. רקטה נוספת פגעה בבניין שנמצא בבניה באשדוד. מערכת כיפת ברזל יירטה מספר שיגורים. במקביל, נמשכים הדיווחים על מגעים להפסקת אש, אך גורמים ביטחוניים בכירים הבהירו כי הלחימה צפויה להימשך עוד ימים.

חובש בכיר במד"א חנניה אלמקייס ופראמדיק מד"א עומר ביטון סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו מבנה שעולה באש לאחר שנפגע מרק"ק ומספר פצועים בדרגות פציעה שונות שנפגעו מרסיסים שכבו מסביבו. התחלנו מיד במיון ראשוני על מנת להעריך את מצבם, פצוע אחד היה במצב אנוש, 3 פצועים היו במצב קשה והיתר במצב בינוני וקל. התחלנו מיד בטיפול רפואי מציל חיים ובפינוי הפצועים לבית החולים."

בתוך כך, צה"ל הגביר בשעות האחרונות את התקיפות נגד בתי בכירים בארגוני הטרור. לפי דובר צה"ל, בבתים שהותקפו פעלו חמ"לים צבאיים של ארגוני הטרור. בשעה האחרונה הותקפו שלושה בתים של מפקדים בכירים בחמאס. ב-24 שעות האחרונות תקף צה"ל 12 בתי מפקדים.

בין הבתים שהותקפו: ביתו של סגן מפקד החטיבה הצפונית בעיר עזה, רפא סלמאן, ביתו של מפקד פלוגה בגדוד העתודה של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס ובית של מפקד פלוגה נוסף בגדוד העתודה של חמאס בדראג' תופח. המפקדים ניהלו בביתם חפ"קים וחמ"לים צבאיים.

מוקדם יותר הצליח צה"ל למנוע פיגוע בשטח הארץ בכך שזיהה ותקף חוליית נ"ט נוספת שהייתה בהכנות לירי. מאז שעות הבוקר פגע צה"ל בלמעלה מ-10 עמדות שיגור תת ועל קרקעיות לאורך רצועת עזה.

עדכונים שוטפים:

18:25 > צה"ל תקף שלוש דירות מבצעיות של מפקדים בחמאס - מהן נוהלה לחימה גם במבצעים קודמים

18:15 > צה"ל: בהתאם להערכת מצב ובעקבות המשך הירי הרקטי לשטח ישראל, מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי חתם על צו שמכריז על מצב מיוחד בעורף ביישובים אזרחיים ברחבי יהודה ושומרון. היישובים בהם תקף הצו: אורנית, אלפי מנשה, אלקנה, עץ אפרים, צופים, קרני שומרון ושערי תקווה.

18:05 > נתניהו בתום הערכת מצב: "החזרנו את חמאס שנים אחורה, נמשיך ככל שיידרש".

18:00 > רקטה פגעה ישירות בבית בחוף אשקלון. אין נפגעים.


17:55> צה"ל: האזעקה בדימונה - התרעת שווא.

17:41 > הרמטכ"ל וראש השב"כ נפגשו: "דנו בהמשך הפעילות המשתופת במבצע 'שומר החומות'.

17:39 > ירי לעבר אשקלון ועוטף עזה.

17:05> גנץ שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקאי: "חמאס ממשיכים בירי כנגד אזרחים ובפעולות תוקפניות נוספות, כי המבצע הצבאי יימשך מתוך מטרה להביא לשקט ארוך טווח".

16:50> צה"ל הירי לעבר החיילים בכיכר איו"ש: בוצע ירי נרחב לעבר כוח צה"ל ששהה סמוך לנקודה וכן לעבר מפקדת אוגדת יהודה ושומרון. הכוח ולוחמי צה"ל נוספים הגיבו בירי חי לעבר מקור הירי.
כתוצאה מהירי לעבר הכוחות, שני חיילים נפצעו ברגליהם.

16:30> ראשוני: דיווח על שני חיילים שנפצעו מירי במהלך עימותים סמוך לרמאללה.

16:20> נתניהו דוחה הפסקת אש: "המבצע יימשך עוד מספר ימים".

15:50> מטח לעבר באר שבע, דימונה ועוטף עזה.

15:30> מד"א: במהלך היום טופלו 12 נפגעים, מהם 10 שנפגעו מרסיסים, הדף ושברי זכוכיות, בהם 2 הרוגים כבני 30, 1 קשה, 1 בינוני ו-6 קל. 2 קל נפצעו בדרך למרחב מוגן. בנוסף טופלו גם 2 נפגעי חרדה.

15:20> אלישיב בוחבוט ואבי פדידה מתנדבי זק"א מדווחים מהזירה באשכול: "כשהגענו למקום ראינו אש משתוללת, יחד עם כוחות הכיבוי וצוותים של מד״א חילצנו וטיפלנו במספר עובדים ששהו במקום, לצערנו שניים מהם סבלו מפציעות קשות מאוד ופראמדיק מד"א נאלץ לאשר את מותם".

15:14> מטוסי קרב של צה"ל תקפו עמדה לשיגור רקטות של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה שממנה בוצע הירי לבאר שבע לפני זמן קצר.

15:04 > לפני זמן קצר, מטוסי קרב של צה"ל תקף מתחם שיגור רקטות תת קרקעי במחנה פליטים אל מועזי במרכז רצועת עזה. בנוסף, נתקפו שני משגרי רקטות נוספים בצפון ודרום רצועת עזה.

15:00> דיווח ראשוני: פגיעה ישירה בניין באשדוד.

14:45> מטחים נוספים לעבר כל ערי הדרום | דיווח ראשוני על פצוע כתוצאה מפגיעה ישירה בצומת גורל.

14:40> נקבע מותם של שניים מהפצועים מהפגיעה הישירה באשכול.

14:33> אחרי הפגיעה באשכול: מטחים כבדים לעבר ערי הדרום; אזעקות באשקלון, אשדוד ובאר שבע ובשפלה.

14:30> פגיעה ישירה בבית אריזה באשכול, דיווח על עשרה פצועים בהם שניים קשה ושניים אנוש.

14:20> הותר לפרסום: חייל צה"ל נפצע באורח קל כתוצאה מירי פצמ"ר במהלך כניסת משאיות סיוע אזרחי לרצועת עזה.

13:41> בהמשך לפצוע בגזרת עוטף עזה מהדקות האחרונות: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח ברזילי צעיר בן 19 במצב קל בהכרה מלאה עם פציעה מרסיס בפלג גופו העליון.

13:22> המטחים נמשכים: פצוע כתוצאה מנפילה במעבר ארז על גבול הרצועה.

13:08> לפני זמן קצר, כלי טיס של צה״ל סיכל חוליית פעילים של ארגון הטרור הג'יאהד האיסלאמי במרכז רצועת עזה, בזמן שהייתה בהכנות לשיגור רקטות לשטח הארץ.

12:56> החל מ-08:00 בבוקר, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל זיהו ותקפו 9 עמדות שיגור רקטות תת קרקעיות ועל קרקעיות לאורך רצועת עזה.

12:40> מטחים בלתי פוסקים: אזעקות באזור אשקלון ובעוטף עזה; כיפת ברזל הופעלה.

12:31> הירי נמשך: אזעקה נשמעה בעוטף עזה

12:29> צה"ל תקף לפני זמן קצר את את בתיהם של שלושה מפקדים נוספים ברצועת עזה. 12 בתי מפקדים בכירים בחמאס הותקפו ב-24 שעות האחרונות.

12:06> נמנע ירי אל עבר ישראל: צה"ל זיהה ותקף חוליית נ"ט

11:59> אחרי שעות של שקט: אזעקה באופקים ועוטף עזה



שר הביטחון בני גנץ שוחח היום עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין. גנץ הודה למזכיר ההגנה על תמיכת הממשל האמריקאי בזכותה של ישראל להגנה עצמית ועל התנחומים שמסר למשפחות ההרוגים כתוצאה מירי הרקטות של חמאס. גנץ מסר לאוסטין, כי חמאס ממשיכים בירי כנגד אזרחים ובפעולות תוקפניות נוספות, וכי המבצע הצבאי יימשך מתוך מטרה להביא לשקט ארוך טווח. גנץ הוסיף, כי ישראל נוהגת ותמשיך לנהוג באחריות ביטחונית ומדינית והגיעה להישגים צבאיים משמעותיים בימים האחרונים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב בפיקוד הדרום וסייר בבסיס חיל האוויר בחצרים. "החמאס קיבלו מכות שהם לא ציפו להן. החזרנו את חמאס שנים רבות אחורה", אמר ראש הממשלה. "נמשיך ככל שיידרש כדי להשיב את השקט לאזרחי ישראל"

"האויבים שלנו מסביב רואים איזה מחיר אנחנו גובים על התוקפנות נגדנו, ואני בטוח שהם יפיקו את הלקח. אני מקיים הערכות מצב ואנחנו מקבלים החלטות. אנחנו נמשיך ככל שיידרש כדי להשיב את השקט לכל אזרחי ישראל", הוסיף נתניהו.

 

שומר החומות חמאס עוטף עזה רצועת עזה צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד