כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ביידן: 'מצפה לרגיעה - היום' • מתעדכן

מטח לאשדוד ולשפלה | ירי מלבנון | 200 רקטות מעזה מהבוקר

לאחר בוקר בו שיגרו ארגוני הטרור מטחי רקטות לעבר יישובי העוטף, בשעות האחרונות הורחב טווח השיגורים לעבר שורה של יישובים בדרום והשפלה | אזעקות נשמעו ברחובות והיישובים הסמוכים | לראשונה: 4 רקטות שוגרו מלבנון לעכו והקריות | צה"ל השיב אש לעבר מקורות הירי

מטח לאשדוד ולשפלה | ירי מלבנון | 200 רקטות מעזה מהבוקר
פגיעת הרקטה בשדרות צילום: עיריית שדרות

אחרי שעות ארוכות של ירי לעוטף עזה - ארגוני הטרור הרחיבו את טווח השיגורים: סמוך לשעה 15:00 בצהריים נורו מטחים כבדים לעבר שורה של יישובים בדרום ואזור השפלה. אזעקה נשמעה גם ברחובות והסביבה. ארגון חמאס לקח אחריות על הירי.

מערכת כיפת ברזל הופעלה ויירטה מספר רקטות ששוגרו מהרצועה, יחד עם זאת נרשמו כמה נפילות באזורי מגורים באשדוד ובבאר שבע. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק. מהמשטרה נמסר כי היא פועלת בעיר אשדוד לאיתור זירות בהן דווח על נפילת רקטות.

באופן חריג, הופעלו היום אזעקות באזור הגליל התחתון והקריות, זאת בשל מטח רקטות שנורו מאזור דרום לבנון. צה"ל השיב באש לעבר מקור הירי במערכת הביטחון בודקים בשעה זו מי עומד מאחורי השיגורים. לפי הערכות, ארגונים פלסטינים בלבנון ביצעו את הירי תוך עצימת עיניים של חיזבאללה.

תושבים באזור שפרעם דיווחו על פיצוצים עזים. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו ארבעה שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד, שיגור אחד נפל בשטח פתוח ושניים בים. בתגובה, כוחות ארטילריים של צה"ל תוקפים מספר מטרות בשטח לבנון.

מוקדם יותר הצליח צה"ל לסכל מספר מטחים לעבר ישראל לאחר שפגע בחוליות השיגור. באחת התקיפות, פגע צה"ל בפעיל חמאס ששיגר רקטה וניסה להימלט על אופניים. במקביל, הותקפו מתחמים צבאיים, תשתית טרור בביתו של בכיר חמאס ואתר לייצור אמצעי לחימה של ארגון הג’יהאד האסלאמי.

עדכונים שוטפים:

20:55 > אזעקות בנתיבות וביישובי עוטף עזה.

20:35 > בשעות האחרונות, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו שלושה משגרי רקטות של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה.

20:33 > אזעקות כעת באופקים ובעוטף עזה.

20:20 > דוברות עיריית אשקלון: מטח נוסף לפני זמן קצר לעבר העיר אשקלון. ארבע רקטות שוגרו, אחת ככל הנראה, נפלה בשטח פתוח בתוך העיר. כרגע, לא ידוע על נפגעים.

20:18 > דוברות ביה"ח ברזילי: אל חדר ההלם של המרכז הרפואי ברזילי הגיע תושב שדרות בן 72 שנפגע מהדף במהלך המטח האחרון שפגע בעיר. הנפגע עובר בדיקות, מצבו קל עד בינוני.

20:12 > מדוברות מד"א נמסר: כי במהלך היום (רביעי 19.5) מחצות ועד לשעה 17:55 העניקו החובשים והפראמדיקים של מד"א טיפול רפואי לסה"כ 11 פצועים באורח קל שנחבלו בדרך למרחב מוגן. בנוסף טופלו גם 14 נפגעי חרדה.
 
מתחילת מבצע 'שומר החומות' טופלו 341 נפגעים ע"י החובשים והפראמדיקים של מד"א ברחבי הארץ, מתוכם 10 שנהרגו מפגיעה ישירה, הדף ורסיסים ו-2 שנפצעו אנושות בדרך למרחב מוגן ונפטרו מפציעהן. 114 פצועים מרסיסים, הדף ושברי זכוכיות, בהם 7 קשה, 12 בינוני ו-95 קל טופלו במהלך ברחבי הארץ. 215 פצועים נחבלו בדרכם למרחב מוגן, בהם 1 במצב קשה, 5 בינוני ו-209 קל. בנוסף 243 נפגעי חרדה טופלו ע"י צוותי מד"א וחלקם אף נזקקו לפינוי להמשך טיפול.

20:05 > בדקות האחרונות מטח רקטות רציני לעבר יישובי הדרום ועוטף עזה, כולל הערים אשקלון, שדרות ואופקים.

20:00 > הותר לפרסום: צה״ל תקף במהלך היממה האחרונה מספר רב של עמדות משגר-רב קני אשר תוכננו לשגר לעבר מדינת ישראל ומתחמים צבאיים במערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור חמאס.

19:53 > דוברות עיריית שדרות: בשעה 19:20 נורה מטח רקטות לעבר העיר. כתוצאה מכך, 5 רקטות נפלו בתוך העיר. 3 רקטות פגעו בבתים וגרמו לנזקים. באחת הזירות פונה פצוע הדף לבית החולים. 2 רקטות נוספות ברחובות בעיר.

19:50 > דובר צה"ל: במהלך היום, כלי טיס של צה"ל תקפו רקטה עתירת משקל של ארגון הטרור גא"פ.

19:47 > משרד הבריאות בעזה: 227 הרוגים מתקיפות צה"ל, 1620 נפצעו.

19:38 > בן 65 נפצע קל עד בינוני בפגיעה ישירה בבית בשדרות.

19:28 > חמאס לוקח אחריות על הירי לעבר שדרות.

19:26 > המטחים נמשכים: לפי דיווח ראשוני ישנה פגיעה ישירה בשדרות.

19:20 > מטח רקטות שוגר לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה.

19:00 > צה"ל: מ-7:00 עד 19:00 שוגרו 200 רקטות מרצועת עזה לישראל. כ-30 שיגורים נפלו בשטח הרצועה וכ-90% יורטו.

18:30> ראש הממשלה נתניהו לאחר השיחה עם נשיא ארה״ב ביידן: "נחוש להמשיך במבצע הזה עד שיושג היעד שלו - להחזיר את השקט והביטחון לכם, אזרחי ישראל".

18:05> פיקוד העורף: גם מחר אין לימודים בדרום, במרכז ובשפלה.

17:50> דיווח ראשוני: פצוע כתוצאה מנפילת פצמ"ר בעוטף עזה.

17:16> הירי נמשך: אזעקות באשקלון ובעוטף עזה.

17:12 > צה"ל והשב"כ חיסלו שלושה פעילים חמאס בדירת מסתור מבצעית אשר שמשה את מערך הסייבר של הארגון.

16:51> הנשיא ביידן שוחח עם ראש הממשלה נתניהו בפעם הרביעית מאז תחילת ההסלמה: "הנשיא מסר לראש הממשלה כי הוא מצפה לרגיעה בהסלמה מול עזה עוד היום", נמסר מהבית הלבן.

16:50> מטח נוסף לעבר אשדוד ויישובי הדרום.

16:48> שורה של עיריות ומועצות בגליל והקריות הורו לתושבים לפתוח מקלטים.

16:43> צה"ל: 4 רקטות שוגרו מלבנון. אחת נפלה בשטח פתוח ושתיים בים, רקטה נוספת יורטה.

16:40>אחרי הירי לגליל והקריות: צה"ל תוקף בדרום לבנון.

16:30> דיווח לבנוני: 4 רקטות שוגרו מאזור ג'בל אל-כביר, צדיקין.

16:26> 4 רקטות שוגרו מלבנון לעבר הצפון; 2 יורטו, 2 נפלו בשטח פתוח.

16:14> במקביל למטחים לעבר עוטף עזה: אזעקות נשמעו בקריות, בעכו ובגליל התחתון.

בתוך כך, במהלך כניסת משלוח של סיוע אזרחי לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום, שנתרם על ידי ממלכת ירדן ותואם לבקשתה, נורו על ידי ארגוני הטרור ברצועה שלוש פצצות מרגמה לעבר מרחב המעבר. בעקבות זאת הופעלה התראה במרחב והוחלט לעצור את כניסת המשלוח עד להודעה חדשה.

המשלוח כלל מספר משאיות עם ציוד רפואי אשר יועד לבית החולים הירדני ברצועת עזה. ממתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר: "פעולות הטרור של חמאס, אשר יורה שוב, פעם אחר פעם, לעבר משלחות המובילות סיוע אזרחי וציוד רפואי לרצועה, פוגעות בראש ובראשונה בתושבי הרצועה".

שומר החומות רצועת עזה עוטף עזה רקטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד