י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אחרי 11 יממות

לילה מתוח: תם הסבב הנוכחי? • הפסקת האש נכנסה לתוקפה

הקבינט המדיני ביטחוני התכנס אישר הפסקת האש שנכנסה לתוקף הלילה ב-02:00 | לשכת ראש הממשלה: "התקבלה המלצת כל גורמי הביטחון, ההישגים חסרי תקדים" | אזעקות נשמעו בעוטף עזה ורקטות יורטו עד 10 דקות לפני | אחרי 11 יממות סוערות, לילה מתוח לקראת הבאות

לילה מתוח: תם הסבב הנוכחי? • הפסקת האש נכנסה לתוקפה
שיגור רקטות. אילוסטרציה צילום: Avi Roccah/Flash90

גורמים רשמיים בישראל הודיעו היום (חמישי) למתווך המצרי כי בכוונת ישראל לסיים את מבצע 'שומר החומות', כך דווח מוקדם יותר ברשת 'אל-ג'זירה'. יחד עם זאת, לפי הדיווח לא ברור מתי ישראל צפויה לסיים את המבצע באופן רשמי, אך מסתמן כי הוא יסתיים הלילה ב-2:00. גורמים רשמיים בחמאס אישרו את הדיווח. יצוין, כי ביממה האחרונה הפחית צה"ל בכמות התקיפות ברצועה ובאיכותן.

בד בבד, נמשך ירי הרקטות לעבר ישראל. בשעות האחרונות נורו מטחי רקטות לעבר יישובי עוטף עזה, אשקלון, אשדוד ונתיבות והפלסטינים דיווחו במקביל על תקיפות צה"ל ברצועה. בצל הדיווחים על הפסקת אש, הקבינט המדיני ביטחוני התכנס בשעות האחרונות בקריה בתל אביב, במטרה לדון בהסכם הפסקת האש. בתום הישיבה, אישרו השרים את סיום המבצע והסמיכו את נתניהו וגנץ לאשר מול המצרים את המתווה. 

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "הקבינט המדיני ביטחוני קיבל פה אחד את המלצת כל גורמי הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המוסד וראש המל"ל, לקבל את היוזמה המצרית להפסקת אש דו-צדדית ללא כל תנאי, שתכנס לתוקפה בשעה שתסוכם בהמשך. הרמטכ"ל, הדרג הצבאי וראש השב"כ סקרו בפני השרים את ההישגים הגדולים של ישראל במערכה, חלקם חסרי תקדים".

לפי דיווחים במצרים, המדינה צפויה להודיע ספציפית על השעה שבה ינצרו הצדדים את האש. בימים האחרונים גבר הלחץ הבינלאומי על ישראל להביא לסיום המבצע. אמש שוחח ראש הממשלה עם נשיא ארצות הברית ביידן ולפי הדיווחים נאמר כי לנתניהו כי הנשיא "מצפה לרגיעה בהסלמה מול עזה עוד היום". זמן קצר לאחר סיים נתניהו הערכת מצב בקריה ואמר: "אני נחוש להמשיך במבצע הזה עד שיושג היעד שלו - להחזיר את השקט והביטחון לכם, אזרחי ישראל".

עדכונים שוטפים:

01:50 > שיגור נוסף לעבר כיסופים, מבטחים, עמיעוז, ישע, צוחר ואוהד.

01:30 > נשמעות אזעקות בשורת יישובים בעוטף עזה; מגן, ניר עוז, נירים, חולית, כרם שלום, יתד, סופה, שדה אברהם, יבול, תלמי יוסף, גבולות, תלמי אליהו, צוחר, אוהד ופרי גן.

00:54 > מנהיג הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה היושב בחו"ל: "אנו מחויבים להפסקת אש הדדית ובו זמנית, שתיכנס לתוקף ב-02:00. נגיב על כל הפרה". (כאן)

00:45 > בהמשך למטח האחרון: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח גבר בן 53 במצב קל בהכרה מלאה.

00:28 > שעה וחצי להפסקת האש הרשמית: מטח רקטות שוגר לעבר יישובי עוטף עזה.  

23:46> בחמאס מאיימים: "נשגר מטחים לחיפה אם ישראל תמשיך לתקוף ברצועה".

23:36> ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, בתגובה להפסקת האש: "לצערנו מי שישלמו שוב את המחיר הם תושבי העוטף ושדרות. הפסקת האש בין ישראל לארגוני הטרור בתיווך המצרים ללא תנאים, מוכיחה שלמרות הגיבוי, אורך הרוח והגבורה שתושבי הדרום מגלים זה 20 שנה, כנראה שראש הממשלה נתניהו וממשלת ישראל לא באמת רוצים להכריע את החמאס".

23:29> פיקוד העורף: תושבי העוטף במרחק של עד 7 ק"מ מהגבול, מתבקשים להישאר בבתיהם - חל איסור על כל תנועה ופעילות.

23:19> ביה"ח ברזילי: בעקבות המטחים שנורו הערב לאזור, טיפל המרכז הרפואי ב-18 נפגעים שנזקקו לטיפול רפואי, שניים מהם נשארו לאשפוז. בין המטופלים, ילד בן 9 שנחבל ברגלו, חייל שנפל בעת שמיהר לממ"ד ותושבת אשקלון בת 52 שהועברה לבדיקה נוירולוגית.

23:10> בחמאס טוענים: 'קיבלנו ערבויות בנוגע לשייח' ג'ראח ואל-אקצא'; גורמים בישראל: 'שקר מוחלט'

23:00> שר הביטחון בני גנץ: "מבקש לחזק את כוחות הביטחון וצה"ל שהביאו  להישגים צבאיים חסרי תקדים בעוצמתם. המציאות בשטח תקבע את המשך הפעולות".

22:43> אחרי אישור הקבינט: אזעקה נשמעה בעוטף עזה.

22:38> לשכת ראש הממששלה: "הקבינט קיבל פה אחד את המלצת גורמי הביטחון להפסקת אש, ההישגים - חסרי תקדים".

22:32> גורם רשמי בחמאס: הפסקת האש תחל הלילה ב-2:00.

22:25> שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין אמר לאחר ישיבת הקבינט: "נתניהו צריך להפסיק לשחק ברגשות המשפחות ולהחזיר את החיילים. הזלזול במשפחות הלוחמים עובר את כל הגבולות".

22:20> שרי הקבינט הסמיכו את נתניהו וגנץ לאשר מול המצרים הפסקת האש.

22:18> אחרי אישור הקבינט - דיווח: הפסקת האש תיכנס לתוקף הלילה ב-2:00.

22:08> ישיבת הקבינט הסתיימה: השרים אישרו הפסקת אש.

21:38 > הוסרה ההנחיה לשהייה במרחבים המוגנים לתושבי יישובי עוטף עזה במרחק של עד ארבעה קילומטרים מגבול הרצועה. עם זאת, יש להישאר בקרבת המרחב המוגן ובקבלת התרעה, להיכנס ולשהות בו 10 דקות.

21:30 > מערכת הביטחון החליטה לסגור את נתב"ג להמראות ולנחיתות - כל הטיסות מופנות כעת לשדה התעופה רמון בערבה.

21:20 > הערכה במשטרה בשבוע האחרון: הפסקת אש לא בהכרח תפחית את האלימות בתוך הארץ. שתי זירות שמדאיגות את המשטרה - ירושלים ויהודה ושומרון. (כאן)

21:10 > אזעקה נשמעה באמצע חתונה באשדוד | בדרך למרחב המוגן, אמו של החתן, אלה בן הרושאמרה לכאן 11: "אף אחד לא ישבור אותנו, אנחנו נהנה והחתונה תתקיים והכול בכיף".

21:00 > מטח רקטות כבד לעבר אשדוד, אשקלון, נתיבות ויישובי עוטף עזה.

20:50 > לקראת הפסקת אש | גדעון סער מעביר ביקורת: "הפסקת אש ללא הטלת מגבלות על חמאס והחזרת החיילים והאזרחים - "כשלון מדיני שאת מחירו נשלם בריבית בעתיד".

20:30 > יום נוסף של ירי לעבר ישראל: יותר מ-300 רקטות נורו היום עד לשעה זו. בבאר שבע, אשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון היו פגיעות ישירות, שני בני אדם נפצעו קל.

20:20 > נשיא מצרים א-סיסי קיבל שיחת טלפון לא שגרתית מביידן, שבה הם דנו במגעים להפסקת אש. גורמים מצריים מעריכים שהפסקת הלחימה קרובה, אך ייתכן שהיא תהיה הדרגתית כי לחמאס ייקח זמן לגרום לכל לוחמיו לנצור את האש.

20:10 > דוברת הבית הלבן ג׳ן סאקי: לדעתנו הישראלים השיגו הישגים צבאיים משמעותיים ולכן אנו חשים שהם בעמדה להתחיל לסיים את הפעולה שלהם.

20:00 > צה"ל: ב-12 השעות האחרונות נורו 299 רקטות לעבר ישראל, 90% מהן יורטו. כוחות צה"ל תקפו היום 30 עמדות לשיגור רקטות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי.

כזכור, ישראל יצאה למבצע 'שומר החומות' ביום שני שעבר, בעקבות ירי הרקטות לעבר ירושלים והסביבה. בישראל לא סימנו מטרה ברורה למבצע, אך במהלך ימי הלחימה הצליח צה"ל לפגוע אנושות במערך התת קרקעי ברצועה - מה שכונה כפרויקט ה'מטרו' של חמאס.

לפי מד"א, מתחילת מבצע 'שומר החומות' טופלו 355 נפגעים ברחבי הארץ, מתוכם 10 שנהרגו מפגיעה ישירה, הדף ורסיסים ו-2 שנפצעו אנושות בדרך למרחב מוגן ונפטרו מפצעיהן. 118 פצועים מרסיסים, הדף ושברי זכוכיות, בהם 7 קשה, 13 בינוני ו-98 קל טופלו במהלך ברחבי הארץ. 225 פצועים נחבלו בדרכם למרחב מוגן, בהם 1 במצב קשה, 5 בינוני ו-219 קל. בנוסף 252 נפגעי חרדה טופלו ע"י צוותי מד"א וחלקם אף נזקקו לפינוי להמשך טיפול.

 

שומר החומות הקבינט המדיני בטחוני צה"ל חמאס שיגורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד