י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עבר פה אחד

בתום 11 ימי מלחמה: הקבינט אישר הפסקת אש

לאור הלחץ ההולך וגובר מצד מדינות העולם וביחוד מצידו של נשיא ארצות הברית, התכנסו שרי הקבינט המדיני-בטחוני ואישרו פה אחד - ללא מתנגדים את הפסקת האש שפרטיה ותנאיה הופקדו לשיקול דעתם של נתניהו וגנץ

בתום 11 ימי מלחמה: הקבינט אישר הפסקת אש
נתניהו וגנץ בפיקוד דרום צילום: לע"מ

בתום 11 ימי לחימה סוערים עם תחילת מבצע ׳שומר החומות׳, שרי הקבינט אישרו פה אחד את הצעת המצרים להפסקת אש שתיכנס לתוקף בשעות הקרובות.

כבר בימים הראשונים של מבצע ׳שומר החומות׳ עלתה ההצעה על ידי המצרים והאו״ם להכריז על הפסקת אש, אלא שבמערכות הביטחונית והמדינית ביקשו להשלים את יעדי המבצע ודחו את כל ההצעות.

ביממה האחרונה הלך הלחץ על ישראל והתגבר בייחוד עם דרישה חד משמעית מפיו של נשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן שביקש בשיחת טלפונית אמש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול לרגיעה והפסקת אש מיידית.

במהלך הדיון, שרי הקבינט העניקו גיבוי לראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון בני גנץ להוציא לפועל את הפסקת האש, כשמייד בתום הדיון ירד שר הביטחון לבור בקרייה והחל בפעילות המבצעית.

נכון לשעה זו טרם סוכם על שעה שבה תיכנס הפסקת האש לתוקף, וכי התיאום הסופי יעשה על ידי המצרים, בין החמאס לישראל, כשהשעה המסתמנת היא 02:00 בלילה שבין חמישי לשישי.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הקבינט המדיני ביטחוני קיבל פה אחד את המלצת כל גורמי הביטחון, הרמטכ״ל, ראש השב״כ, ראש המוסד וראש המל״ל, לקבל את היוזמה המצרית להפסקת אש דו-צדדית ללא כל תנאי, שתכנס לתוקפה בשעה שתסוכם בהמשך.

הרמטכ״ל, הדרג הצבאי וראש השב״כ סקרו בפני השרים את ההישגים הגדולים של ישראל במערכה, חלקם חסרי תקדים.

הדרג המדיני מדגיש שהמציאות בשטח היא שתקבע את המשך המערכה. כך לפי לשכת רה"מ.

שומר החומות הפסקת אש הקבינט הביטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד