י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תקלה מכוונת?

איראן: 9 פצועים בפיצוץ במפעל כימי

תשעה בני אדם נפגעו בפיצוץ במחוז איספהאן באיראן כך דיווחו כלי תקשורת ממלכתיים | על פי דיווחים מקומיים, הפיצוץ הענק הבוקר, גרם לשריפה

איראן: 9 פצועים בפיצוץ במפעל כימי
אילוסטרציה צילום: unsplash

לפחות תשעה בני אדם נפצעו במפעל כימיקלים וזיקוקים במחוז איספהאן המרכזי באיראן, כך דיווחו כלי תקשורת באיראן, דובר מרכז החירום מסר הודעה לתקשורת, כי "תשעה אנשים נפצעו באירוע זה והועברו לטיפול רפואי בבית החולים".

בשבועות האחרונים אירעו מספר תקריות בין ישראל לאיראן. על פי פרסומים זרים, ישראל תקפה אוניות איראניות, ואיראן תקפה אוניה בבעלות ישראלית.

בנוסף, מספר 'תקלות' אירעו בכורים הגרעיניים של איראן, אמנם לא תקלות רציניות עד כדי סגירת הכור, אך על פי פרסומים זרים, התקלות גרמו נזק רב.

הפרסום האחרון היה ב-11 באפריל בנתנז, שם דווח על 'תקלה' ברשת החשמל, אך הפעם האיראנים הודו כי מישהו חיבל ברשת החשמל, וכינו זאת "טרור גרעיני". לא קשה לנחש שישראל בחסדי שמיים נושמת את איראן. כזכור, ישראל העלימה ארכיון גרעין איראני במבצע מרהיב, ישראל חיסלה את בכיר מדעני הגרעין, מוחסן פחריזאדה, ובנוסף חיסלה מספר מדענים נוספים, כמובן על פי פרסומים זרים. כל זאת במקביל לדיווחים בשנתיים האחרונות על מספר תקלות רציניות בכורים גרעיניים באיראן, אך אף אדם לא נתפס במעשה בכל המקרים. דבר שמשאיר את איראן נבוכה.

על רקע הפיצוץ, ‏איראן הודיעה כי החל מאתמול פג תוקפו של ההסכם עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, במסגרתו הייתה להם גישה למצלמות במתקני הגרעין במדינה.

דר' רז צימיט, מומחה בינלאומי לאיראן, מציין כי ‏זאת היתה הצהרה של יו"ר הפרלמנט לגבי פקיעתו החוקית של תוקף ההסכמות בין איראן לסבא"א. בהמשך היום צפויה מסיבת עיתונאים של מזכ"ל סבא"א וההערכה היא כי תוקף ההסכמות יוארך על רקע ההתקדמות בשיחות הגרעין בווינה.

איראן פיצוץ הסכם הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד