י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
למרות התחלואה הנמוכה

הפרוייקטור: ממשיכים עם המסכות, זה מונע תחלואה

למרות התחלואה הנמוכה בחסדי שמים בנגיף קורונה בארץ, עדיין ישנה חובת עטיית מסכה בחללים הסגורים. בראיון מיוחד התייחס הפרופסור נחמן אש לשלל ההיבטים של נגיף קורונה בארץ, כמו גם התחלואה הנמוכה, וההתפרצויות בבתי האבות, ושאלת חיסון הילדים האם ומתי

הפרוייקטור: ממשיכים עם המסכות, זה מונע תחלואה
פרופ' נחמן אש צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרוייקטור הקורונה הפרופסור נחמן אש, התראיין היום (ראשון) לאולפן 'ynet' והתייחס לשלל ההיבטים של נגיף קורונה בארץ, כמו גם התחלואה הנמוכה, וההתפרצויות בבתי האבות, ושאלת חיסון הילדים האם ומתי.

בראשית דבריו התייחס לנושא החיסונים והשלכותיהם, כמו גם שאלת חיסון בני 12-15: "אני מקווה שנקבל את ההחלטה בנושא בימים הקרובים. אנחנו רוצים לבדוק לעומק את נושא הקשר בין החיסון לדלקת שריר הלב. יש מקרים שמעוררים חשד לקשר כזה. נברר את זה לעומק, ולאחר מכן תתקבל ההחלטה. יש ועדה שבודקת את הנתונים; היא תציג לנו אותם, ולפי זה נחליט". עוד הוסיף: "הכיוון הוא לברר לעומק את הנתונים. הבירור יוביל כנראה לכך שלא יימצא משהו מסוכן שבגללו יוחלט לעצור את החיסונים. נחליט להמשיך הלאה אני חושב שאין בעיה בחיסון הילדים. נכון לעכשיו, אנחנו פועלים לפיה, אבל אנחנו בוחנים את המדיניות הזאת כל הזמן".

הפרוייקטור המשיך והסביר את פשר ההתפרצויות בבתי האבות: "יש לנו מדי פעם הדבקה של אנשים מחוסנים. זה קרה לפני כמה שבועות בבית אבות בבאר שבע, ועכשיו זה קרה בבית אבות ברעננה. אפשר לצפות שיהיו מקרים של הדבקה. מרבית המקרים האלה הם א-סימפטומטיים או קלים, אבל יש גם מקרים יותר קשים. במקרה האחרון נפטרה החולה הראשונה שנדבקה. זה לא מעיד על איזשהו שינוי מגמה, או שהחיסון לא עובד. זה משהו שיכול לקרות, וכנראה יקרה גם בעתיד. אנחנו עוקבים כל הזמן אחר מקרים של הדבקה בקרב מחוסנים: אנחנו לוקחים את כל אוכלוסיית המחוסנים הוותיקים ועוקבים אחריהם, ואנחנו לא רואים שום שינוי מגמה. יש ירידה בתחלואה".

בהמשך דבריו התייחס הפרופסור להשתוללות הנגיף בחו"ל והחשש מייבוא מוטציות: "אשר לווריאנטים, אנחנו עוד לא יודעים אם המקרה האחרון הוא תוצאה של וריאנט חדש. אני מעריך שלא. אני חושב שגם במקרה הזה מדובר בווריאנט הבריטי, המוכר לנו".

"מתישהו אפשר יהיה לוותר על התו הירוק. זה יקרה כשהתחלואה תהיה מאוד-מאוד נמוכה. זה משהו שאנחנו חושבים עליו כרגע. בינתיים אנחנו ממשיכים עם המסכות, כי זה אמצעי למניעת תחלואה", אמר הפרוייקטור במענה לשאלה מתי תוסר חובת עטיית מסכות בחללים הסגורים.

לסיכום אמר ממונה הקורונה: "אנחנו עוקבים כל הזמן אחר מקרים של הדבקה בקרב מחוסנים: אנחנו לוקחים את כל אוכלוסיית המחוסנים הוותיקים ועוקבים אחריהם, ואנחנו לא רואים שום שינוי מגמה. יש ירידה בתחלואה. אשר לווריאנטים, אנחנו עוד לא יודעים אם המקרה האחרון הוא תוצאה של וריאנט חדש. אני מעריך שלא. אני חושב שעוד לא הגיע הזמן לכך, מכיוון שהתחלואה בעולם היא גבוהה בהרבה מאוד מקומות, כולל באירופה. הסיכון להידבק שם הוא גדול, גם למחוסנים. מדי פעם אנחנו רואים מחוסנים שמגיעים מחו"ל עם וריאנטים חדשים, כך שכדאי לחכות עם הנסיעות האלה. בואו נחכה שהתחלואה תרד גם בחו"ל".

נחמן אש קורונה מסכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד