י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מגיב לביקורת • תיעוד

הרמטכ"ל חושף: סיכלנו פיגועים באוויר, בים, ביבשה ובסייבר

הרמטכ"ל אביב כוכבי שמקיים בימים אלו סדרת ביקורים ביחידות צה"ל השונות, התייחס היום במהלך ביקור באגף המודיעין לביקורת שהופנתה כלפי צה"ל | כוכבי: "חמאס פגש הגנה חזקה מאוד שלא אפשרה לו לבצע את הפיגועים שתכנן"

הרמטכ"ל חושף: סיכלנו פיגועים באוויר, בים, ביבשה ובסייבר
לוחמים בגבול עזה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במסגרת סדרת ביקורים שמקיים השבוע הרמטכ"ל, ביקר היום (ראשון) רב-אלוף אביב כוכבי בחטיבת המבצעים, באגף המודיעין ובפיקוד העורף וביחידות אשר פעלו במבצע 'שומר החומות'. במהלך הביקור, התייחס הרמטכ"ל למכת האש שהנחית צה"ל על ארגון חמאס במהלך ימי המבצע.

"ארגון הטרור חמאס פגש מבצע שהייתה בו עוצמת תקיפה חזקה ביותר והייתה בו גם הגנה חזקה ביותר", אמר הרמטכ"ל, "כשאני אומר עוצמה אני מתכוון לכמות המטרות, לקצב התקיפה, לאיכות המטרות ולשיטות שבהם פעלנו".

"לסכל פעם אחר פעם בתת קרקע אויב ולהרוג כך עשרות פעילי טרור זו יכולת גבוהה ביותר. הוא גם פגש הגנה חזקה מאוד שלא אפשרה לו לבצע את הפיגועים שתכנן- באוויר, בים, ביבשה ואפילו בסייבר", הוסיף כוכבי.

כוכבי התיייחס גם לביקורת שהופנתה כלפי צה"ל ועל פעילות היחידות השונות במהלך המבצע, ואמר: אנחנו חייבים להשאר ביקורתיים כלפי עצמנו, להישאר צנועים ולנהל תהליך למידה ושיפור של כל מה שצריך שיפור, שינוי והתאמה. במקום שהיינו טובים אנחנו רוצים להיות טובים מאוד, במקום שהיינו טובים מאוד אנחנו רוצים להיות מצויינים.

"אני רוצה להביע הערכה גדולה מאוד, לכל יחידות צה"ל במבצע הזה ועשו זאת בצורה יוצאת מן הכלל, ואתן בתוכן. הסתובבתי בין רוב יחידות צה״ל, ראיתי נחישות, יצירתיות, מסירות, מקצוענות ולמעלה מהכל ראיתי את ההזדהות ואת צדקת הדרך שיש לאנשים במה שאנחנו עושים", הוסיף הרמטכ"ל.

בצה"ל מציינים כי חיילי חטיבת המבצעים ומפקדיה, יחד עם חיילי ומפקדי אגף המודיעין, היו שותפים בתכנון ובהובלה של עשרות מבצעים במהלך המבצע ברצועת עזה. עשייתם בסנכרון כלל המפקדות בצה״ל וגופי הביטחון הנוספים, בשילוב מודיעין ואש, הבטיחה את מימושן של תכניות התקיפה וההגנה בצה"ל.

עוד צוין, כי פיקוד העורף פעל בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות וגופי החירום לאורך המבצע בתמיכת המרחב האזרחי, ביצוע פעולות חילוץ, הצלה, מיגון והסברה.

שומר החומות חמאס הרמטכ"ל אביב כוכבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד