כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
העימות על המאחז החדש

פורעים ערבים תקפו רועי צאן יהודים · צפו

בעקבות השתלטות ערבית באזור, לפני מספר שבועות, כמה רועי צאן הקימו בעזרת בני נוער מישובים סמוכים מאחז בלתי חוקי, הקרוי "אביתר", בתגובה, כמה עשרות פורעים ערבים החלו להתעמת הערב עם היהודים ואף לידות אבנים לעברם | כוחות הביטחון הוזעקו למקום

פורעים ערבים תקפו רועי צאן יהודים · צפו
יוסי דגן בזירת האירוע צילום: באדיבות המצלם

על רקע הרגיעה בפרעות בערים המעורבות, הערב (ראשון) נרשם עימות בין רועי צאן יהודים לבין פורעים ערבים במאחז חדש בנחל קנה, הסמוך לעמנואל וקרני שומרון.

עשרות הפורעים הערבים החלו, על פי עדות של רועי הצאן, לידות אבנים לעברם של האחרונים ולהתעמת איתם. בעקבות כך, נערי הישובים החלו לזרום אל עבר המקום, והזמינו את כוחות הביטחון.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיע למקום יחד עם רבש"צים ומתנדבי כתות הכוננות של הישובים נופים, יקיר וחוות יאיר, שהזעיקו במקביל את כוחות הביטחון שהביאו להרגעת הרוחות.

דגן דרש ממפקד מרחב שומרון וסמח"ט אפרים, לתפוס ולהביא על עונשם את כל מי שהגיע משום מקום להשליך אבנים ולפגוע בחקלאים הישראלים.

"יש פה באזור המאה ערבים וממש קצת יהודים", מתאר יהודי שתיעד את המהומה במקום, "יש פה חיילים שבאו להגן עלינו. הערבים התחילו לזרוק פה אבנים".

המאחז, אביתר, נבנה על ידי כמה רועי צאן ונערים יהודיים מהיישובים יהודים, אשר מטרתו היא לחזק את הנוכחות היהודית באזור, ולמנוע השתלטות של ערבים על חבל הארץ.

פורעים ערבים רועה צאן יוסי דגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד