י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הסכסוך הישראלי-פלסטיני

שר החוץ האמריקני: "שתי מדינות זה הפתרון היחיד"

מזכיר המדינה, אנטוני בלינקן אומר כי "פתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה להבטיח שישראלים ופלסטינים יוכלו לחיות בביטחון שלום וכבוד"

שר החוץ האמריקני: "שתי מדינות זה הפתרון היחיד"
אנתוני בלינקן צילום: דוברות הבית הלבן

שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן אומר כי מדינה לפלסטינים היא הדרך היחידה להגיע לשלום במזרח התיכון, בלינקן שיבח את הפסקת האש בין ישראל לחמאס.

"הנשיא ביידן היה ברור מאוד שהוא נותר מחויב לפיתרון של שתי מדינות", אמר בלינקן בראיון אתמול (ראשון) לרשת ABC. "בסופו של דבר זו הדרך היחידה להבטיח את עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, וכמובן, הדרך היחידה להעניק לפלסטינים את המדינה שהם זכאים לה", הוסיף "לשם ​​אנחנו צריכים ללכת".

הנשיא ג'ו ביידן אכן הדגיש בהצהרה שנשא ביום שישי, כי התשובה היחידה להשגת שלום בישראל היא הקמת שתי מדינות, כאשר הוא מתמודד עם לחץ מצד הדמוקרטים "לתת הגנה יתירה לפלסטינים".

"אין שינוי במחויבותי, המחויבות שלי לביטחון ישראל", אמר ביידן במהלך מסיבת עיתונאים בעת ביקורו של נשיא דרום קוריאה מון ג'ה-אין. "זו התשובה היחידה", אמר ביידן על פתרון שתי המדינות.

בלינקן אמר כי זה לא משהו שיקרה מהיום למחר, "אני לא חושב, שזה משהו בהכרח להיום" אמר על הקמת מדינה לפלסטינים. "אך עלינו להתחיל להקים את התנאים שיאפשרו לשני הצדדים לעסוק בצורה משמעותית וחיובית כלפי שתי מדינות".

הנשיא הודיע ​​ביום שישי כי "התוכניות לסייע לפלסטינים בעזה לבנות את חייהם", זה כל עוד חמושי חמאס, שהמטירו רקטות על ישראל, לא ינצלו את הסיוע לבנות מחדש את ארסנל הטילים שלהם. "אני מוכן לתת, ואני הולך לנסות לתת סיוע רב עם מדינות אחרות שחולקות את השקפתנו לבנות מחדש את הבתים ובלי לספק לחמאס את היכולת לבנות מחדש את מערכות הנשק שלהם - אבל לבנות מחדש את עזה", אמר.

הסכסוך הישראלי פלסטיני אנתוני בלינקן מזכיר המדינה ארה''ב ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד