כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חיים בצל הפחד

בתוך חדר לגו: תושבי לוד מחביאים את ספרי התורה • צפו

למרות הרגיעה היחסית בימים האחרונים, התושבים היהודים בעיר לוד עדיין ממשיכים לשמור על עירנות, וכחלק מצוות שמירה על בתיהם - הם אף נאלצו להחביא את ספרי התורה בתוך חדר משחקים | אחד התושבים: "יש פה כמויות של פשיעה"

בתוך חדר לגו: תושבי לוד מחביאים את ספרי התורה • צפו
לוד בימים האחרונים צילום: Yossi Aloni / Flash90

בעוד ישראל חוזרת לשגרה יחסית, תושבי לוד עדיין מתקשים להמשיך בחייהם הקודמים, ואתמול (ראשון) שודרה כתבה בה סיפרו התושבים על כך שהם נאלצים להחביא את ספרי התורה בתוך בתיהם.

בכתבה, ששודרה ב'כאו חדשות', מספרים כמה מתושבי יהודים בעיר כי הם מקיימים משמרות לילה, במהלכם הם משתמשים ברחפנים ובתצפיות, כדי להגן על משפחותיהם ובתיהם. בנוסף, חשפו כי הם מחביאים ספרי תורה כדי שלא ישרפו.

"זה חדר לגו של הילדים", אמר מיכאל ליכטנשטיין תושב לוד, וחשף את ספרי התורה, "פיזרנו את הספרים בין תושבי השכונה, ואני חושב שהספרים האלה ככה במחסן, במקום בבתי-הכנסת, מבטא את הפחד של התושבים".

אליענה ליכטנשטיין, אשתו של מיכאל, המשיכה וסיפרה: "אני מפחדת לצאת מהבית, אני מפחדת להביא לפה את הילדים. אני יודעת שהגברים שלנו שם מנסים לשמור עלינו, ואני סומכת מאוד כי רק עליהם אפשר לסמוך, כי על המשטרה אי אפשר לסמוך".

"הכתובת על הקיר כבר יותר משנתיים כבר. אנחנו מתריעים על בסיס יום-יומי מתריעים ופונים וכלום לא נעשה. יש פה כמויות של נשק בלתי חוקי, יש פה כמויות של פשיעה", סיפר מאיר ביננפלד, גם הוא תושב העיר.

לוד ספרי תורה פורעים ערבים משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד