י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
החלטת בג"צ והסערה

שי ניצן מאשים: "התגובות מצד גורמים פוליטיים - מסוכנות ביותר"

לאחר שאתמול בית המשפט העליון קבע בפסיקתו כי הוא יוכל לבטל חוקי יסוד, חברי הכנסת בימין זעמו ותקפו את בג"צ - הבוקר פרקליט המדינה לשעבר טוען כי אלו תגובות מסוכנות: "הן פשוט בלתי נתפסות" | בנוסף התייחס לעצם הטענה בביקורת: "יש כאן עניין מורכב מבחינה משפטית"

שי ניצן מאשים: "התגובות מצד גורמים פוליטיים - מסוכנות ביותר"
שי ניצן צילום: פלאש 90

אחרי שאתמול פסק בג"צ כי תוספת התקציב ההמשכי - פסולה, מה שכונתה 'פשרת האוזר', ובכך הכשיר את עצמו כמי שיכול לבטל חוקי יסוד, הבוקר (שני) פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן התייחס לביקורת וההתקפות בימין על בג"צ.

‏"בתי משפט נותנים לפעמים פסקי דין שלא כולם מכבדים", אמר פרקליט המדינה לשעבר בראיון ל'כאן רשת' והמשיך, "אבל התגובות ששמעתי מצד גורמים פוליטיים לפסק הדין של דעת הרוב, הן פשוט בלתי נתפסות ומסוכנות ביותר".

‏בנוסף התייחס לעצם הביקורת: "יש כאן עניין מורכב מבחינה משפטית. ברגע שהכנסת קבעה שחוק רגיל שסותר חוק יסוד בנסיבות מסוימות בטל, אז ברור לחלוטין שיש לבית משפט סמכות לבטל חוק יסוד. עכשיו נשאלת השאלה מי קובע מה זה חוק יסוד?".

‏"העובדה שיש שופטים שמרנים יותר ושמרנים פחות היא דבר מקובל, לכן יש ועדה למינוי שופטים. שיטת מינוי השופטים במדינת ישראל היא מעולה, היא בוודאי יותר טובה מאשר שיטה שאומרת שרק פוליטיקאים ימנו שופטים", הוסיף.

כאמור אתמול שופטי בג"צ קיבלו את עתירת 'התנועה לאיכות השלטון' על 'פשרת האוזר', אשר הייתה תיקון חוק יסוד שאפשר להאריך את התקציב ההמשכי, ובכך קבע כי בית משפט העליון יכול לבטל חוקי יסוד.

שי ניצן החלטת בגצ חוק יסוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד