י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"חשמלו בשוקר והיכו באלה"

שלושה יהודים הואשמו בלינץ' בערבי: "מעשה טרור"

כתב האישום שהוגש הבוקר לבית משפט השלום בתל אביב, מגולל את הלינץ' שביצעו עשרות מתפרעים יהודים בערבי ישראלי תושב העיר רמלה | לפי כתב האישום, הפורעים הוציאו אותו בכוח מהרכב, חשמלו אותו בשוקר, הפילו אותו לרצפה והיכו אותו באגרופים, בבעיטות ובאלה | שלושה מהמעורבים מואשמים גם במעשה טרור

שלושה יהודים הואשמו בלינץ' בערבי: "מעשה טרור"
‏‏הלינץ' בבת ים צילום: צילום מסך

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה הבוקר (שני) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום כנגד נתנאל בנימין בן 25, להב אוחנינה בן 18 וקטין נוסף כבן 16 שהיו מעורבים בביצוע לינץ' בערבי ישראלי במהלך המהומות בבת ים ביום רביעי שעבר. ניסיון הלינץ', במהלכו נפצע הערבי באורח קשה, הועבר כולו בשידור חי בכלי התקשורת.

כתב האישום החמור מייחס לשלושה עבירות של מעשה טרור של ניסיון לרצח, מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני, גניבה ממניע גזעני, התפרעות שסופה נזק מתוך מניע גזעני, הסתה לטרור והסתה לגזענות.

בכתב האישום נאמר, כי האירוע התרחש בעיצומה של מערכה צבאית בין מדינת ישראל לארגון החמאס ברצועת עזה, אשר מכונה מבצע "שומר החומות". במהלך השעות והימים שקדמו לאירוע בכתב האישום, היתה נתונה האוכלוסייה האזרחית במדינת ישראל תחת מתקפה של אלפי רקטות. בה בעת, התעורר גל של הפרות סדר והתפרעויות אלימות ברחבי הארץ, על רקע לאומני – גזעני, שכלל תקיפות של כוחות המשטרה והביטחון, וכן של אזרחים יהודים וערבים אחד כלפי השני.

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד עפרה קרמני אוטולנגי, בתאריך 12 במאי החלה התארגנות שפורסמה ברשתות החברתיות לפגוע באזרחים ערבים ובעסקים בבעלות אזרחים ערבים בטיילת בבת-ים, כאשר בנימין והקטין לקחו חלק פעיל בקבוצות ווטסאפ אשר הסיתו לפגיעה בערבים.

בשעות הערב, הגיע אוחנינה ועשרות אנשים נוספים, שזהותם אינה ידועה אל הטיילת בבת-ים, במטרה לפגוע בבתי עסק השייכים לאזרחים ערבים. בסמוך לכך, בנימין שלח הודעה בקבוצת הוואטסאפ: "אם כבר התחלנו, לא צריך לפחד לסיים את זה".

כמה דקות לאחר משלוח ההודעה בנימין, הקטין ופורעים נוספים החלו גם הם להיאסף אל מול מסעדה שבבעלות אזרח ערבי שברו את החלונות, נכנסו אל המסעדה הפרוצה עלו על דלפק המסעדה, נטלו פחיות ובקבוקי שתייה וחילקו אותם לפורעים, זרקו כיסאות ובקבוקי שתייה לעבר חלונות המסעדה וקראו קריאת חוזרות ונשנות "מוות לערבים" לעבר קהל הפורעים המשולהב שהצטרף אליהם לקריאות.

בסביבות השעה 21:30 הגיע המתלונן עם רכבו אל הטיילת עצר את רכבו בפקק תנועה, כאשר אחד הפורעים, ניגש אליו ושאל אותו האם הינו ערבי. המתלונן השיב בחיוב ובתגובה הוטח לעברו אגרוף, תוך שהתוקף צועק "הנה הערבי, הנה ערבי".

המתלונן אשר חש בסכנה, ניסה לברוח מהפורעים ונסע ברכבו לאחור, בעת שעשרות פורעים רודפים אחריו וצועקים "ערבי, ערבי", אך התנגש ברכב שעמד מאחוריו. בעקבות זאת, ניסה הקורבן לברוח בנסיעה מהירה קדימה, כאשר הפורעים רודפים אחריו, אך התנגש ברכב נוסף ולא היתה לו דרך מילוט.

בהמשך לכך, תקפו עשרות פורעים, ביניהם בנימין והקטין את המתלונן, הם הוציאו אותו בכוח מהרכב, חשמלו אותו בשוקר, הפילו אותו לרצפה והיכו אותו באגרופים, בבעיטות ובאלה טלסקופית. המתלונן ניסה לקום והופל שוב, תוך שהתוקפים מכים אותו בעצמה באגרופים, במקלות, באלות טלסקופיות ובבעיטות.

בנוסף, הוטח בפניו קורקינט חשמלי. בנוסף, בנימין תקף את המתלונן בכ-10 מכות אגרוף בפניו, בעוד הוא שוכב על הקרקע, וכן בעט בצווארו בעצמה. תקיפת המתלונן הופסקה על ידי עוברי אורח, אשר הגנו עליו והרחיקו את התוקפים. התוקפים עזבו את המתלונן כאשר הוא שרוע על הקרקע חבול קשות. בנימין התרחק מהמקום, ולאחר מכן חזר שוב, בעט בראשו של המתלונן וזרק על פניו בקבוק, עד שהורחק בכוח על-ידי אחד הנוכחים.

במקביל לתקיפת המתלונן ולאחריה, הפורעים וביניהם בנימין ואוחנינה חבלו ברכב של המתלונן, ניפצו את שמשות הרכב, שברו את המראות וניסו לעקור את דלתות המכונית. הפורעים היכו ברכב באלות ובבעיטות, זרקו חפצים ואופניים על הרכב וגנבו רכוש מהרכב.

לאחר האירוע התראיין אוחנינה לכתב כאן 11 ואיים לפגוע בערבים: "אנחנו יצאנו היום לרחוב כדי לריב עם ערבים כדי שאנחנו נראה להם שהם לא יכולים לשלוח לפה טילים, אנחנו כבר לא ילדים, אנחנו נרביץ להם, אם צריך גם נהרוג אותם ואם צריך גם נרצח אותם".

בבקשת המעצר עד תום ההליכים נאמר, כי "ההתקהלות וההתפרעות בטיילת בבת-ים היתה מאורגנת ומתוכננת לצורך פגיעה בערבים. המשיבים הגיעו למקום מתוך כוונה להשתתף באירוע האלים, והם לא נקלעו למקום במקרה. שלושת המשיבים לקחו חלק דומיננטי באירוע, בהלהטת ההמון, בהרס והביזה וכן באלימות, כל אחד על פי חלקו. באווירה רוויות האלימות, התוקפנות והגזענות, לא היה לקורבן כל סיכוי להיחלץ מההמון ללא פגע".

על פי כתב האישום בנימין הואשם במעשה טרור של ניסיון לרצח, חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני, גניבה ממניע גזעני, התפרעות שסופה נזק מתוך מניע גזעני; הקטין הואשם במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, הסתה לטרור, הסתה לגזענות, התפרעות שסופה נזק מתוך מניע גזעני; ואילו אוחנינה הואשם בהסתה לאלימות, הסתה לגזענות, התפרעות שסופה נזק מתוך מניע גזעני, חבלה במזיד ברכב ממניע גזעני, גניבה ממניע גזעני.

לינץ כתב אישום בת ים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד