א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
חקירת אסון מירון

סמוטריץ' נגד הצעת יש עתיד: "יאסרו אירועים בהפרדה ברשב"י"

ביש עתיד מעלים לדיון במליאת הכנסת את ההצעה להקים ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את כשלי מירון, מנגד בין החרדים לליכוד מתגבשת הצעה שונה. סמוטריץ' שעד עתה נטה לכיוון הראשון, מצהיר הבוקר בפוסט מיוחד מדוע לדעתו הצעת יש עתיד תפגע בחוגגי ההילולא בשנים הבאות

סמוטריץ' נגד הצעת יש עתיד: "יאסרו אירועים בהפרדה ברשב"י"
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הצעת 'יש עתיד' צפויה לעלות השבוע לדיון במליאת הכנסת ולהצבעה בקריאה טרומית, הסיעות החרדיות שמתנגדים ברובם וחוששים מהקמת ועדת חקירה ממלכתית הציעו תחלופות, היום מצטרף אליהם גם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'.

לטענת חבר הכנסת סמוטריץ׳ קיים חשש ממשי לפגיעה בנושאי הדת במירון במקרה ותוקם ועדת חקירה ממלכתית בראשה יעמוד שופט שעלול לפגוע בהמשך קיום הילולת הרשב"י המסורתית, כך מעלה סמוטריץ׳ אפשרות כי השופטים שיעמדו בראשות ועדת החקירה לא יאפשרו המשך קיום האירוע בהפרדה.

סמוטריץ' מתחייב היום (שני) בפוסט בפיסבוק: "אלחם ככל יכולתי כדי שתוקם וועדת חקירה עם סמכויות של וועדת חקירה ממלכתית לחקירת האסון במירון. וועדת חקירה אמיתית וללא טיוח, שתבחן לעומק את הגורמים לאסון, תבוא חשבון עם האחראים לו - אישית או מערכתית - ותמליץ על הצעדים הנדרשים למניעת הישנות אסונות נוראיים כאלה, במירון ובכלל".

"התרשלות הממשלה מלהקים וועדה כזו עד היום, בחלוף למעלה משלושה שבועות, היא חמורה ומקוממת וגרמה לי לשקול לתמוך היום בהצעת החוק של 'יש עתיד' להקמת וועדת חקירה ממלכתית", אומר סמוטריץ' אך מודיע כי לבסוף הוא לא יתמוך בחוק של יש עתיד.

בפוסט הוא מסביר את התנגדותו בכך שלפי הצעת יש עתיד צפוי לעמוד בראשות הוועדה שופט אשר "מי שתמנה אותו ואת יתר חברי הוועדה היא נשיאת בית המשפט העליון, ומה לעשות שאין לי אמון במערכת המשפט ואני לא מוכן לחזק אותה ולתת לה סמכויות לנהל כאן עוד ועוד תחומי חיים", כותב סמוטריץ'.

הוא מוסיף: "אני לא סומך על שיקול הדעת של המערכת הזו, על יושרותה, על מקצועיותה, ועל ערכיה. אני לא מוכן ששופט פרוגרסיבי יקבע פתאום שאסור לקיים אירועים במירון תוך הפרדה בין גברים לנשים, ועוד ועוד", מביע סמוטריץ' את חששו.

סמוטריץ׳ סיכם עם הליכוד שיביא בהקדם הצעה מוסכמת להקמת וועדת חקירה "אמיתית עם שיניים", הוא הודיע, "לא כזו שחבריה יהיו החתול ששומר על השמנת. וועדה של מומחים אובייקטיביים בתחומי הבטיחות, ההנדסה, הניהול, השיטור, וכו'. וועדה שיהיו לה כל הסמכויות של וועדת חקירה ממלכתית. היא תוכל לזמן עדים בכפיה, לחקור אותם באזהרה, להמליץ המלצות אישיות נגד האחראיים ולגבש מענה עתידי. אבל היא לא תנוהל על ידי השופטים אלא על ידינו".

בציונות הדתית יתנגדו להצעה של יעקב אשר, כיוון שלטענתו "הרכב הוועדה שבהצעת החוק של חברי ח"כ יעקב אשר אינה מתאימה לכך. זו יכולה היתה להיות ועדה שתמליץ על הסדרים עתידיים עד לפני האסון. ארבעים וחמישה הרוגים אינם משהו שאפשר לעבור עליו לסדר היום ולהסתכל רק קדימה. נדרשת כאן גם חקירה לאחור למציאת האחראיים והטלת אחריות עליהם (ממש לא נכון לומר שאחריות נמצאת רק במישור הפלילי והמשטרה תעסוק בזה)". לטענתו, האנשים שאמורים להיחקר יישבו בעצמם בוועדה.

בצלאל סמוטריץ אסון מירון תשפ"א יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד