י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אדם חיוור בחולצה מקומטת

כ"ץ לוחמני: ירי על שדרות יוביל לעריפת ראשי מפקדי החמאס

שר האוצר בראיון נרחב מתייחס בכובעו כחבר הקבינט המדיני בטחוני למבצע 'שומר החומות', ובכובעו כבכיר הליכוד לפלונטר הפוליטי | וגם: תוקף את בג"ץ: "הפסיקה שלהם שגויה"

כ"ץ לוחמני: ירי על שדרות יוביל לעריפת ראשי מפקדי החמאס
השר ישראל כץ צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

חבר הקבינט המדיני-ביטחוני שר האוצר ישראל כץ התראיין היום (שני) לאולפן 'ynet' והתייחס ללחימה בעזה על שלל היבטיה. בפתח דבריו הבהיר: "אם יורים ופוגעים בדרום - יהיה סיכול ממוקד של ראשי חמאס. הייתה הפסקת ירי מוסכמת וישראל עומדת בה, אבל הבהרתי שאם היא תופר - פגיעה בדרום מבחינתנו היא כמו פגיעה בירושלים ובתל אביב. אנחנו לא נקבל את החלוקה שחמאס רוצה לעשות".

שר האוצר המשיך וטען כי חמאס הופתע מעוצמת המכה שהנחיתה עליו ישראל: "אם הוא היה יודע מה יקרה - הוא לא היה פותח בירי על ירושלים. חמאס הופתע, צה"ל הכין תוכנית במשך שנים ועקבתי אחריה כבר בכמה ממשלות. הכול בוצע בצורה דקדקנית ומעבר לזה".

עוד הוסיף ואמר כי מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר הוא, "אדם חיוור בחולצה מקומטת. הוא יוצא, אבל צריך להבין שהוא לא סלאח א-דין שניצח את האימפריה הנוצרית ושחרר את ירושלים. הוא הוביל לדעתי לתבוסה הקשה ביותר מבחינת עוצמת המכה. בגלל שהמכות היו מדויקות, אז יש פחות נזק בקרב אזרחים. חמאס נפגע ביכולת הייצור של הטילים, במנהרות התת-קרקעיות, בפיתוחים הימיים והאוויריים שלו, בהרס רבי-קומות ומפקדי הארגון. אלה מכות שלא נתנו מעולם. קבענו כללים חדשים, וחמאס ייאלץ לפעול תחתם".

המטרות הושגו. אבל הפסקת האש הזאת היא מותנית בשקט בדרום, ואנחנו לא נהסס... אם יהיה ירי על שדרות - זה לא ימנע את עריפת ראשי מפקדי חמאס" הבהיר כ"ץ.

מטבע הדברים כלל הראיון גם התייחסות להיבט הפוליטי: "אני מניח שבחנו אפשרות של שיתוף פעולה עם בנט, ובחנו גם גיבוש של גוש של 59 חברי כנסת. אם לא יצליחו, תהיה רשת ביטחון לימינה במסגרת רשימת הליכוד במינון כזה או אחר. אם האלטרנטיבה תהיה ממשלת ימין או בחירות, אני מניח שיבואו עוד חברי כנסת או עוד מפלגות כדי לאשר את הקמת הממשלה".

שר האוצר הוסיף ואמר על ההסכמים מול מפלגת 'ימינה' ושריונם בליכוד: "אני מתחייב שאם ההסכם יהיה ברוח הדברים שהובאו - אפעל לשכנע את החברים ואני בטוח שגם הם ישתכנעו לתמוך. זה כמו שעשינו עם משה כחלון ובמקרים אחרים בעבר, אם הם יבואו איתנו ורוצים ודאות ורשת ביטחון - זה דבר סביר והליכוד יוכל לעמוד בדבר הזה".

"אי אפשר להפריד בין הדברים. הודלק זרקור חד מאוד לעבר המציאות, ומי שעוד היה לו ספק שאסור להישען עליהם בהקמת ממשלה קיבל את התשובה" אמר שר האוצר על המפלגות הערביות, והבהיר כי הוא התנגד להישענות על רע"מ.

בנוסף העריך כ"ץ בראיון כי יבואו מפלגות נוספות והן "יקבלו מקום מכובד כדי להקים ממשלת חירום שדרושה בעת הזאת" עוד הוסיף וחידד את עוצמת הקושי בתפקוד של הממשלה הפריטטית: "זה לא אפשר לתפקד, אני אומר את זה כשר אוצר. זה לא אפשר לי להעביר את התקציב. כשרצינו חד-צדדי אז גנץ לא הסכים, ונתניהו לא הסכים לדו-צדדי".

עוד הוסיף כ"ץ: "גם שמיר ופרס עשו ממשלת אחדות שהייתה מבוססת על הבנות ולא על חקיקה מהסוג הזה, אני אגב בעד ממשלת חירום רחבה, לשבור מחיצות ולטפל באתגרים הביטחוניים שילכו ויחריפו מול איראן והגרורות שלה באזור. גם באתגרים הכלכליים, הגיע הזמן להעביר תקציב". הבהיר כ"ץ וחזר להיבט הביטחוני: "עכשיו נידרש להרחיב פתרונות למיגון מעבר לטווח שבעת הקילומטרים מעזה, לאשקלון, אשדוד, נתיבות ולעוד מקומות, גם נצטרך למלא את המאגרים של צה"ל מחדש. זה עולה הרבה כסף ואני עובד בלמצוא את הפתרונות".

"אתה מבטיח שבסבב הבא אשקלון תהיה ממוגנת?" נשאל כ"ץ, שהשיב: "במשך 20-15 שנים הדברים לא נעשו. אני מבטיח להתחיל אותם ולגבש החלטה", השיב כץ. "מי היה בשלטון במשך 12 מתוך 15 השנים האחרונות?" תהו המראיינים. "אני נמצא שנה ומבטיח לגבש החלטה שבמסגרתה יינתנו פתרונות ויקבע מתווה. אגב, לא רק בדרום, גם באזור הצפון. אני חושב שהוכח שהמיגון מציל חיים בטווח מסוים. אין מצב שאנשים יהיו חשופים וללא מיגון בטווחים האלה. צריך הרבה כסף ואחריות מצד הנבחרים" השיב כ"ץ.

לסיום התייחס כ"ץ לפסיקת בג"ץ אתמול, והאיזון בין הרשויות: "תחזיר את האיזון בין הדברים. ברור לי שאם שופטי בג"ץ היו בכובע של חברי כנסת ושרים, הם היו מבינים את הנחיצות. הפסיקה שלהם שגויה. אני משתמש במינוחים שלי. אני אומר שמה שנעשה זה לא בסדר, וחייבים להחזיר את האיזון. אגב, היועץ המשפטי לממשלה, המשנים שלו והייעוץ המשפטי של הכנסת אישרו את החקיקה".

ישראל כץ שומר החומות בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד