ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מחק כתובות הסתה

חבר המועצה החרדי נעצר ב'שייח ג'ראח': "שערורייה"

חבר מועצת עיריית ירושלים, יונתן יוסף, שהגיע היום לשכונת שייח ג'ראח במטרה למחוק כתובות גרפיטי שלטענתו הכילו דברי הסתה, נעצר על ידי המשטרה | פרקליטו, עו"ד נתי רום: "מי שבאמת השחית את המקרקעין ועשה גרפיטי של הסתה, לא נתפס ולא נחקר. חבר מועצה וצלם שעשו את מה שהעירייה הייתה אמורה לעשות, מעוכבים כבר שעות שלא כחוק" | המשטרה: "מדובר בחקירה מתנהלת ומטבע הדברים לא נוכל לפרט אודותיה"

חבר המועצה החרדי נעצר ב'שייח ג'ראח': "שערורייה"
יונתן יוסף מובל למעצר צילום: באדיבות המצלם

חבר מועצת עיריית ירושלים, יונתן יוסף, נעצר היום (שני) על ידי המשטרה בשכונת שייח ג'ראח במזרח העיר, לאחר שלפי החשד מחק כתובות גרפיטי בערבית שלטענתו הכילו דברי הסתה כנגד יהודים. הוא נחקר בשעה זו בתחנת משטרת 'שלם' וככל הנראה צפוי להשתחרר בשעות הקרובות.

יונתן יוסף, נכדו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, מכהן כחבר מועצת והנהלת העיר ירושלים ומחזיק תיק קידום נוער ותנועות הנוער בעיר. יוסף מגדיר עצמו "ממחדשי היישוב היהודי בשכונת שמעון הצדיק". לטענתו, במהלך מחיקת הגרפיטי התנפלו עליו ערבים תושבי השכונה - אך להפתעתו שוטרים שהיו במקום עצרו אותו ולא את התוקפים.

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו שעות לפני שנעצר, תקף יוסף את התנהלות הרשויות מול האירועים האחרונים ברחבי הארץ. "קם כאן דור של צעירים שלא חווה את דיכוי וריסוק האינתיפאדה השנייה על ידי ישראל", כתב. "אז כמו היום חשבו המחבלים שישראל חלשה. עד שהם לא ילמדו על בשרם שמדינת ישראל יודעת להשתמש ביד קשה ובזרוע נטויה לא יהיה כאן שקט. משילות עכשיו".

המתיחות בשכונת שייח ג'ראח עלתה בשבועות האחרונים לאור כוונת המדינה לפנות תושבים ערבים משטחים השייכים יהודים. במהלך המהומות בשכונה נרשמו כמה אירועים חריגים, ביניהם פיגוע הדריסה במהלכו נדרסו מספר שוטרים.

עו"ד נתי רום, המייצג את יונתן יוסף מסר: "‏בלתי נתפס שחבר מועצת עיריית ירושלים ואדם נוסף שתיעד את האירוע מעוכבים כבר שעות רבות שלא כחוק בתחנת שלם בירושלים. כאשר הם הותקפו, התוקפים כלל לא נתפסו ולא נחקרו".

"מי שבאמת השחית את המקרקעין ועשה גרפיטי של הסתה ופגע בריבונות הישראלית בירושלים, עבירה מסוג פשע, לא נתפס ולא נחקר וחבר מועצה וצלם שלא עשו שום דבר אלא עשו את מה שהעירייה הייתה אמורה לעשות, ואת מה שהמשטרה הייתה צריכה לעשות מעוכבים כבר שעות ארוכות שלא כחוק", הוסיף רום.

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בחקירה מתנהלת ומטבע הדברים לא נוכל לפרט אודותיה. יחד עם זאת נציין כי שני החשודים זוהו על ידי קצין משטרה כאשר הם משחיתים פני מקרקעין תוך שריססו עם תרסיס צבע על קיר מבנה של תושב. בעקבות כך התחילה התקהלות סביבם וקצין משטרה שהיה בפעילות מבצעית במקום הפריד בין הצדדים ועיכב את החשוד בגין עבירת השחתת פני מקרקעין. משטרת ישראל תמשיך לחקור את המקרה במקצועיות במטרה להגיע לחקר האמת".

יונתן יוסף שייח ג'ראח גרפיטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד