ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בעקבות הלינץ' ביפו

בשידור חי: המגיש חבש כיפה וענד טלאי צהוב • צפו

בעקבות החלטת הפרקליטות בכתב האישום נגד מבצעי הלינץ' ביהודי ביפו שלא לכנות את המעשה כבעל מניע גזעני, המגיש שרון גל החליט להעביר מסר - וחבש סממנים יהודיים | במהלך המונולוג אמר: "אולי זה יסיר ספק, וכתבי האישום ינוסחו פה בהתאם למציאות"

בשידור חי: המגיש חבש כיפה וענד טלאי צהוב • צפו
איש התקשורת שרון גל צילום: שלומי כהן, פלאש 90

ברקע הדעיכה בפרעות בערים המעורבות, היום (שני) המגיש שרון גל החליט לחבוש מסממנים יהודים בשידור, זאת לאחר כתב האישום שעורר סערה על הפורעים הערבים, שביצעו לינץ' על היהודי ביפו.

כזכור, אתמול נחשף ב'וואלה' כי לפני כשבועיים הפורעים, שמונה במספר, ביצעו לינץ׳ ביהודי בן 43 ביפו, כשהאחרון הסתובב בעיר במטרה, כאמור, לצלם ולתעד עימותים בין יהודים לערבים.

בתחנת יפו החלו לחקור את האירוע, והצליחו להגיע אל ארבעה מהפורעים, ופרקליטות מחוז תל אביב הגישה כתב אישום נגדם, כשהיא לא מציינת כי התקיפה הייתה על רקע לאומני, זאת מכיוון שלא היה סממנים יהודים על הנתקף.

המגיש שרון גל אמר בפתח תוכניתו ב'רשת 13': "סרטון הלינץ' שנחשף אתמול מיפו ובעיקר כתב האישום שהוגש נגדו, פשוט מחייבים זעקה שאולי תמנע כתבי אישום נוספים כאלה בימים הקרובים".

 

 

מגל המשיך: "ברור לגמרי שאלימות היא אלימות וגזענות זו גזענות, והיא בזויה באותה מידה, ולא משנה מי עומד מאחוריה. גם ידוע לכולנו שאין ולא הייתה סימטריה, והיו לאין שיעור תקיפות על רקע לאומני של יהודים לידי ערבים, בשבועות האחרונים".

"מסתבר שבפרקליטות עוד לא הפנימו, או שלא רוצים להבין, איפה אנחנו חיים ומה נדרש כדי להרתיע או להעביר מסר ברור מול גל המטורף הזה של הטרור. על אחת כמה וכמה כשהגיע הסבר הכתוב של הפרקליטות כתב אישום בעקבות המקרה הזה", הוסיף המגיש.

גל סיפר: "כשקראתי את ההסבר של דובר הפרקליטות אתמול, לפיו לא היה כל סממן יהודי לאותו מותקף, שפשתי את העיניים, אבל היום גם שמעתי את זה".

"במו פיה חזרה הפרקליטה, עורכת הדין כנרת כהאן, על ההסבר המגוחך והמנותק הזה: 'אנחנו כבולים לראיות. האדם שהותקף הלך ברחוב ללא כל סממן יהודי'", ציטט גל, "'אם היה הולך עם כיפה, לבוש חרדי, דגל ישראל - התמונה הייתה שונה לחלוטין וכך גם ההתייחסות'".

"אני שואל בקול רם - איך התדרדרנו לשפל המוסרי הזה? לאן נעלם אותה אותו משפט עתיק יומין, של מי שמרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים? האם אנשי הפרקליטות שניסחו את כתב האישום המביש הזה, הקשיבו לאותו צעיר שהותקף?"

"טרוף מוחלט. ובכן יהודים יקרים, כשהתברר הרציונל המעוות של הפרקליטות, שגם בימים שמזכירים את ליל הבדולח, מכבסת המילים הזו שעושה הנחה לפורעים, אין לנו היה להסיק מסקנה".

"כלומר", אמר גל, "אם במקרה אתם מתגוררים בעיר מעורבת, ויורדים לטייל עם הכלב שלכם, אז כדאי שתעשו משהו: למשל הדגל הזה, שם כולם ביום העצמאות בעיתון, תלכו איתו לטיול"

"או שאולי תוציאו מהמגירה את הכיפה, שאתם מקדשים עליה בערב שבת, תלכו איתה ברחוב - שיהיה סממן יהודי מובהק. אתם יודעים מה? אף פעם לא השתמשתי בזה, אבל יש עוד אפשרות"

גל ענד טלאי צהוב, אשר היה בתקופת השואה: "אולי ככה תעזרו לעורכת הדין כהן ודומיה, בבואם לנסח את כתב האישום בעקבות הלינץ׳ הזה - פשוט צאו לטייל עם טלאי צהוב"

"כי אם התמונות של בתי הכנסת השרופים, ספרי הקודש השרופים, והבתים השרופים - אם כל אלה לא מספיקים לפרקליטות כדי להבין מה הוא המניע, אולי זה יסיר כל ספק סביר, וכתבי האישום ינוסחו פה בהתאם למציאות ולא בהתאם להגדרות של פרקליט כזה או אחר. האמת בושה", סיכם.

שרון גל יפו ערביי יפו ערביי ישראל טלאי צהוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד