כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
שיחה מהרצועה

תושב עזה: "אנחנו לא אומרים שחמאס ניצח"

המגיש רפי רשף שוחח היום עם סמי, תושב רצועת עזה ושמע ממנו על החיים בצל ההריסות וגם מה הציפייה לעתיד | "תושבי עזה לא אומרים שחמאס ניצח, אלא שואלים את עצמם מה יצא להם מהמלחמה הזו"

תושב עזה: "אנחנו לא אומרים שחמאס ניצח"
ההריסות ברצועת עזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

בעוד הקולות הבולטים שמגיעים מעזה מנגנים לפי הנרטיב של ארגון הטרור חמאס ומספרים על "ניצחון" שהשיגו ארגוני הטרור ברצועה מול הכובש הציוני, ישנם תושבים בעזה שהחיים תחת האש וסבבי הלחימה הופכים את חייהם לחלום בלהות והם גם מוכנים לספר על זה.

בעקבות הפסקת האש שוחח היום (שני) רפי רשף בתכניתו 'חמש' ב'חדשות 12' עם סמי, תושב הרצועה. רשף שאל את סמי למה התושבים ממתינים כעת בעזה: "אנחנו בעזה מחכים לשינוי, מחכים לשיקום", השיב סמי, "אבל לדעתי ממשלת ישראל מציבה שני תנאים שהם קשים".

לפי סמי, התנאי הראשון: ישראל מעוניינת להעביר את הכסף לרצועה דרך הרשות הפלסטינית, ולכך תושבי עזה לא מסכימים. התנאי השני אומר סמי: ישראל מתנה את העברת הכסף בשחרור השבויים בידי חמאס.

הוא מסביר כי בנושא האסירים, ישראל וחמאס לא מעוניינים להגיע לעסקה, שהרי עברו כבר 6 שנים ועדיין אין עסקה. ולדבריו "גם עוד עשר שנים לא יגיעו לעסקה".

רשף שאל את סמי האם ידע שיחיא סינוואר דובר עברית: "כן, כן, הוא מדבר עברית" אומר סמי ומסביר שסינוואר ישב בכלא הישראלי כ-23 שנים, שם למד את השפה על בוריה.

רשף הקשה על סמי, האם סינוואר נחשב לגיבור בעזה?: "אין גיבור בעולם הערבי", השיב סמי, "גיבור הוא זה שמביא לתושבים חיים נורמליים, חיים טובים".

עוד ציין סמי כי "תושבי עזה לא אומרים שחמאס ניצח, אלא שואלים את עצמם מה יצא להם מהמלחמה הזו, האם ישתנה המצב של התושבים או לא. ליותר טוב כולם מחכים".

רשף שאל את סמי האם הוא חושב שכעת תגיע תקופה של שקט: "שאל אותי חבר היום, מתי תהיה המלחמה הבאה?", סיפר סמי, "אמרתי שלפני ה-1 באוגוסט תהיה מלחמה כי ממשלת ישראל לא מסתכלת על תושבי עזה ולא מסתכלת על תושבי אשדוד ואשקלון". 

"פתאום אנחנו חיים על הריסות", מתאר סמי את התחושה ברחוב העזתי, "אי אפשר לדעת מתי זה יסתיים".

שומר החומות רצועת עזה יחיא סינוואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד