כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מה המניע

המומחים זועמים על הפזיזות בהסרת ההגבלות

בכירים במגן ישראל טענו כי ההודעה של שר הבריאות על אי חידוש תקנות הקורונה תמוה, ומדובר במהלך שיש לוודא את המניעים | סגן השר יואב קיש הכחיש הבוקר וטען: כבר לפני חודש הוחלט על המהלך

המומחים זועמים על הפזיזות בהסרת ההגבלות
חרדים עם מסכות צילום: אבי דישי, פלאש 90

לאחר פרסום דברי שר הבריאות יולי אדלשטיין אמש (ראשון) כי לא יחודשו שוב תקנות הקורונה שפג תוקפן ביום שלישי בשבוע הבא, דווח ב'כאן 11' כי ישנם בכירים בקבינט המומחים 'מגן ישראל', הסבורים כי המהלך אינו נכון, ובפיהם תהייה האם לא מדובר במניעים שאינם בריאותיים, שהם אלו מניעים את שר הבריאות.

יואב קיש, סגן שר הבריאות התראיין הבוקר לאריה גולן ב'כאן רשת ב' וחזר שוב על האמירה כי ההחלטה כן התקבלה על דעת כלל צמרת משרד הבריאות, כמו גם הפרוייקטור נחמן אש ראש מגן ישראל, לדבריו הייתה תמימות דעים על המהלך, כבר לפני כחודש אז הוחלט כי באם לא תהיה התפרצות יתבצע המהלך הנוכחי.

קיש הוסיף והסביר כי הסיבה שבמהלך החודש האחרון לא דווחה החלטה זו, זה הרצון לא לגרום לפיתוח ציפיות בקרב הציבור, במקרה ותהיה התפרצות כלשהי שתמנע את מימוש ההחלטה.

בנוסף נאמרה ההערכה בתוכנית "קלמן-ליברמן" ב'כאן רשת ב' לפיה רשויות הבריאות ימליץ המלצה "רכה" על חיסון הנערים מתחת לגיל 16 ועד לגיל 12. ועל פי ההערכות ודברי בכירים במשרד הבריאות הערכות הן שהחיסון לגילאים אלו יהיה זמין כבר בשבועות הקרובים והוא יינתן על ידי קופות החולים.

פרופ׳ נחמן אש, פרויקטור הקורונה, התייחס בראיון לרדיו 103FM על הסרת הגבלות הקורונה ואמר: "כל החלטה כזאת של פתיחה, מעוררת קצת כאבי בטן אבל אני חושב שזה הזמן לעשות את זה. התחלואה נמצאת ברמה מאוד נמוכה ואין הצדקה כבר למגבלות שיש להן משמעויות על העסקים ועל האנשים". כך אש.

אמש בהודעתו של אדלשטיין על אי חידוש תקנות הקורונה נאמר כי בשבועיים הקרובים אנשי המקצוע יקיימו דיונים בנוגע לחובת עטיית מסכות בחללים סגורים. עד להחלטה אחרת תימשך חובה זו. בנוסף, המגבלות על הכניסה והיציאה לישראל יוותרו, ובמידת הצורך אף יוחמרו.

עוד הוסיפו במשרד הבריאות כי החלטת השר אדלשטיין נעשתה לאחר התייעצות עם בכירי משרד הבריאות. על פי הדיווחים ישנם כאלו הסבורים כי החלטה זו אינה במקומה.

יולי אדלשטיין קורונה משרד הבריאות הגבלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד