י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חקירת אסון מירון

יאיר לפיד מנסה להרגיע את המתנגדים

"הוועדה לא תעסוק בדת, כי זה לא תפקידה. היא תעסוק בתקנות בטיחות" כך מבהיר יאיר לפיד בניסיון לקנות את תמיכת הח"כים החרדים בחוק להקמת וועדת חקירה ממלכתית שצפוי להגיע להצבעה במליאת הכנסת | לצד זאת אומר לפיד: "חקירת האסון היא לא עניין של חרדים או חילוניים. היא בכלל לא עניין פוליטי או דתי"

יאיר לפיד מנסה להרגיע את המתנגדים
יאיר לפיד עם גפני ופרוש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שאתמול אישרו חברי הוועדה המסדרת את המשך חקיקת החוק להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון, שיזמו ב'יש עתיד', זאת חרף התנגדות החרדים, היום (שלישי) יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד מנסה להרגיע את הרוחות.

תחת הכותרת "הצוואה של הרוגי מירון", הסביר לפיד את הדרישה שלהם להקמת ועדת חקירה ממלכתית, לאחר שמאז כחודש שחלף מהאסון "מגלגלים את האשמה מאחד לשני".

את ההתנגדות של מחנה הימין הסביר לפיד, "מחשש שמישהו יצטרך לקחת אחריות. גם המפלגות החרדיות התנגדו להצעה. פחות ברור לי למה הם עושים הכל כדי לקבור את החוק הזה". לדבריו, "חקירת האסון היא לא עניין של חרדים או חילוניים. היא בכלל לא עניין פוליטי או דתי. ברור לכולם שכל אדם שרוצה לחגוג במירון, יש לו זכות מלאה לעשות את זה. חובתה של המדינה לוודא שהוא יוכל להתפלל ולחגוג בתנאים של בטיחות מלאה, בלי לסכן את חייו".

"אם זה לא נעשה״, כותב לפיד, "צריך לחקור את זה, להפיק לקחים, לוודא שהאסון הבא לא יקרה. לא במירון ולא בשום מקום אחר בארץ". כשהוא מנסה להרגיע כי "הוועדה לא תעסוק בדת, כי זה לא תפקידה. היא תעסוק בתקנות בטיחות, שיטור, מכבי אש, דרכי גישה, תחבורה, כל מה שהוביל לאסון האזרחי הגדול בתולדות המדינה".

אסון מירון תשפ"א יאיר לפיד ועדת חקירה ממלכתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד