ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
תיעוד מבר אילן

צפו: עצורים במחאה נגד עבודות הרכבת בי-ם

המאבק נגד עבודות קו הרכבת הקלה ברחוב בר אילן בירושלים נמשך. הערב הגיעו להפגנה במקום עשרות חרדים קנאיים ולפחות ארבעה מהם נעצרו • תיעוד מהזירה • גורם ב'עדה החרדית' ל'בחדרי': "הדרישה שלנו היא פשוטה מאוד ואנחנו לא הולכים להתפשר ויהי מה"

צפו: עצורים במחאה נגד עבודות הרכבת בי-ם
מחאת חרדים נגד הרכבת הקלה צילום: ישי ירושלמי

עשרות חרדים מקהילות הקנאים מפגינים הערב (שלישי) נגד המשך העבודות בקו הרכבת הקלה ברחוב בר אילן בירושלים. המפגינים צעדו מאזור שכונת מאה שערים לאתר העבודות שם מתקיימת המחאה.

חלק מהמפגינים ניסו לעצור את העבודות באתר הבניה ואף ירדו לבורות, תוך ניסיון פיזי למנוע מכלי העבודה להמשיך לפעול במקום. המשטרה הודיעה כי עצרה ארבעה מפגינים.

לטענת המפגינים, מעבר הרכבת בשכונות החרדיות עלול לפגוע ברגשות התושבים.

מהמשטרה נמסר כי "כוחות משטרת ישראל הוזעקו לצומת בר אילן בעקבות מחאה על רקע תוואי הרכבת הקלה בה משתתפים עשרות שהחלו מפרים את הסדר במקום ועצרו 4 חשודים".

"כוחות המשטרה ממשיכים לפעול במקום", הוסיפו.

בתוך כך, גורם ב'עדה החרדית' אומר ל'בחדרי חרדים' כי קיימת אפשרות להגיע לפשרה שתתאים לרוח התושבים. "הדרישה שלנו היא פשוטה מאוד - להעביר את כל ציר הרכבת מתחת לכביש על פני הקרקע. אנחנו מבקשים את אותו הסדר שהעירייה הסכימה אליו, בלי שום התנגדות, בציר הרכבת שאמור לעבור מתחת לכיכר השבת ויחזקאל".

לדבריו, "ההתעקשות אפילו לא לשבת ולדבר, היא זו שגורמת להמשך ההפגנות. לטענת העדה החרדית, "ישנם גורמים אינטרסנטיים שבראש מעייניהם שמלבים את הרוחות נגד דרישות העדה החרדית, ומונעים קיום של מפגש בין הצדדים".

לטענת הגורם ששוחח עם 'בחדרי חרדים', "העדה החרדית לא מתכוונת להתפשר ויהי מה, לאחר שהרכבת במתכונתה הנוכחית לפי התכניות הולכת לשבש לחלוטין את סגנון השכונה ותביא להרס רוחני רב, דבר שלא יהיה בו פשרות".

עבודות הרכבת הקלה ירושלים, בר אילן הפגנת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד