כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
4,000 הודעות תודה

הלבנוני שהגן על היהודים: "מרגיש כאבים בכל גופי"

לפני כשבוע תקף אספסוף פרו פלסטיני קבוצת סועדים יהודים בלוס אנג'לס, נוצרי ממוצא לבנוני שנכח במקום הגן בגופו על היהודים ונפצע מהחפצים שהושלכו לעברו | הקהילה היהודית פתחה קמפיין התרמה לכיסוי ההוצאות הרפואיות שעליו לעבור | בראיון הוא מספר על האירוע מנקודת מבטו: "אני לא גיבור"

הלבנוני שהגן על היהודים: "מרגיש כאבים בכל גופי"
התקרית בלוס אנג'לס צילום: צילום מסך

ב-18 במאי תקף אספסוף פרו פלסטיני קבוצת סועדים במסעדת סושי בלוס אנג'לס, בתיעוד ווידיאו שפורסם, נראו התוקפים צועקים השמצות גזעיות וזורקים בקבוקי זכוכית, ואף תוקפים פיזית כמה סועדים, שלושה מהם צעירים יהודים אמריקאים ממוצא איראני, הרביעי, נוצרי ארמני-לבנוני שנפצע בעת שהגן על היהודים.

העיתון היהודי Detroit Jewish News שוחח עם הקורבן הלא-יהודי היחיד של התקיפה תושב לוס אנג'לס בן 36 שמוצג כגיבור בעת שהגן על הסועדים היהודים. מטעמי בטיחות הוא השתמש רק בשמו הפרטי, מאער.

"אני מרגיש כאב בכל מקום בגופי. הם היכו אותי בכתפיים, בבטן, בגב ובצלעות שכואבות במיוחד. בראש שלי יש בליטה גדולה. ארבעה אנשים הרביצו לי, היה קשה לישון, ישנתי רק שעתיים ב-48 השעות האחרונות לאחר התקיפה, אני כל הזמן רואה את כל מה שקרה שוב ושוב, ואני חולם על מה שקרה. ואני כל הזמן שואל את עצמי, אולי הייתי יכול לעשות יותר?" כך סיפר הנוצרי ממוצא לבנוני שהגן על היהודים.

הוא סיפר כי הוא נפגש עם קבוצת חברים יהודים לתכנן חתונה של אחד מהם, מאחר והוא צלם אירועים.

"נולדתי בביירות ואני נוצרי ארמני-לבנוני", הוא אמר, "כתוצאה מרצח העם הארמני בשנת 1915 (על ידי הטורקים), חלק ממשפחתי ברחו לסוריה ואחרים ללבנון. אני אוהב את המדינה שלי, אבל הייתי צריך לעזוב".

הוא סיפר כי הוא היה עזב את לבנון בגלל חיזבאללה. "עזבתי את לבנון בשנת 2011 כשהייתי בן 26. הארמנים שהכרתי בביירות חיו בפחד ותמיד חשבו, "מחר נמות?" זה היה בעיקר מחיזבאללה. בשנת 2010, ידידי ואני הסתכסכנו עם כמה אנשי חיזבאללה. בסופו של דבר הם הקיפו אותנו ובאו אחרינו עם אקדחים. אני מכיר את חברי בלבנון כבר עשרות שנים, אני יודע שהם ימותו בשבילי ותמיד יגנו עלי. אבל החלטתי שזה לא חיים, לא הייתה שם אנושיות. אנחנו (הארמנים בלבנון) גדלנו רק כדי להילחם ולהגן על עצמנו, כי אנחנו מיעוט. לכן החלטתי לעזוב".

הלבנוני הוסיף כי התוקפים היו מוסלמים שצעקו דברים נוראיים בערבית, הוא פנה אליהם בערבית וניסה להרגיעם, אך הם היו אחוזי אמוק והיכו את חבריו, הוא התערב וניסה למנוע מהם להכות.

הוא סיפר כי הוא התלוצץ עם חברים על שהצטרף לקרב. "רק בגלל שחבר שלי הוכה ומכיוון שהוא החתן (הלקוח שלי), ואני עושה את הצילומים, לא רציתי שפניו יהיו שחורות או כחולות בחתונה. זו הייתה עבודת פוטושופ רבה עבורי".

לדבריו, יש לו חתכים במקומות שונים מהבקבוקים שנזרקו לעברם, "חזרתי הביתה והתקלחתי. ברגע שהמים פגעו בפניי, ועיניי, כל גופי הרגיש כאילו הוא בוער. במשך 20 דקות חשבתי שאני בגיהינום. בערתי בכל מקום והבנתי שאחד התוקפים ריסס לי את השיער. בגלל שהיו לי שריטות בכל מקום, בערתי עוד יותר".

"התקשרתי למספר החרום לאמבולנס, והם אמרו שהם לא יכולים לעשות כלום, ושהכאב יעלם מעצמו, אבל סמוך לשעה 1 לפנות בוקר אמבולנס לקח אותי לבית החולים. הם עשו צילום רנטגן ו-MRI של הראש שלי כדי לבדוק אם יש דימום פנימי. הרופא אמר ששרירי הכתפיים שלי נפגעו די קשה וכי הגוף שלי יכאב לזמן מה, אבל הראש שלי בסדר".

מאער טען כי הוא רגיל להגן על חברים. "בביירות, הארמנים תמיד נלחמו עם הערבים, גדלתי להגן תמיד על החברים שלי. לאחר התקיפה קיבלתי הודעות מחברים בביירות שאמרו לי שהם לא מופתעים שהחלטתי להגן על החברים שלי".

הוא סיפר כי הוא הוזמן לבוא לבית הכנסת ביום שישי הקרוב. "אני לא גיבור. הייתי שם בזמן הנכון כדי להגן על חברים שלי. אם היו קוראים לי חבר נאמן, זה היה טוב יותר מאשר לקרוא לי גיבור. הוזמנתי לדבר בבית כנסת ביום שישי הקרוב. אני אעשה את זה". הוא אמר כי הוא ידבר בבית הכנסת על אנושיות. "אני לא מתכוון לדבר על גזע או צבע, אלא על אנושיות. אנחנו צריכים לעשות מעשים טובים בזמן שאנחנו עדיין בחיים, לא אחרי שנמות. אני מתפלל כל לילה שכולנו נהיה בריאים ובטוחים. אני עושה הכל למען אהבה. אם מישהו נחמד, הוא נחמד. אני עיוור צבעים".

חבר של אחד הסועדים פתח קמפיין תרומות וגייס עבורו 36,000 $ בפחות מ-48 שעות בכדי לסייע בהוצאות הרפואיות. "איך אתה מרגיש לגבי זה?" הוא נשאל. הוא ענה כי "אני לא יודע מה להגיד. אני באמת לא יודע. הראש שלי לא כאן כרגע. אני לא רוצה לנצל את מה שקרה. אני לא בחור כזה".

הוא אמר כי הוא קיבל שתי עבודות צילום אחרי פרסום הדברים. "הזמינו השבוע שתי עבודות צילום, יום הולדת ובר מצווה, מישהו אמר לי שהוא רוצה לבטל צלם שכבר הזמין ולהעסיק אותי, אבל אמרתי לו שאותו צלם בוודאי צריך להתפרנס, ואני לא רוצה לקחת עבודה ממנו".

"באינסטגרם קיבלתי כמעט 4,000 הודעות תודה, בעיקר מיהודים. שני לקוחות פלסטינים בלוס אנג'לס שלחו לי הודעות ואמרו שהתוקפים הם בעלי חיים, הם אמרו לי שהם לא מייצגים אותם".

תקיפת יהודי לוס אנג'לס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד