י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הגדול בתולדות המדינה

היסטוריה והיסטריה: זוכה יחיד ב-76 מיליון שקל

מיליונר חדש בישראל: בהגרלת הלוטו שהתקיימה אמש ניחש נכונה זוכה יחיד את כל 6 המספרים הדרושים לצד המספר החזק ויגרוף לכיסו סכום של 76 מיליון ש"ח | הזכיה היא הגדולה בתולדות הגרלת הלוטו במדינה | וגם: מה הסכום אותו ייאלץ הזוכה להפריש לטובת המדינה?!

היסטוריה והיסטריה: זוכה יחיד ב-76 מיליון שקל
הגרלת לוטו בשעת מעשה צילום: unsplash

מהמר בר מזל זכה בסכום דמיוני של 76 מיליון שקלים בהגרלת הדאבל לוטו של מפעל הפיס, אדם נוסף זכה בסכום של 750 אלף שקלים, וזוכים נוספים יקבלו פרסים קטנים יותר על סך 6,400 שקלים, בהגרלה שהתקיימה אמש.

הפרס הוא הגדול ביותר אי פעם שחולק בישראל. זאת אחרי שזוכה יחיד ניחש את כל ששת המספרים יחד עם המספר החזק, וגרף לכיסו כאמור, סכום 'צנוע' ע"ס 76 מיליון שקלים.

זוכה נוסף שדייק גם הוא בכל ששת המספרים אבל לא ניחש נכון את המספר החזק והאחרון, יקבל רק 750 אלף שקלים. שאר הפרסים הם בסביבות 6,400 שקלים.

המספרים שעלו בגורל אמש והביאו את הזכייה הגדולה הם: 4, 9, 13, 14, 25 ו-34. המספר החזק הוא 4.

בישראל הפרס המרבי בלוטו יכול להגיע עד ל-40 מיליון שקלים, ושם נעצר, עד שמישהו יזכה בו. כך שבהגרלת הדאבל לוטו יכול הפרס להגיע עד 80 מיליון שקלים, כך שסכום זכייה הנוכחי קרוב מאוד לפרס המרבי.

עד כה הזכייה הגדולה ביותר בלוטו (ניחוש 6 מספרים) הייתה על סך 37.5 מיליון שקל, ובדאבל לוטו 74 מיליון שקל בהגרלה שנערכה בשנת 2009.

שלושה חודשים אחרי ההגרלה הגיעו הזוכים – תושבי מפעל הארץ בשנות השלושים המאוחרות לחייהם - לבית מפעל הפיס, כשהטופס הזוכה בידיהם.

הזוכים סיפרו כי החביאו את הטופס הזוכה במקום שמור ובטוח מגניבה ויצאו יחד לארוחה משפחתית. "את כל סוף השבוע העברנו בשיחות על מהות הזכייה, ההשפעה שלה על החיים והזוגיות שלנו והבטחנו לעצמנו שכלום לא משתנה. ממשיכים כמעט כרגיל. כסף זה חשוב ונותן שקט לעתיד של הילדים שלנו ושל הילדים שלהם, אבל זה לא הכי חשוב" כך פורסם בווינט.

הזוכה ייאלץ להיפרד ממיליונים רבים, מאחר ובזכייה מעל 60 אלף שקלים מוטל מס בשיעור של 38%, (על סכום זכיה של מעל 60 אש"ח יש עוד מס של 3%, מס על הכנסות גבוהות), ולכן 28.8 מיליון שקל לא יישארו אצל הזוכה, אלא יועברו למדינה. הזוכה המאושר יקבל לפיכך, לאחר ניכוי המס, 47.1 מיליון שקלים.

כעת, מפעל הפיס חוזר להתחלה, ובמוצאי שבת הקרוב תתקיים הגרלה על חמישה מיליון שקלים, ובדאבל לוטו 10 מיליון שקלים, הזכייה האחרונה כאמור היא הגדולה בכל הזמנים. ברכותנו לזוכה המאושר.

לוטו ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד