י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הסכמות בנושאי דת ומדינה"

מתקדמים ל'ממשלת שינוי': אחרי ליברמן, מרצ ולפיד הגיעו להבנות

שבעה ימים לפקיעת המנדט שניתן בידיו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד והמרוץ להקמת ממשלה בראשותו הולך וצובר תאוצה | אחרי שאמש הודיעו בישראל ביתנו כי הגיעו להסכמות בכל הסעיפים בהסכם הקואליציוני מול יש עתיד, הבוקר מצטרפת גם מפלגת מרצ להודעה | כל הפרטים

מתקדמים ל'ממשלת שינוי': אחרי ליברמן, מרצ ולפיד הגיעו להבנות
יאיר לפיד צילום: Tomer Neuberg/Flash90

במפלגות 'גוש השינוי' לא ממתינים לרגע האחרון ומתחילים לסגור קצוות בניסיון להגיע ל-61 חברי כנסת להקמת ממשלה. אחרי החתימה עם ישראל ביתנו, מפלגות יש עתיד ומרצ הודיעו הבוקר (רביעי) כי הגיעו להסכמות בכל הסעיפים בהסכם הקואליציוני. בשתי המפלגות ציינו כי הושגו הסכמות בנושאי דת ומדינה, אך לא פירטו אודות הסיכומים.

לפי הודעת המפלגות, במסגרת המשא ומתן הגיעו השתיים להסכמה על עיקר קווי היסוד של הממשלה, כמו גם על שורה של פתרונות כלכליים-חברתיים. בין היתר, הגדלה דרמטית של תקציב הבריאות הכוללת הרחבת סל התרופות, ותוספת תקנים משמעותית למערך הרפואה ורפואת הנפש, כולל קיבוע תקני הקורונה.

בנוסף הוסכם כי יחוקק חוק למאבק במשבר האקלים עם יעדים שאפתניים לצמצום פליטות פחמן, מעבר לאנרגיות מתחדשות, פינוי המפעלים המזהמים ממפרץ חיפה, ושיפור התחבורה הציבורית והשיתופית.

כמו כן, הוסיפו בשתי המפלגות כי הוחלט שבין יתר התפקידים המשרד לשיתוף פעולה אזורי יהיה באחריות סיעת מרצ. "כמו כן הושגו הסכמות בנושאי דת ומדינה", הוסיפו בהודעת המשותפת ששיגרו המפלגות.

 מדובר במפלגה השנייה עמה חותמת מפלגת יש עתיד על הסעיפים הקואליציוניים. בהודעה משותפת הודיעו אתמול יש עתיד וישראל ביתנו כי סוכמו כלל הסעיפים בהסכם הקואליציוני בין המפלגות, כלל חלוקת התפקידים והסעיפים הרלוונטיים לקדנציה הבאה.

על פי ההסכמות, ישראל ביתנו תקבל את תיק האוצר שמיועד לחבר הכנסת אביגדור ליברמן, יו"ר ועדת הכספים לעודד פורר ו-2 שרים נוספים, שיכללו את משרד פיתוח הנגב והגליל שיועד לאיילת שקד.
‏⁦‪
כמו כן סוכם על קווי היסוד לצד נושא דת ומדינה שיפגעו משמעותית בציבור החרדי, בהם חקיקת חוק הגיור על ידי כל רבני ערים, ביטול המונופול על הכשרות, קידום חוק הגיוס וסוגיות נוספות שעלולות לפגוע בציבור החרדי.

אתמול דווח ב'כאן 11', כי חלוקת התיקים המסתמנת במפלגות השמאל תהיה כדלהלן: כחול לבן תקבל את הביטחון, תרבות וספורט, הקליטה ועוד תיק קטן. מפלגת ישראל ביתנו תקבל את תיק האוצר, ראשות ועדת הכספים, משרד הנגב והגליל ועוד תיק קטן.

מפלגת העבודה, אשר ניהלה מגעים קשוחים, תקבל ע"פ המסתמן את משרד תחבורה, המשרד לביטחון פנים ועוד תיק קטן. מפלגת 'מרצ' תחזיק בממשלה, אם תקום, את תיקי הבריאות, הגנת הסביבה ושיתוף פעולה אזורי.

יש לציין כי לצד המשרדים הללו ישנם עוד תפקידים בכירים שיחולקו בין המפלגות, בהם סגני שרים וראשי וועדות בכנסת. חלוקת התיקים בשמאל והמו"מ המואץ ביניהם, הוא מתוך תקווה שברגע האחרון יצטרפו גם נפתלי בנט הדתי וגדעון סער המסורתי, אלא שחלוקת התיקים והתפקידים המסתמנת לעת עתה מהווה מכשול לכאורה עבור השניים וחברי מפלגותיהם.

יש עתיד מרצ ישראל ביתנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד