י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תיעוד מהבירה

סוער בבר אילן: מפגינים נגד הרכבת ונעצרים

לפחות שמונה עצורים בהפגנה סוערת שמתקיימת בשעה זו נגד עבודות קו הרכבת הקלה ברחוב בר אילן בירושלים. המפגינים מתעמתים עם שוטרים • צפו בתיעוד מהמקום

סוער בבר אילן: מפגינים נגד הרכבת ונעצרים
הפגנה בבר אילן צילום: ישי ירושלמי

יממה שניה ברציפות, מתקיימת בשעה זו (רביעי) הפגנה ברחוב בר אילן בירושלים נגד עבודות קו הרכבת הקלה. המפגינים הרבים ניסו למנוע בגופם את המשך העבודות באתר. שוטרים שהגיעו למקום עצרו שמונהמהמפגינים.

מהמשטרה נמסר כי "כוחות משטרת ישראל הוזעקו לצומת בר אילן בעקבות מחאה על רקע תוואי הרכבת הקלה בה משתתפים עשרות שהחלו מפרים את הסדר במקום ועצרו מספר חשודים" עוד נמסר כי כוחות המשטרה ממשיכים לפעול במקום. 

אתמול (שלישי) נעצרו ארבעה מפגינים במחאה שהתקיימה במקום על ידי מאות מפגינים. המפגינים ניסו לעצור את העבודות באתר הבניה ואף ירדו לבורות, תוך ניסיון פיזי למנוע מכלי העבודה להמשיך לפעול במקום. ל'בחדרי חרדים' נודע כלל העצורים שוחררו לביתם.

אחד המפגינים סיפר ל'בחדרי' כי בהפגנה אמש המשטרה הציבה מארב מיוחד כדי ללכוד את אחד המפגינים שכבר נעצר לפני כמה שבועות במסגרת מבצע המעצרים של ימ"ר ירושלים. אלא, שלדבריו "הענין התפוצץ להם בפנים והוא שוחרר בשעה האחרונה ללא תנאים".

עוד הוסיף המפגין לספר כי "בשבוע האחרון קיבלו כמה אברכים מבני העדה החרדית שלא ידוע לנו על הקשר שלהם למאבק - הזמנה לחקירה. לטעמינו מדובר שוב בניסיון הפחדה והשתקה של הציבור".

גורם ב'עדה החרדית' אמר אמש ל'בחדרי חרדים' כי קיימת אפשרות להגיע לפשרה שתתאים לרוח התושבים. "הדרישה שלנו היא פשוטה מאוד - להעביר את כל ציר הרכבת מתחת לכביש על פני הקרקע. אנחנו מבקשים את אותו הסדר שהעירייה הסכימה אליו, בלי שום התנגדות, בציר הרכבת שאמור לעבור מתחת לכיכר השבת ויחזקאל".

הפגנת חרדים עבודות הרכבת הקלה ירושלים, בר אילן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד