כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ניהול סיכונים

"זה ממש לא מפחיד לפתוח עסק ב-2021": רואה החשבון מרגיע

פתיחת עסק היא צעד מאוד משמעותי שלעיתים מצריך השקעות רבות, נטילת הלוואות ולקיחת סיכונים שעלולים להוביל (במידה והעסק יכשל) לקשיים כלכליים • לכן, חשוב מאוד לערוך בחינה כלכלית לפני פתיחת העסק

"זה ממש לא מפחיד לפתוח עסק ב-2021": רואה החשבון מרגיע
פתיחת עסק חדש צילום: pixsabay

אל תפחדו מפתיחת עסק!

לעיתים רבות אני מקבל שיחות טלפון של התייעצויות ופחדים מפתיחת עסק. לחלק ניכר מאותם אנשים פתיחת עסק מהווה הגשמת החלום שלהם. חשוב להבהיר, מדובר בצעד מאוד משמעותי שלעיתים מצריך השקעות רבות, נטילת הלוואות ולקיחת סיכונים שעלולים להוביל (במידה והעסק יכשל) לקשיים כלכליים. לכן, חשוב מאוד לערוך בחינה כלכלית לפני פתיחת העסק. בחינה זו תעשה סדר בנתונים, הכוונה עסקית הרבה יותר טובה כך שהסיכון לכישלון יפחת משמעותית.

אז איך בוחנים כלכלית את הרעיון העסקי?

בפגישתנו אנחנו אוספים את כל המידע שיש ברשותכם, כגון: מי הם הספקים, לקוחות, גודל השוק, הפוטנציאל העסקי, כל סוגי ההוצאות כאשר הם מחולקות להוצאות משתנות והוצאות קבועות, ניתוח נתוני העסק לצורך בחינה של היקף המכירות הנדרש למכור על מנת להיות מאוזנים/רווח סביר/רווח גבוה, כמובן שאנחנו פורטים את המספרים לפרמטרים קטנים כגון כמה למכור ביום/שעה ואז לראות עד כמה זה באמת אפשרי/הגיוני. לעיתים, את כל זה אנחנו עורכים בפגישה אחת ללא תשלום וללא התחייבות. למעשה הפגישה הזו גורמת לכם לקחת את כל חלקי הפאזל שיש לכם ולאסוף אותם לתמונה אחת (כמעט) שלמה. לצערנו רק השם יודע את התמונה השלמה.

פתיחת עסק- חברה? עוסק מורשה? עוסק פטור?

למעשה אחרי הפגישה שאנחנו בוחנים את הפוטנציאל הכלכלי, במידה ואכן יש פוטנציאל, נותר לפתוח את התיקים ברשויות המס. משרדנו מבצע את כל ההליך של פתיחת התיק ואף לאחרונה ניתן גם פתיחת חברה בע"מ ברשם החברות (ללא סיוע של עו"ד).

מהם היתרונות והחסרונות של פתיחת חברה בע"מ ביחס לעוסק מורשה או עוסק פטור?

משפטי- חברה בע"מ הינה ישות משפטית נפרדת, זאת אומרת שחברה היא זאת עורכת את ההתקשרות עם לקוחות/ספקים ולא אתם בדומה לעוסק מורשה או עוסק פטור. אם יש בעיות משפטיות אז החברה היא זאת שתובעת או נתבעת להבדיל עוסק מורשה/פטור (יתרון לפתיחת חברה בע"מ).

מע"מ – כמעט ואין הבדל בין חברה בע"מ לעוסק מורשה, אך לעוסק פטור יש הבדל משמעותי. עוסק פטור הוא עסק שסך הכנסות שלו הם עד כ- 100 אלף ₪ בשנה והוא לא אחד מתחומי העסקים שלא ניתנים לרישום כעוסק פטור (יש רשימה סגורה של תחומים שלא יכולים להיות עוסק פטור), כל עוסק פטור מפיק קבלה ללא מע"מ כך שאינו משלם מע"מ (אין מע"מ בעסקאות שלו) ומאידך לא יכול לקבל מע"מ חזרה על ההוצאות שלו. עוסק מורשה או חברה בע"מ גובים בהכנסות מע"מ מלקוחות ונדרשים להעביר אותם למע"מ בהפחתת המע"מ על ההוצאות שיש לעסק.

מס הכנסה- אין כל הבדל בין עוסק מורשה לעוסק פטור. לחברה בע"מ יש יתרון במיסוי החל מרווח משוער של 250 אלף ₪ בשנה.

ביטוח לאומי- אין כל הבדל בין עוסק פטור לעוסק מורשה. חברה בע"מ לא משלמת על הרווחים שלה ביטוח לאומי אלא רק על תלושי השכר שנערכים לעובדים. לעוסק מורשה ועוסק פטור יש שתי אפשרויות ברישום בביטוח לאומי – דבר שיכול לחסוך אלפי שקלים (ואף מעל ל 10 אלף ש"ח ) בשנה על אופן הרישום.

בחברה בע"מ ניתן לעשות יותר תכנוני מס מאשר עוסק מורשה או עוסק פטור.

בקרת החשבונות- בחברה בע"מ מתנהלת הנהלת חשבונות כפולה דבר שמחייב בקרה גבוה מאוד של ההתנהלות כספית כך שלא יכולים להתפספס הוצאות שלא ירשמו להבדיל עוסק מורשה או חברה בע"מ שאין בקרה של הנהלת חשבונות כפולה דבר שיכול להוביל לאי רישומי הוצאות במידה והעצמאי שכח לספק את החשבונית. יחד עם זאת, מאחר והנהלת החשבונות בחברה הינה מקיפה יותר, שכ"ט שלה משמעותי יותר בערך פי 3 מעלות שכ"ט של עוסק מורשה.

לסיכום

בפגישה אחת ללא תשלום וללא התחייבות אנחנו יכולים לזקק את הנתונים לכדי קבלת החלטה נבונה של האם לפתוח עסק ולאחר מכן איזה סוג עסק הכי יתאים בהתאם לאופי הפעילות העסקית- סוג העסק יכול להשפיע בעשרות אלפי ₪ ברווחיות. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

קופרברג, עזרא ושות' - אורי עזרא מנכ"ל ובעלים

מצדה 9 בני ברק – בסר 3

ליצירת קשר: בטל' - 036131490 או בפקס - 036131492 או בנייד - 0506721399 

[email protected]

www.kuperberg.co.il

 

פתיחת עסק ניהול סיכונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד