ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
לפעמים חלומות מתגשמים

הזוכה בלוטו ההיסטורי משחזר: הערתי את ילדי ואשתי

בהגרלת הלוטו שהתקיימה אמש ניחש נכונה זוכה יחיד את כל 6 המספרים הדרושים לצד המספר החזק ויגרוף לכיסו סכום של 76 מיליון ש"ח | הזכיה היא הגדולה בתולדות הגרלת הלוטו במדינה | כך נראו רגעי הזכייה

הזוכה בלוטו ההיסטורי משחזר: הערתי את ילדי ואשתי
מילוי טופס לוטו צילום: Abir Sultan/Flash90

מהמר בר מזל זכה אמש (שלישי) בסכום דמיוני של 76 מיליון שקלים בהגרלת הדאבל לוטו של מפעל הפיס, אדם נוסף זכה בסכום של 750 אלף שקלים, וזוכים נוספים יקבלו פרסים קטנים יותר על סך 6,400 שקלים, בהגרלה שהתקיימה אמש.

הפרס הוא הגדול ביותר אי פעם שחולק בישראל. זאת אחרי שזוכה יחיד ניחש את כל ששת המספרים יחד עם המספר החזק, וגרף לכיסו כאמור, סכום 'צנוע' ע"ס 76 מיליון שקלים. זוכה נוסף שדייק גם הוא בכל ששת המספרים אבל לא ניחש נכון את המספר החזק והאחרון, יקבל רק 750 אלף שקלים. שאר הפרסים הם בסביבות 6,400 שקלים.

עם זאת על פי חוק הזוכה ייאלץ להיפרד ממיליונים רבים, מאחר ובזכייה מעל 60 אלף שקלים מוטל מס בשיעור של 38%, (על סכום זכיה של מעל 60 אש"ח יש עוד מס של 3%, מס על הכנסות גבוהות), ולכן 28.8 מיליון שקל לא יישארו אצל הזוכה, אלא יועברו למדינה. הזוכה המאושר יקבל לפיכך, לאחר ניכוי המס, 47.1 מיליון שקלים.

הזוכה המאושר המתגורר באחת מערי הדרום סיפר: "אני נוהג להשתתף בהגרלת הלוטו מעת לעת. אין לי מספרים קבועים, אלא נותן ללוטומט לבחור עבורי את המספרים. לפני שבוע מצאתי בתוך המגירה שני טפסי לוטו ששלחתי בעבר ולא זכו. החלטתי שזה כנראה סימן שהגיע הזמן לנסות את המזל ולשלוח אותם שוב. ואכן, המזל הגיע ובהגרלה הקודמת זכיתי ב-90 שקלים. הרגשתי עמוק בפנים שכנראה יש לי מזל עם הטפסים הספציפיים הללו, וביקשתי מהזכיין שישלח עבורי את אותם טפסים שוב. בדרך כלל אני מבקש טפסים חדשים, אבל הפעם חשבתי לעצמי שאם הטפסים הניבו זכייה נאה, כדאי שאנסה את מזלי איתם שוב".

"זו הייתה מן הסתם החלטה חד פעמית מאוד משמעותית היום הייתי אמור ללכת לעבודה שרק התחלתי, אחרי תקופה ארוכה שבה הייתי בחל"ת. נכנסתי לרכב, ועוד לפני שהתנעתי אותו נכנסתי לאפליקציה של מפעל הפיס, כי מאוד עניין אותי לדעת אם היה זוכה. ואכן, אני מסתכל בטבלת סל הפרסים ומגלה שיש זוכה יחיד בדאבל לוטו. דבר ראשון חשבתי לעצמי: 'איזה כיף לזוכה.. אולי זה אני?'. הוצאתי את שני הטפסים מהארנק והתחלתי לבדוק. הטופס הראשון לא הניב שום זכייה, לעומת זאת – בטופס השני היו לי את כל ששת המספרים, כולל המספר החזק", הוסיף ושחזר.

לאחר דקות ארוכות של עיכול המיליונים הרבים שנפלו עליו, מספר הזוכה: "התקשרתי לבן שלי, ואני צועק לו את השם שלו. הבן ממש נלחץ, חשב שקרה משהו. אני לא נוהג להתקשר אליו בשעות כאלה", כך גם סיפר לאשתו, ומשם יצאו כולם יחד לקבל את דמי הזכייה.

"באותו רגע התקשרתי למנהל הישיר החדש שלי ועדכנתי אותו שאני לא אגיע היום. אצטרך בהמשך היום להתקשר אליו ושוב ולעדכן אותו שכנראה שלא אגיע בכלל" סיכם בסיפוק.

יצוין כי בישראל הפרס המרבי בלוטו יכול להגיע עד ל-40 מיליון שקלים, ושם נעצר, עד שמישהו יזכה בו. כך שבהגרלת הדאבל לוטו יכול הפרס להגיע עד 80 מיליון שקלים, כך שסכום זכייה הנוכחי קרוב מאוד לפרס המרבי.

עד כה הזכייה הגדולה ביותר בלוטו (ניחוש 6 מספרים) הייתה על סך 37.5 מיליון שקל, ובדאבל לוטו 74 מיליון שקל בהגרלה שנערכה בשנת 2009. אז לקח לזוכים שלושה חודשים אחרי ההגרלה להגיע לפדות את הזכייה.

מפעל הפיס הגרלה זכייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד