ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
השני באותו מחוז

חוקר היסטוריה יהודית ולימודי שואה נרצח באוקראינה

גבר בן 29 נעצר באוקראינה בחשד לרצח של חוקר שואה והיסטוריה יהודית, הנרצח היה אחד מחוקרי השואה הגדולים באוקראינה, ופעל רבות בכל הנוגע להיסטוריה יהודית

חוקר היסטוריה יהודית ולימודי שואה נרצח באוקראינה
מעצר החשוד באוקראינה צילום: משטרת אוקראינה

המשטרה בניקולייב, ליד אודסה, עצרה ביום שלישי 14 במאי צעיר בן 29 ששמו לא פורסם, בחשד לרצח של ולדימיר שצ'וקין בן 67, שעבד בארכיון המדינה של אזור ניקולייב. שמו של החשוד לא פורסם בתקשורת והמשטרה לא ציינה אם לדעתם המניע קשור לעבודתו של שצ'וקין על השואה, כך דיווח אתר החדשות האוקראיני 'סטראנה'.

שצ'וקין, אינו יהודי, והוא נמצא ללא רוח חיים בדירתו. בנוסף לכתיבת העבודה על השואה באזור ניקולייב, חיבר שצ'וקין גם עבודות מחקר בנושא הנוכחות היהודית באוקראינה באופן רחב יותר. בשנת 2016 הוא כתב יצירה בשפה הרוסית שכותרתה "מושבות חקלאיות יהודיות במחוז חרסון".

המשטרה פרסמה כי ביום הרצח התקשר תושב אחד הבתים באזור למשטרה ואמר כי דלת דירת שכנו - היסטוריון מקומי ידוע בעיר - פתוחה והוא עצמו. שכב על הרצפה.

כתוצאה מאמצעי החקירה והחיפוש שבוצעו, המשטרה קבעה את זהות התוקף ומיקומו. התברר כי מדובר בתושב ניקולאייב בן 29.

אנשי אוכפי החוק גילו כי התוקף דיבר עם הקורבן ברשתות החברתיות ערב הרצח, לאחר שנפגש איתו בביתו הוא דקר אותו בסכין. כך אמר המפקח הראשי של המשטרה הלאומית באזור ניקולייב, סרגיי שייחט.

באוקראינה מדווח כי בשנת 2018 נהרג בניקולאייב, מיקולה שטייטוק היסטוריון אחר, המשטרה עצרה חשוד ברצח, אך הוא שוחרר זמן קצר לאחר מכן והתיק נותר בלתי פתור.

גם מיקולה שטייטוק לא היה יהודי, והוא פרסם מספר עבודות מחקר בנוגע למעשים חמורים שביצעו הרוסים בעבר באזרחי אוקראינה.

שואה אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד