י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מציבה אולטימטום

רעייתו של בן-גביר מאיימת לתבוע את פייסבוק

לאחר שווטסאפ חסמו את חשבונותיהם, עורכי הדין מטעם פעילי ארגון להב"ה ואילה בן-גביר, אשתו של איתמר בן-גביר, הגישו מכתב התראה לתביעה לפייסבוק, חברת האם של ווטסאפ, ובו הם דרשו להסיר את החסימה: "החסימה נעשתה ללא שום הצדקה" | בנוסף טענו: "נגרמים להם נזקים קשים"

רעייתו של בן-גביר מאיימת לתבוע את פייסבוק
משרדי פייסבוק במנהטן צילום: Serge Attal/FLASH90

היום (חמישי), עורכי הדין גיא אופיר ואיריס אדרי הגישו מטעם פעילי להב"ה ואשתו של בן-גביר מכתב התראה לתביעה לפייסבוק.

המכתב נשלח לאחר שלפני מספר ימים ווטסאפ, חברת הבת של פייסבוק, חסמה את חשבונותיהם של הפעילים ושל אילה, אשתו של איתמר בן-גביר. במכתב דרשו להסיר מיד את חסימת שירותי הוואטסאפ, בהתראה טרם נקיטת הליכים משפטיים.

"שירות הוואטסאפ הינו שירות תקשורת חיוני ומהותי לאזרחי ישראל", כתבו והמשיכו, "יתר על כן, השירות כולל גם אחסנה ומהווה למעשה 'כספת דיגטלית' עבור משתמשיו. - חברת פייסבוק הינה מספקת שירות הוואטסאפ, והינה גוף האחסון של הכספת הדיגטלית".

"החסימה נעשתה ללא שום הצדקה או סיבה נראית לעין, ונראה כי כל כולה מתבססת על תיוג פסול שבוצע כלפיהם ושיוכם של הנחסמים למחנה פוליטי מסוים בעייני חברת פייסבוק, תוך פגיעה קשה בזכויותיהם והפלייתם לרעה", טענו.

עוד הוסיפו במכתבם, כי החסימה של כלי הוואטסאפ הנחשב לשירות תקשורת חיוני שבאמצעותו ניתן להשתמש בחופש הביטוי, מהווה פגיעה בחופש הביטוי ונוגד את פסק בית המשפט: "כבר לפני שני עשורים, פסק בית המשפט העליון כי זכות הגישה לאמצעי תקשורת אלקטרוניים, הינה בסיס קיום הזכות לחופש ביטוי".

"חסימה שרירותית ובלתי מוצדקת פוגעת קשות בתובעים, כיוון שהאפליקציה, המשמשת כיום כלי תקשורת מן המעלה הראשונה", אמרו והמשיכו, "בתפוצה נרחבת, מהווה כלי חיוני בהתנהלות היומיומית בכל תחומי החיים. לאור טיבה ותפוצתה של האפליקציה והשתרשותה בציבור הרחב (מיליוני אנשים), הלכה למעשה החסימה מהווה ביטול אמצעי תקשורת מרכזי ועיקרי בארץ ומחוצה לה".

עוד נטען במכתב ההתראה: "על מרשינו נמנים אזרחים טובים מן השורה, אנשי חינוך, עובדי ציבור, בעלי עסקים, מטפלים סיעודיים, תלמידים ועוד. כל אלה נפגעו כתוצאה מהאקט הדורסני והחד צדדי של החסימה, ונגרמו ונגרמים להם נזקים קשים ומתמשכים בכל דקה שנמנעת מהם האפשרות לעשות שימוש באפליקציה".

"מדובר בפגיעה קשה בפרטיותם של מרשינו, וייתכן כי הדברים עולים גם כדי האזנת סתר המנוגדת לחוק", הזהירו.

בסיום המכתב דרשו עורכי הדין להסיר את חסימת הוואטסאפ מהתובעים לאלתר ולנמק מה הסיבה לחסימת כל אחד מה ובנוסף, לפרט מה תהליך הבדיקה שבוצע טרם חסימתם, קבלת ההחלטות בעניין ואילו נתונים, ראיות או מידע נבדקו על ידי חברת פייסבוק בקשר לכך.

אילה בן גביר מסרה: "אם חברת פייסבוק לא תסיר את החסימה מחשבון הוואטסאפ שלי עד השעה 16:00, אגיש נגדם תביעה אזרחית. לא ייתכן שבמדינת ישראל יפגעו באזרחים בצורה דורסנית ללא פיקוח ויגרמו לנו נזק ועוגמת נפש מבלי לתת את הדין".

פייסבוק ואטסאפ תביעה איתמר בן גביר חסימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד