י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"ישראל בסכנת אפרטהייד"

השגריר הצרפתי זומן לשיחת נזיפה משר החוץ אשכנזי

אחרי שאמר בראיון כי ישראל עומדת בפני "סכנה של אפרטהייד", שר החוץ גבי אשכנזי זימן אליו את שגריר צרפת בישראל לשיחת נזיפה. "דברי שר החוץ אינם מקובלים ומעוותים את המציאות"

השגריר הצרפתי זומן לשיחת נזיפה משר החוץ אשכנזי
גבי אשכנזי צילום: Miriam Alster/Flash90

בעקבות דבריו של שר החוץ הצרפתי ז'אן-איב לה דריאן שאמר בראיון כי ישראל עומדת בפני "סכנה של אפרטהייד" בהתייחסו להסלמה האחרונה והעימותים בערים המעורבות, שר החוץ אשכנזי זימן את השגריר הצרפתי לשיחת נזיפה.

שר החוץ אשכנזי הבהיר לשגריר הצרפתי כי דבריו של שר החוץ אינם מקובלים, אינם מבוססים ורחוקים מהמציאות וישראל דוחה אותם על הסף.
ישראל מצפה מידידותיה שלא להתבטא בצורה חסרת אחריות אשר נותנת רוח גבית לגורמים קיצוניים ולפעילות אנטי-ישראלית.

אשכנזי הביע דאגתו מהעלייה באירועי האנטישמיות בצרפת והדגיש כי הוא מצפה מהמנהיגות בצרפת לגנות אירועים אלו ולפעול להפסקתם.

שר החוץ אשכנזי: "דברי שר החוץ אינם מקובלים ומעוותים את המציאות. ישראל היא מדינה דמוקרטית שומרת חוק ואני מוחה בתוקף על כל ניסיון לערער על עובדה זו ועל יסודותיה של מדינת ישראל".

עוד מאשכנזי: "צרפת התעלמה באופן מופגן מכל צעדי המנע שעשתה ישראל למניעת ההידרדרות ודבריו של שר החוץ נותנים, הלכה למעשה, פרס לגורמים קיצוניים ולארגוני הטרור, בראשם ארגון הטרור חמאס".

כזכור, שר החוץ הצרפתי לה דריאן התראיין לרשת LCI, וטען כי פתרון שתי המדינות הוא היחיד שיוכל למנוע "סכנה של אפרטהייד", ועל כן יש לחתור אליו "בצעדים קטנים".

לדבריו, ניסיון לשמר את הסטטוס-קוו עלול להביא ליצירת "סממני אפרטהייד שיימשכו לאורך זמן". לה דריאן הוסיף כי "מי שחשב שהסכסוך הישראלי-פלסטיני נמצא בתהליך של דעיכה התבדה". שר החוץ אף הביע "דאגה" לנוכח העימותים בתוך ישראל ואמר כי סבב הלחימה האחרון הוכיח את הדחיפות שבקיום תהליך מדיני.

ראש הממשלה נתניהו מחה אמש (רביעי) על דבריו של שר החוץ הצרפתי וכינה אותם, "טענה מחוצפת, כוזבת, שאין לה שום יסוד". ראש הממשלה אמר עוד: "במדינת ישראל כל האזרחים שווים בפני החוק, בלי קשר למוצאם. כך תמיד היה וכך תמיד יהיה. לא נסבול שום הטפות מוסר צבועות ושקריות בעניין זה".

חבר הפרלמנט מאיר חביב הגיב גם הוא לדבריו של שר החוץ הצרפתי לפיהם, ישראל עלולה להפוך למדינת אפרטהייד במידה ופיתרון של שתי המדינות לא יבשיל: "אחרי דבריו המקוממים של ראש הממשלה בפרלמנט בעקבותיהם עזבתי את המליאה, עכשיו מגיע שר החוץ הצרפתי עם אמירה מצערת מאד נגד ישראל" אמר חבר הפרלמנט מאיר חביב והוסיף: "לא, ישראל לעולם לא תהיה מדינת אפרטהייד, אין לנו שום מוסר להטיף לדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ולמדינה היהודית היחידה בעולם. מדובר באמירה לא אחראית שמוסיפה שמן למדורה במטרה אולי להחזיר את קולות השמאל הפרו-ערבי".

צרפת משרד החוץ גבי אשכנזי אפרטהייד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד