כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הותר לפרסום

פרטים חדשים חושפים את המכה שהנחית צה"ל על חמאס

הותר לפרסום: צה"ל השתמש במהלך מבצע 'שומר החומות' ביכולות מתקדמות שלא הופעלו במבצעים קודמים | בין היתר, לראשונה נעשה שימוש בבינה מלאכותית נגד ארגוני הטרור | גורם בכיר באגף המודיעין:  "זוהי מערכה ראשונה מסוגה עבור צה"ל, מומשו בה שיטות פעולה חדשות ופיתוחים טכנולוגיים שהיוו מכפיל כוח עבור ישראל"

פרטים חדשים חושפים את המכה שהנחית צה"ל על חמאס
כוחות צה"ל סמוך לרצועה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצה"ל מסכמים היום (חמישי) את מבצע 'שומר החומות - ומביעים סיפוק מהיכולות הגבוהות שהציגו הכוחות: "לראשונה, הבינה המלאכותית היוותה מרכיב מרכזי ומכפיל כוח בלחימה אל מול האויב", אומר גורם בכיר באגף המודיעין של צה"ל.

מדובר בשימוש ביכולות במתקדמות ביותר: שימוש באפליקציות חדשניות, תאי תקיפה דיגיטליים, רחפנים, התראות, חיבור בין יכולות 8200 לשב"כ ועוד. התהליך החל בהקמת "מפעל המידע והידע" - פלטפורמה טכנולוגית מתקדמת לבינה מלאכותית שמטרתה ריכוז כלל המידע הצה"לי על האויב בפלטפורמה אחת על מנת לאפשר ניתוח המידע ומיצויו.

בנוסף, בכירים בצה"ל אומרים כי בימי הלחימה הראשונים הושמדו מאות מטרות של מערך השיגורים. 50% מהמשגרים הושמדו באמצעות יכולות זיהוי ששוכללו תוך כדי לחימה. בצה"ל מציינים כי עולם הבינה המלאכותית מאפשר גם הישגים משמעותיים בעולם הרקטות, באמצעות שימוש באפליקציות ייעודיות שמאפשרות ניתוח מודיעין ויזואלי בזמן אמת - רחפנים, גיחות צילום וסנסורים ייעודיים.

"זוהי מערכה ראשונה מסוגה עבור צה"ל, מומשו בה שיטות פעולה חדשות ופיתוחים טכנולוגיים שהיוו מכפיל כוח עבור צה"ל כולו", אומר הגורם הבכיר באמ"ן. "השילוב של מודיעין רב ומגוון עם בינה מלאכותית וחיבור עמוק לשטח היווה תפנית דרמטית בחיזוק החיבור של המודיעין לקצה המבצעי".

לאורך השנים פעלו הגופים באגף המודיעין לייצר יכולת מודיעין גיאוגרפי בתת-קרקע. מדובר על בכירים רבים סוכלו במבצע בעזרת מודיעין שנאסף על דרג המפקדים של ארגוני הטרור ומודל המאפשר לאמת אם הבכיר נמצא ביעד או לא באמצעות עיבוד נתונים ובינה מלאכותית.

בצה"ל מתייחסים גם לתכנית ה'מטרו' שהושמדה כמעט לחלוטין. "פיצוח ה'מטרו' של ארגון הטרור חמאס, היכולת של אמ"ן למפות את התת-קרקע ולספק את המידע הנחוץ לכוחות הלוחמים כדי לקחת מארגון הטרור את הממד המרכזי שלו הוא שינוי אסטרטגי", מוסיף הבכיר.

לדבריו, "עבודה של שנים, חשיבה מחוץ לקופסה והיתוך של כל עוצמת אגף המודיעין יחד עם הגורמים בשטח הביאו לפריצה ולפתרון של תעלומת התת-קרקע. במהלך המערכה שיתוף הפעולה של אמ"ן עם קהילת המודיעין הגיע לממדים חסרי תקדים, עשרות קצינים מיחידות אמ"ן שירתו במכלול של השב"כ. שיתוף הפעולה הוביל להישגים משמעותיים שהשפיעו על המערכה ואפשרו סיכול בכירים".

שומר החומות בינה מלאכותית אגף המודיעין עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד