כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"תשקלו באופן חיובי"

גיבוי: רבנים דת"ל תומכים בממשלת השינוי

למרות ההתנגדות הנחרצת של רבנים בכירים במגזר, הבוקר מתפרסמת מודעה עליה חתומים כמה רבנים מהציונות הדתית הנחשבים כליברלים, בה האחרונים מביעים תמיכה בממשלת השינוי, וקוראים ל'ימינה' להיכנס אליה: "תשקלו באופן חיובי להצטרף לממשלת אחדות שוויונית"

גיבוי: רבנים דת"ל תומכים בממשלת השינוי
יאיר לפיד ונפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע פגישתו של נפתלי בנט עם יאיר לפיד, הבוקר (שישי) מתפרסמת מודעה שעליה חתומים 13 רבנים ורבניות ליברלים/ות בציונות הדתית, שבה הם קוראים לחברי הכנסת של 'ימינה' לא להיכנע ללחצים מהמגזר, ולהצטרף לממשלת השינוי.

"אנו, קבוצת רבנים ומנהיגות רוחנית, עוקבים בדאגה ובעיניים כלות אחר המשבר הפוליטי הקשה ביותר מאז היווסדה של מדינת ישראל", פתחו הרבנים במכתבם והמשיכו, "אנו חוששים מבחירות חמישיות שיביאו לאבדן האמון הציבורי במערכת הדמוקרטית".

עוד התייחסו למכתב הפוליטי וכתבו: "בניגוד להרגלנו לא לעסוק בקלחת הפוליטית, הפעם אנו מרגישים כי בנפשנו היא. אנו קוראים לכם לשקול באופן חיובי להצטרף לממשלת אחדות שוויונית. אנו רואים בכך מעשה של לכתחילה ולא בדיעבד. ההליכה יחדיו של אנשים הגונים הבאים לעבוד יחד באופן ענייני למען כולנו"

"אנו מאמינים שיש מסר חיובי חשוב ביכולת לאחד יחדיו לטובת המדינה כוחות רבים ומגונים, ולחזק את השדרה הלאומית, היהודית והמוסרית של החברה הישראלית בדרך של קרבה. חיבור הקולות השונים הוא זה שמכשיר אותה ובונה את קומתה", הוסיפו.

הרבנים כתבו: "אין זה סוד שלשסע המעמיק בחברה הישראלית יש גם השלכות רוחניות משמעותיות. מתקבע והולך הרושם המוטעה כאילו יש בחברה הישראלי "מחנה ישראלי מול מחנה יהודי". מתקבל הרושם כאילו המסורת היהודית השייכת לכולנו, מנוכסת לצד אחד בלבד של המפה הפוליטית. כיהודים מאמינים וכרבנים, אנו רואים בתהליך זה סכנה של ממש".

הצטרפותכם, יחד עם הצטרפות 'תקווה חדשה', תוכל לעצב ממשלה יהודית-ישראלית מאחדת ומכילה, העשויה לטפל באופן יעיל והגון בבעיותיה האמתיות של המדינה, וגם לזקוף את קומתה היהודית והלאומית של המדינה בדרכי נעם ונתיבות שלום", סיכמו.

הרבנים החתומים על המכתב הם: הרב שלמה ריסקין - רבה של אפרת ומייסד מוסדות אור תורה סטון, הרב אבי קנאי - רב קהילה בשכונת רמות בירושלים, הרב אביה כהן - אלון שבות, הרב אביעד סנדרס - ירושלים, הרב אהד טהר לב - ראש מדרשת לינדבאום בירושלים והרב ד"ר אודי אברמוביץ - ראש מדרשת לינדבאום לוד.

בנוסף חתומות גם הר' ד"ר אסתר פישר - ראש מדרשת עין הנצי"ב והר' דבורה עברון - מצפה נטופה. לצד, הרב יעקב אלישיב - ירושלים, הרב יצחק אייזנר - רעננה, הרב חיים אמסלם - יו"ר תנועת 'עם שלם' ואב"ד לגיור, הרב ד"ר עדיאל כהן - נחושה והרב שמואל קליצנר - מדרשת לידנבאום ירושלים.

נפתלי בנט ממשלת בנט לפיד הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד