י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אחרי נאום השיעולים

סגנו של נסראללה מסביר: "אי הופעתו היתה מעלה תהיות"

בעקבות השיח העולמי סביב 'נאום השיעולים' שנשא חסן נסראללה ביום שלישי האחרון, על מצבו הרפואי שאולי חמור, מתייצב סגנו ומזים את השמועות. לדבריו, מדובר במחלה קלה שחולפת

סגנו של נסראללה מסביר: "אי הופעתו היתה מעלה תהיות"
נעים קאסם צילום: מתוך שידורי כאן 11

סגנו של מנהיג חיזבאללה, נעים קאסם, מתייחס למצבו הבריאותי של מנהיג הארגון, חסן נסראללה, לאור השיח העולמי בעקבות מה שכונה "נאום השיעולים" שנשא בערבו של יום רביעי.

לדברי הסגן, הייתה לו "בעיה רפואית" בימים האחרונים. המינוח המדויק לכוונתו של נעים קאסם במילים "בעיה רפואית" היא "מחלה קלה חולפת" וכי הוא נזקק ליומיים עד שלושה ימי החלמה.

סגנו של מנהיג חיזבאללה, נעים קאסם, התייחס למצבו הבריאותי של מנהיג הארגון, ואמר כי מעריציו חיכו לנאומו ב-25 במאי ואי הופעתו הייתה מעלה תהיות שאינן במקומן והיה עדיף שהוא יופיע למרות שלא החלים לגמרי על מנת שיהיה לצד מעריציו שמצפים לנאומיו בתקופה החשובה והרגישה הזאת.

הוא הוסיף כי "נסראללה במצב טוב השבח לקל". כך אמר לאתר החדשות הלבנוני אל-עהד, המזוהה עם הארגון. התייחסות ראשונה של בכיר בארגון אחרי הנאום המדובר.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ביום שלישי האחרון נשא נסראללה נאום ששודר בטלוויזיה, ובו הוא נראה חולה ומותש. הוא התנצל שלא דיבר זמן מה וטען שהוא סובל משיעולים חריפים ומתקשה לנאום. הטרוריסט המבוקש בעולם, נראה לא טוב בלשון המעטה. הנאום נישא לרגל יום השנה ליציאת צה"ל מלבנון.

נסראללה אמר בדבריו כי הוא מתנצל על כך שלא הופיע מאז יום ירושלים בתקשורת, וסיפר כי הוא סובל משיעול וקשה לו לדבר. ‏פרט למצב הבריאותי, נסראללה אמר בנאומו שהמשוואה שצריך להגיע אליה היא שפגיעה בירושלים, משמעותה מלחמה אזורית: "כאשר ישראל תדע שהיא עומדת מול המשוואה הזאת, אז היא תבין שכל צעד יביא להשמדת היישות". עוד אמר כי פגיעה במקומות הקדושים לא עוצרת בגבולות עזה.

‏"העקירה בשייח' ג'ראח היא אינה התפתחות שגרתית", אמר נסראללה. לדבריו: "מדובר בצעד לעבר ייהוד ירושלים. ‎נתניהו והצוות שלו חשבו שהם יתמודדו אך ורק עם הצהרות וגינויים למעשיהם בשייח' ג'ראח, אך לא ציפו שעזה תתערב ותנקוט בפעולה ההיסטורית".

העיתונאי רועי קייס, מומחה לעולם הערבי ב'כאן 11', כתב ‏הסבר קצר מדוע הפעם הסיפור הרפואי של נסראללה הוא סיפור רציני בניגוד לניסיונות להקטינו ולהגיד שאין צורך להתעסק בזה.

"שני נאומים ברציפות שהוא נראה לא טוב וגם מודה בקולו שהוא לא בקו הבריאות, הנאום ביום שלישי עורר דאגה רבתית בקרב מעריציו ותומכיו שלא הורגלו לראות אותו ככה ונדרשו הבהרות, ‏בעבר על "דיווחים" בכלי תקשורת ערביים מוטים בגלל שהוא שתה לימונדה בנאום, עשו כותרות ענק במחוזותינו שהוא אוטוטו מתפגר. הסיפור פה אחר ויזואליה פלוס אמירות".

עוד כתב רועי קייס, "אף אחד לא אמר שהנה הוא תכף מת, אבל זה בהחלט סיפור בניגוד לניסיונות במחוזותינו לזלזל, הרשו לי להטיל טיפה ספק ש"ההערכות" בישראל שזה קורונה הן בטון יצוק".

נעים קאסם חסן נסראללה נאום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד