י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הרשימה מתרחבת

חוששים ממוטציות: הוארכו ההגבלות על רשימת המדינות האדומות

למרות ובעקבות התחלואה הנמוכה בארץ, רשויות הבריאות חוששים בעיקר מכניסה של מוטציות לישראל, מוטציות שלא בטוח עד כמה החיסון יהיה אפקטיבי מולן. לאור כך הבוקר הוארכו התקנות לרשימת המדינות האדומות שגיבשו במשרד הבריאות

חוששים ממוטציות: הוארכו ההגבלות על רשימת המדינות האדומות
נתב"ג בצל הקורונה צילום: פלאש 90

בצל הירידה בתחלואה בארץ, עיקר החשש במערכת הבריאות נתון על שערי הכניסה לארץ, משם הם חוששים מכניסה של מוטציות, שאולי יגררו התפרצות תחלואה שהחיסון לא יוכל לו. הבוקר (שישי) בנושא זה משרד ראש הממשלה, משרד הבריאות ומשרד התחבורה הודעה משותפת.

על פי ההודעה ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה היום במשאל טלפוני את הצעת משרד הבריאות להאריך את תוקף ההגבלות על יציאה ל"מדינות אדומות" וכניסה מהן לישראל, עד ליום ראשון, ה-13.6.21.

המדינות המדוברות הן אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו וטורקיה. כאשר החל מיום שני, ה-31.5.21, ייכנסו לרשימת המדינות האדומות גם רוסיה וארגנטינה.

בתוך כך, אתמול הוחלט כי מדיניות ביצוע הבדיקות לגילוי נגיף קורונה בקרב הנכנסים לישראל והיוצאים ממנה, בנתב"ג ובמעברי הגבול היבשתיים והימיים, תעבור שינוי החל מה-1.6.21.

יל פי המדיניות החדשה, עם הכניסה לישראל, עלות בדיקת הקורונה (PCR) תחול על האזרח ולא במימון המדינה. על פי ההנחיות, כלל הנכנסים לישראל, לרבות מחלימים ומחוסנים, מחויבים בביצוע בדיקת PCR בעת הנחיתה בנתב"ג או במעבר מעברי הגבול לפי התקנות. ולא כפי שהיה עד כה שהבדיקות היו במימון המדינה.

"חשוב להבהיר" נאמר בהודעת משרד הבריאות: "כי על פי התקנות, מי שלא יבצע את הבדיקה צפוי לקנס בסכום של 3,500 ש״ח בגין הסירוב".

 

קורונה מוטציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד