י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אסון הרכבל • מצמרר

הניצול היחיד התעורר ושאל: "איפה אני? איפה אמא ואבא?"

הילד בן ה-5, היחיד שניצל מאסון הרכבל באיטליה, התעורר ביום שישי בבית החולים ומיד שאל, איפה הוא נמצא והיכן הוריו. לפי הדיווחים במדינה, הוא צפוי להשתחרר בקרוב ממחלקת טיפול נמרץ ולעבור למחלקה רגילה | בינתיים סובבים אותו בני משפחה ופסיכולוגים לקראת העברת הבשורה הקשה

הניצול היחיד התעורר ושאל: "איפה אני? איפה אמא ואבא?"
איתן בירן צילום: באדיבות המשפחה

הניצול היחיד איתן בירן בן ה-5, ששרד את אסון הרכבל בסטרזה-מוטרונה שבצפון איטליה, בו נהרגו הוריו ובני משפחתו, התעורר סמוך לכניסת שבת במיטתו ושאל היכן נמצאים הוריו. כך לפי הדיווח באתר 'לה סטמפה' האיטלקי, מילותיו הראשונות של איתן היו: "איפה אני? איפה אמא ואבא?".

אחרי שהיה מורדם ומונשם במצב קשה מאוד, התעורר איתן, השריד והפליט היחיד מבין 15 נוסעי הקרון ומבין משפחתו ושאל את דודתו איה שנמצאת ליד מיטתו מאז אושפז. הוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ, שבקומה השלישית בבית החולים רג'ינה מרגריטה בטורינו שבצפון איטליה.

לפי תיאורה של הדודה, הוא אמר "הגרון שלי כואב" ואז שאל על הוריו ואיפה הוא נמצא. הפסיכולוגים הסבירו לו לעת עתה שהוא בבית חולים וכי הוא ישן כמה ימים. על פי הדיווח, הילד יוכל בקרוב לעזוב את מחלקת טיפול נמרץ ולעבור למחלקה פנימית.

ביום ראשון שעבר התרחשה תאונת רכבל קשה מעל הרי האלפים בצפון איטליה, שם נהרגו 14 בני אדם, מתוכם 5 ישראלים; עמית בירן וטל פלג-בירן ז"ל, זוג ישראלים הלומדים ועובדים באיטליה, התגוררו בפאביה שבצפון איטליה ובנם תום בירן בן השנתיים ז"ל. בנוסף, באסון הקשה נהרגו גם ברברה ויצחק כהן, תושבי תל אביב, הסבא והסבתא של טל, אשר הגיעו למילאנו ב-19.5.21, לביקור הנכדה והנינים.

בנם של הזוג הצעיר, איתן בירן, בן החמש, היחיד ששרד את האסון מבין 15 יושבי הקרון, מאושפז במצב קשה בבית חולים לילדים בטורינו שבאיטליה.

ד"ר ג'ובאני לה ואלה, מנהל בית החולים, עדכן ביום רביעי כי איתן פתח את עיניו לאחר שהיה בתרדמת מאז יום ראשון בלילה בשל הניתוחים שעבר. לצדו שוהה דודתו איה וצוות של רופאים ופסיכולוגים לקראת מסירת הבשורה הקשה על מות משפחתו. "ההתעוררות נמשכת והוא שב מעט להכרה. זה שלב רגיש. העובדה שהצלחנו להעיר אותו היא חיובית", אמר ד"ר לה ואלה.

האסון התרחש על פי הדיווחים כ-300 מטרים מנקודת הסיום של הרכבל, כשהקרון עומד בגובה 1,200 מטר מעל פני הים. 15 אנשים היו על הרכבל, 14 מהם נהרגו. הקרון התגלגל מספר מטרים לאחר נפילתו ואז נעצר על עצים.

ביום שישי דיווחנו ב'בחדרי חרדים', כי מנהל האתר גבריאל תדיני בן ה-64 הודה בחקירתו כי הכל באשמתו וכי הוא לוקח על עצמו את מלוא האחריות. הוא הודה גם כן כי נטרל את בלם הקרון, כדי למנוע עיכוב בנסיעה של הרכבל, דבר שהיה מאט את המהירות. הוא נמצא בבידוד בתא אבטחה מקסימלי בכלא ורבניה.

אסון הרכבל באיטליה אסון בחופשה איתן בירן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד