כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בארגוני הטרור מאיימים

דיווח: זה הווטו שהציבה ישראל לארגון חמאס

ישראל הודיעה למצרים כי היא לא תאפשר את שיקום רצועת עזה ללא פריצת דרך בסוגיית השבועיים והנעדרים | בנוסף לא יתקדמו הבנות הרגיעה ללא שהארגון יתפשר בנושא הבוער

דיווח: זה הווטו שהציבה ישראל לארגון חמאס
סינוואר/נתניהו צילום: Abed Rahim Khatib/Yonatan Sindel, Flash90

מספר ימים לאחר סיום מבצע 'שומר החומות', הודיעה ישראל למצרים, מי שעומדת בראש מאמצי התיווך, כי לא תאפשר את שיקום הרצועה ללא פריצה בסוגיית השבויים והנעדרים - כך דיווח העיתון הקטארי 'אל-ערבי אל-ג'דיד'. בנוסף, כך על פי הדיווח, העבירה ישראל מסר לחמאס שלא תקדם את הבנות הרגיעה ללא שהארגון יתפשר בעניין.

ברצועת עזה שבויים בימים אלו הלוחמים הדר גולדין, אורון שאול, והאזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. בישראל רואים הזדמנות משמעותית לאחר סיום המבצע לקדם את הסוגיה החשובה. מנגד, בארגון חמאס מסרבים לקבל את התנאים שמציבה ישראל לשיקום הרצועה ודורשים להפריד בין סוגיית השבויים לבין משא ומתן על הרגיעה.

בתוך כך, בארגוני הטרור ברצועת עזה שבים לאיים על ישראל ומזהירים מפני חזרתם של החיסולים הממוקדים. "כל חיסול של פעיל או בכיר ברצועת עזה בכל מקום ובכל זמן, יוביל באופן מיידי לירי רקטות לעבר תל אביב", כך אומר היום מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה. נחאלה נאם במהלך מצעד שקיימה הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי

גם דובר הזרוע הצבאית של הארגון הטרור, אבו חמזה, חזר על האיום כי פגיעה בירושלים ובמקומות הקדושים תוביל לחידוש ירי הטילים. לדבריו, "אנו מוסרים לכל העולם שפלסטין היא שלנו וירושלים היא שלנו. ישראל יצאה מהמערכה הזו מובסת יחד עם ההנהגה שלה".

חמזה התייחס גם למהומות בערים המעורבות ואמר כי מדובר בהזדהות עם העם הפלסטיני. צפינו בעניין בהתקוממות הגדולה שהתרחשה בגדה המערבית, בירושלים ובמקומות אחרים בישראל, והיא מבטאת את האותנטיות של בני עמנו ואת יכולתם להתעורר על מנת לשמור על המקומות הקדושים ולדרוש את החופש שלהם", אמר.

חמאס יחיא סינוואר בנימין נתניהו הדר גולדין אורון שאול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד