כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לקראת יממה מכריעה

נפתלי בנט יכנס הבוקר את סיעתו; כך תיראה הממשלה המסתמנת

לפי איך שזה נראה כעת ממשלת השינוי כנראה תקום בימים הקרובים, אולם, היות וממשלה זו היא ממשלת מיעוט, כך שכל קול שיחליט למרוד ברגע האחרון ימוטט את כל המיזם. מחר יכנס ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט את חברי סיעתו בכדי למשש דופק | זו הממשלה המסתמנת

נפתלי בנט יכנס הבוקר את סיעתו; כך תיראה הממשלה המסתמנת
בנט בשולחן הממשלה במליאה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שלושה ימים בלבד נותרו ליאיר לפיד במטרה להרכיב את הממשלה, ומי שיכריע את גורלו היא דווקא הסיעה שלא מנהלת את המשא ומתן, סיעת 'ימינה' שתתכנס מחר להכריע את הדילמה. 

ביממה האחרונה מדווח כי נפתלי בנט הודיע ליאיר לפיד כי הוא בשל להקים ממשלה לצדו, אלא שבנט טרם אמר זאת בקולו, כשהבוקר (ראשון) בשעה 10:00 יכנס נפתלי בנט את סיעתו ברעננה ולקראת הערב הוא צפוי למסור הצהרה ובה יודיע על כוונותיו. 

בנט דרוש להביא את כל חברי סיעתו (מלבד עמיחי שיקלי) לממשלה, אחרת לא יהיה רוב של 61, כשהתעלומה היא סביב ההחלטה של איילת שקד, שעדיין מנסה לפעול להקמת ממשלת ימין יחד עם גדעון סער ותקווה חדשה. 

בגוש השינוי מתכוננים כבר ביום שני להודיע לנשיא המדינה כי עלה בידיהם להקים ממשלה, ולהתחיל במלאכת ההשבעה, תחילה במינוי של יושב ראש כנסת מטעמם, כשהשם החם הוא ח"כ מאיר כהן מ'יש עתיד'.

ביום שלישי בחצות המנדט של יאיר לפיד להרכבת הממשלה יסתיים, ומשהודיע כי עלה בידיו להקים ממשלה יש לו 7 ימים שניתנים עבור כינוס המליאה להשבעת הממשלה. כשלאחר מכן תינתן גם הזדמנות של 21 יום להשביע ממשלה עם העברת המנדט לכנסת. 

על פי החלוקה המסתמנת, חלוקת התיקים בממשלה תיראה כך: נפתלי בנט - ראש הממשלה, יאיר לפיד - ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, בני גנץ - שר הביטחון, אביגדור ליברמן - שר האוצר, גדעון סער - שר המשפטים, איילת שקד - שרת הפנים.

מירב מיכאלי - שרת התחבורה, יפעת שאשא ביטון - שרת החינוך, עמר בר לב - השר לביטחון הפנים, ניצן הורביץ - שר הבריאות, פנינה תמנו שטה - שרת הקליטה, חילי טרופר - שר התרבות, קארין אלהרר - שרת התקשורת, מתן כהנא - שר הדתות, אלון שוסטר - שר החקלאות, תמר זנדברג - הגנת הסביבה, עיסאווי פריג׳ - השר לשיתוף פעולה אזורי.

מפלגת ימינה נפתלי בנט ישיבת סיעה ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד