ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
שלושה יועמדו לדין

אסון הרכבל: 14 אישומי הריגה ו-30 שנות מאסר

שבוע לאחר התרחשות אסון הרכבל באיטליה וכבר נעצרו ונחקרו שלושה חשודים שקשרו עצמם למחדל וצפויים לעמוד לדין בסעיף הריגתם של 14 בני אדם בהם חמישה ישראלים • ‏בית משפט במדינה קבע כי יש לשחרר את שלושת החשודים שנעצרו. אחד מהם הושם במעצר בית

אסון הרכבל: 14 אישומי הריגה ו-30 שנות מאסר
זירת אסון הרכבל באיטליה צילום: vigili dal fuoco

בעלי אתר הרכבל באיטליה שבו נהרגו 14 נוסעים, ביניהם חמישה ישראלים, ביום ראשון שעבר, צפוי להיות מואשם יחד עם שניים אחרים בהשבתת מערכת הבלימה, שאם היתה פועלת, הייתה מצילה את חייהם של הנספים. הוא עומד בפני גזר דין של 30 שנות מאסר.

לואיג'י נריני בן ה-56, ראש חברת 'פרוביה דל מוטארונה', המנהלת את הרכבל, נעצר ביום רביעי יחד עם שני נוספים, גבריאל תדיני ואנריקו פרוקיו.

נריני עלול להיות מואשם ב-14 סעיפי הריגה, והוא עשוי להישלח ל-30 שנות מאסר, כך דיווח ה'בילד' הגרמני.

גבריאל תדיני, אשר הינו טכנאי המקום, הודה לשופטים ביום חמישי האחרון - "הכל באשמתי". הוא הסביר כי התעסק במכוון בבלמים כדי למנוע עיכובים. החוקרים אומרים כי השבתת הבלמים, אושרה על ידי שלושת הבכירים, ולכן שלושתם יעמדו לדין.

‏בינתיים, בית משפט במדינה קבע כי יש לשחרר את שלושת החשודים שנעצרו. אחד מהם הושם במעצר בית. זאת לאחר שהשופט קבע כי לא קיימת סכנה שינסו לברוח, ואין סכנה שישבשו ראיות.

ההתרסקות ביום ראשון לפני שבוע הייתה האירוע הקטלני הראשון בו היה מעורב רכבל באיטליה מאז 1998, אז מטוס צבאי אמריקני טס נמוך באתר סקי והרג 20 בני אדם לאחר שניתק את הכבל בתאונה.

האסון באיטליה לא ירד מסדר היום בתקשורת האיטלקית, וגם לא בישראל. אתמול דיווחנו ב'בחדרי חרדים' כי הניצול היחיד איתן בירן בן ה-5, ששרד את האסון בסטרזה-מוטרונה שבצפון איטליה, בו נהרגו הוריו ובני משפחתו, התעורר סמוך לכניסת שבת במיטתו ושאל היכן נמצאים הוריו. כך לפי הדיווח באתר 'לה סטמפה' האיטלקי, מילותיו הראשונות של איתן היו: "איפה אני? איפה אמא ואבא?".

אחרי שהיה מורדם ומונשם במצב קשה מאוד, התעורר איתן, השריד והפליט היחיד מבין 15 נוסעי הקרון ומבין משפחתו ושאל את דודתו איה שנמצאת ליד מיטתו מאז אושפז. הוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ, שבקומה השלישית בבית החולים רג'ינה מרגריטה בטורינו שבצפון איטליה.

לפי תיאורה של הדודה, הוא אמר "הגרון שלי כואב" ואז שאל על הוריו ואיפה הוא נמצא. הפסיכולוגים הסבירו לו לעת עתה שהוא בבית חולים וכי הוא ישן כמה ימים. על פי הדיווח, הילד יוכל בקרוב לעזוב את מחלקת טיפול נמרץ ולעבור למחלקה פנימית.

אסון הרכבל באיטליה עונש מאסר איתן בירן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד