כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
תקיפות ללא הפסקה

שוב זה קורה: חובש כיפה הותקף ברחוב לאור יום

התקיפות המילוליות והפיזיות נגד יהודים ברחבי העולם לא פוסקות לרגע, ביום רביעי האחרון, חובש כיפה הותקף בעיר גטבורג בשבדיה | בעיר מאלמו סובלים תלמידים יהודיים מחבריהם המוסלמים לספסל הלימודים

שוב זה קורה: חובש כיפה הותקף ברחוב לאור יום
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

אדם חובש כיפה בשנות ה-40 לחייו הוכה במרכז העיר גטבורג בשבדיה ביום רביעי האחרון. לדברי קרוב משפחתו, התוקפים הטיחו באיש בעלבונות ואז הכו אותו.

על פי דיווחים בתקשורת המקומית, האיש צעד ברחוב ולפתע קפצה עליו קבוצת אנשים שהיכו תוך שהם מטיחים בו עלבונות אנטישמיים. על פי הדיווח, האיש חבש כיפה בכדי "להפגין סולידריות עם חבריו היהודים". כך לדבריו.

בנוסף דווח בשבדיה, כי בעיר מאלמו שבה ישנה אוכלוסייה מוסלמית גדולה, מותקפים ילדים יהודים בבתי ספר מילולית על ידי תלמידים מוסלמים. במהלך חודש מאי, כאשר המלחמה בין ישראל לחמאס הסלימה, צוירו כתובות נאצה על הארוניות של תלמידות יהודיות, והן לא הוסרו עד שהתלמידים דיברו עם אחת המורות, ואחרי שהן נמחקו, שוב נכתבו כתובות נאצה.

אביה של אחת הילדות, שבעצמו סבל מאנטישמיות בעת שגדל במאלמו, אמר לתקשורת המקומית, כי משפחתו שוקלת לעבור מהעיר. "אני מרגיש כל כך טיפש. איך יכולתי להאמין שנוכל לחיות במאלמו?", הוסיף.

אחת הילדות גילתה על הז'קט שלה סיסמאות בעד הפלסטינים. עוד דווח בתקשורת המקומית, כי ישנן עדויות רבות ל'איגוד הנוער היהודי' מיהודים צעירים שבדים המתמודדים עם עוינות, הן בקבוצות הספורט שלהם, בבית הספר והן באינטרנט.

חובש כיפה אנטישמיות בשבדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד